تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفتر نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی در لالجین افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دفتر نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی در لالجین افتتاح شد همدان- ایرنا- دفتر نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در شهر توریستی لالجین روز شنبه همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران، با حضور فرماندار شهرستان بهار، امام جمعه لالجین و مسوولان میراث فرهنگی استان افتتاح شد.


به گزارش ایرنا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان شنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی این اداره کل در شهر لالجین تأکید کرد: شهر لالجین امروز به عنوان یک شهر توریستی شناخته شده است و دفتر نمایندگی این اداره کل در لالجین برای توسعه شهر الزامی است.
ˈعلیرضا ایزدیˈ ادامه داد: مخالف جداسازی فضاهای کارگاهی از محیط خانه و انتقال کارگاه ها به خارج از شهر لالجین به شهرک سفال هستیم چرا که این نوع پیوند بین محیط خانه و کار در جهان بی نظیر است و نباید این شاکله منحصر به فرد را تغییر داد.
وی تأکید کرد: بسیاری از کارگاهها توجیه اقتصادی ندارند و افراد تنها برای دل خود به این کار می پردازند و اگر به شهرک سفال منتقل شوند تعطیل خواهند شد و از فعالیت باز می مانند بنابراین باید کارگاه های خانگی را حفظ کرده و نسبت به تعمیر و مرمت آنان اقدام کرد.
این مقام مسوول افزود: 45 درصد از گردشگرانی که از غار علیصدر و همدان بازدید می کنند، وارد شهر لالجین نیز می شوند و باید این شهر به طور جدی در حوزه گردشگری ورود پیدا کند و محوریت اصلی آن با سفال است.
ایزدی تصریح کرد: در حوزه صادرات نباید تنها به بازار عراق اکتفا کنیم چون بازار امنی نیست و نمی تواند جوابگوی نیازهای تولیدات لالجین باشد.
وی با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی در لالجین گفت: این دفتر تنها یک اداره برای انجام کارهای اداری یا صادر کردن یک مجوز نیست بلکه محلی برای هم اندیشی است و به نوعی اتاق فکر سفال استان به حساب می آید.
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان تشریح کرد: باید فضای همدلی و همفکری را در اداره کل میراث فرهنگی ایجاد کرد تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ها در بازار دچار مخاطره نشویم.
امام جمعه شهر لالجین نیز در این مراسم با قدردانی از این اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: هنر و خلاقیتی که مردم لالجین در خلق آثار سفالی از خود نشان داده اند باعث شده است که شهر لالجین به عنوان یک شهر توریستی مطرح شود.
حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد تقی سیفیˈ افزود: بشر باید از هنر و خلاقیت خود که یک امانت و نعمت بزرگ از سوی باریتعالی است استفاده کند و به اهداف بزرگ خود بیندیشد تا بتواند به آن ها برسد.
فرماندر شهرستان بهار نیز در این آیین گفت: باید بتوانیم با تلاش و کوشش به اهدافی که حضرت امام خمینی(ره) تبیین کرده است برسیم و کشور را به دست صاحب اصلیش حضرت قائم(عج) تحویل دهیم.
ˈنصرت الله گلکار زادهˈ افتتاح دفتر نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی در شهر لالجین را نخستین قدم ارزشمند توسعه این شهر خواند و گفت: این قدم هر چند به عنوان نخستین قدم به حساب می آید اما قدم بزرگ و با رازشی است که با استواری برداشته شد.
بخشدار لالجین نیز در این آیین گفت: باید به تمامی داشته های خود تکیه کنیم و با محوریت سفال به توسعه و پیشرفته لالجین بیندیشیم.
ˈابوالفضل دهلیˈ افزود: افتتاح دفتر نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی خواسته هنرمندان لالجینی بود که پس از مدت ها محقق شد و مسوولان میراث فرهنگی به قول خود عمل کردند.
وی با تأکید بر این که نمی توان مرزهای واردات سفال به کشور را بست ،گفت: امروز در دنیای متفاوتی نسبت به گذشته زندگی می کنیم که تمامی اجزای آن بر اساس رقابت شکل می گیرد و توسعه می یابد.
این مقام مسوول تأکید کرد: در حوزه سفال و گردشگری باید به ارتقا درونی خود بیندیشیم چرا که رشد و توسعه سفال از این گذرگاه می گذرد.
7532/551
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن