تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820239306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقبره الشعرای تبریز بهسازی و ساماندهی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقبره الشعرای تبریز بهسازی و ساماندهی می شود تبریز - ایرنا - شهردار تبریز از تحویل قطعی مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعراء به شهرداری خبر داد و گفت: مطالعات اجرایی و عملی طرح بهسازی و ساماندهی این مجموعه در دستور کار شهرداری قرار دارد.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی این شهرداری، صادق نجفی در بازدید از وضعیت مجموعه تاریخی مقبره الشعرا، افزود: با واگذاری مجموعه فرهنگی، ادبی و تاریخی مقبره الشعراء به شهرداری، روند بهسازی، مناسب سازی و زیباسازی این مجموعه بی نظیر که در سال های اخیر به دلایلی متوقف شده و یا با کندی پیش می رفت توسط مدیریت شهری و به شکلی ضربتی و با اولویت تداوم خواهد یافت.
وی با تاکید بر این که برای تسریع در روند احیاء و بازسازی این مقبره، اعتبارات ویژه و قابل توجهی از سوی شهرداری تبریز تخصیص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری تبریز بر این خواهد بود که این طرح در مدت زمان یک سال بازسازی و جهت استفاده مردم و گردشگران داخلی و خارجی آماده شود.
نجفی گفت: مدیریت شهری تبریز به نیابت از شهروندان و خواست و مطالبه مردم، مشارکت مستقیم در تعیین تکلیف طرح ساماندهی و بهسازی مقبره الشعراء را وظیفه خود دانسته و به دنبال آن است تا ادای دینی به جامعه فرهنگی، ادبی، هنری و بالاتر از آن توسعه زیرساخت های گردشگری شهری کند.
وی از مقبره الشعراء تبریز به عنوان یکی از گنجینه های بی نظیر تاریخی ، فرهنگی و میراثی تبریز و ایران اسلامی یاد کرد و افزود: مقبره الشعراء با وجود مدفن و آرامگاه بیش از 400 شاعر ، ادیب ، عارف و هنرمند نامی و مشهور ایران و آذربایجان همچون استاد محمدحسین شهریار ، همام تبریزی ، قطران تبریزی ، ثقه الاسلام ، اسدی طوسی ، خاقانی شروانی ، ظهیر فاریابی ، مجیر بیلقانی ، میرزا طاهر خوشنویس و صدها عارف و ادیب نامی ، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین آثار تاریخی کشور به شمار می رود که متأسفانه در اثر برخی بی توجهی ها و بی تدبیری ها در شرایط اسف باری قرار گرفته است.
وی گفت: خوشبختانه شهرداری با تحویل گرفتن آن به دنبال احیا ، بهسازی و بازسازی این مجموعه و تبدیل کردن مقبره الشعراء به مجموعه ای آبرومند است تا از این طریق علاوه بر حفظ و احیای این میراث گران بها و غنی که نمونه آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد ، اقدام به افزایش و تقویت زیرساخت های گردشگری شهری تبریز نماید.
7233/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن