تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801268342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمن آرزوی شکست نظام اسلامی را به گور خواهد برد/ ژنو2 نمایشی شکست خورده بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:
دشمن آرزوی شکست نظام اسلامی را به گور خواهد برد/ ژنو2 نمایشی شکست خورده بود خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بررسی بودجه سال آینده کشور از سوی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان را به رعایت نکاتی در این زمینه توصیه کرد و از آنان خواست که لایحه بودجه را مطالعه کرده، در موافقت و مخالفت با آن حماسی صحبت نکنند و با دولت تعامل داشته باشند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در ابتدای خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با بیان اینکه بصیرت چراغ راه زندگی سعادتمندانه است که از رهگذار تقوا به دست می‌آید، یاد و خاطره دانشمند فرهیخته دکتر حسن حبیبی را که در آستانه نخستین سالگرد درگذشت وی هستیم، گرامی‌داشت. 
وی همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن دهه مبارک فجر بر بزرگداشت این دهه از سوی مردم تأکید کرد و افزود: بزرگداشت دهه فجر شکر نعمت الهی، بیعت با روح بلند بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیعت با خون پاک شهیدان است.
 
تبیین برکات انقلاب و توطئه‌های دشمنان برای مردم
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: نهادهای دولتی وظیفه دارند در این عرصه وارد شوند و پرچم جشن بزنند و آذین ببندند، اما جشن‌های پیروزی انقلاب باید مردمی باشد و در مساجد و حسینیه‌ها جشن انقلاب برپا شود و وفادارن و باورداران انقلاب برای نسل دوم و سوم از برکات انقلاب و توطئه‌های دیروز و امروز دشمنان بگویند.
 
تعامل نمایندگان مجلس با دولت در بررسی بودجه
 
وی در ادامه با اشاره به بررسی بودجه سال آینده کشور از سوی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان را به رعایت نکاتی در این زمینه توصیه کرد و متذکر شد: بودجه را واقع‌بینانه ببندید، جهت‌گیری عدالت‌مدارانه در بودجه مدام در نظر شما باشد و اولویت را با مناطق محروم و نیازمند قرار دهید.
 
آیت‌الله خاتمی گفت: به گونه‌ای بودجه‌ را ببندید که ساختار درونی نظام تقویت شود، در کنار توجه به معیشت به علم و فناوری و فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی توجه خاص داشته باشید، لایحه بودجه را مطالعه کنید و در موافقت و مخالفت حماسی صحبت نکنید و با دولت تعامل داشته باشید که برکات فراوانی خواهد داشت.
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی که دو مرتبه در هفته گذشته گستاخانه و مستکبرانه در رابطه با ایران سخن گفته بودند، این سخنان را آکنده از دروغ، تهمت و تهدید دانست و به اوباما که گفته بود توافق ژنو جلوی ساخت بمب هسته‌ای از سوی ایران را گرفت، توصیه کرد به این دروغ دلخوش نکند.
 
تهدیدهای دولت آمریکا کهنه و نخ نما شده است
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری با الهام از رهنمودهای دین می‌فرمایند در پی بمب اتم نیستیم، دشمنان با این هدف که ایران خطر برای جامعه بشری است، القا می‌کنند که این خطر را از سر جهان رفع کرده‌اند، اما اگر جامعه بشری بخواهند خطر را پیدا کنند باید بدانند که خطر دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدیدهای مداوم مقام‌های آمریکایی این تهدیدها را کهنه و نخ‌نما شده عنوان و تصریح کرد: اوباما که می‌گوید همه گزینه‌ها را روی میز داریم باید بداند ملت بزرگ ایران در عرصه دفاع همه گزینه‌ها از جنس هشت سال دفاع مقدس را دارد که اگر بخواهید دیوانگی کند به روز سیاهتان می‌نشاند.
 
آمریکا جان فدای رژیم صهیونیستی است
 
وی افزود: اوباما گفته از حمایت ایران از سازمان‌هایی نظیر حزب‌الله که هم‌پیمانان ما را تهدید می‌کند اطمینان داریم و عدم اطمینان در کشورهای دیگر نیز باقی است که در پاسخ او می‌گوییم حزب‌الله یک سازمان تروریستی نیست، بلکه شرافتمندانه از وطن و عزت خود دفاع می‌کند.
 
آیت‌الله خاتمی خطاب به مقام‌های آمریکایی گفت: به طور دقیق خبر داریم که شما جان‌فدای رژیم تروریست صهیونیستی هستید و خوب می‌دانیم که این رژیم اگر قدرت پیدا کند اسلام و مسلمانان را هدف قرار می‌دهد بر این اساس هیچ‌گاه به شما و هم پیمانان شما اعتماد نداشته، نداریم و نخواهیم داشت.
 
کنفرانس ژنو 2 نمایش سیاسی شکست خورده
 
بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه تهران به برگزاری کنفرانس ژنو 2 اختصاص داشت که وی از این کنفرانس به عنوان نمایش سیاسی شکست خورده نام برد و گفت: طرف مذاکرات در سوریه گروهک‌های تکفیری وحشی آدم کش هستند، این گروهک‌ها تنها برای سوریه خطر نیستند بلکه خطری برای بشریت هستند.
 
وی با بیان اینکه پس از کنفرانس ژنو 2 گفتند ارسال مجدد سلاح و تجهیزات آمریکایی به سوی تروریست‌های سوریه روانه شده است، حوادث سوریه را حاصل همراهی ارتجاع عرب به ویژه عربستان با تلاویو عنوان و اظهار کرد: مجامع حقوق بشری کجا هستند ببینند این وحشی‌هایی که به نام دین جنایت می‌کنند خطری جدی برای بشریت هستند.
 
آیت‌الله خاتمی، مشکل سوریه را پیچیده ندانست و با بیان اینکه حل این مشکل نیاز به برگزاری کنفرانس و نشست ندارد، گفت:‌ شما سلاحتان را برای تروریست‌ها نفرستید، مردم سوریه چه موافقان و چه مخالفان دولت خود پای صندوق‌های رأی بیایند و سرنوشت خود را رقم بزنند.
 
مردم مصر از انقلاب خود پاسداری کنند
 
وی با اشاره به حوادث مصر نیز گفت: نظامیان مصر می‌خواهند دوره سیاه سی ساله نامبارک را که این کشور را به حیات خلوت رژیم صهیونیستی تبدیل کرده بود تکرار کنند، البته ما دل خوشی از دولت سابق نداشتیم، چراکه ایران هراسی و شیعه هراسی داشت و به آمریکا اعتماد کرد، اما در برابر این وضعیت هم بی‌تفاوت نیستیم.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: آدم‌کشی‌ها، خفقان و دستگیری بی‌گناهان را به شدت محکوم می‌کنیم و از ملت مصر می‌خواهیم که از انقلاب سه سال گذشته خود پاسداری کند و با تدبیر کشور را به سوی ساحل آرامش پیش ببرند.
 
انحلال شورای اسلامی علمای بحرین محکوم است
 
وی همچنین انحلال شورای اسلامی علمای بحرین از سوی دولت این کشور را محکوم کرد و گفت: دولت بحرین شورای اسلامی علما را که اکثریت علما در آن عضو هستند و برخواسته از متن مردم و ملجأ و مرجع مردم است منحل می‌کند و این نشان می‌دهد که دولت بحرین با دین، خدا و اسلام ناب محمدی‌(ص) مشکل دارد.
 
آیت‌الله خاتمی خطاب به آل خلیفه با بیان اینکه سی و پنج سال پیش در این کشور شاهی بود مثل شما عمل می‌کرد، افزود: سرنگونی سلسله پهلوی و شاه ملعون معدوم باید برای همه خودکامگان آینه عبرت باشد که «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم»، حکومت شما با این ظلم‌ها و ستم‌ها نمی‌ماند.
 
آرزوی شکست نظام مردم‌سالاری دینی را به گور ببرید
 
وی در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرا رسیدن سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت:‌ ملت ایران در برابر دو نظام لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق، نظام مردم‌سالاری دینی را به جهانیان معرفی کرد که خشم دشمنان انقلاب اسلامی را در پی داشت.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای ناکام گذاشتن ملت ایران در تحقق نظام مردم‌سالاری دینی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برای عدم موفقیت و شکست نظام مردم‌سالاری دینی تلاش می‌کنند که این آرزو را به گور خواهند برد./920/پ201/ج



۱۳۹۲/۱۱/۱۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن