تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799103730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه / همكاري خودروسازي رنو با ايران رسما آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزیده‌ای از اخبار "اقتصاد ایران و جهان" در هفته‌ای که گذشت؛
"ایران" بزرگ‌ترین تولیدکننده "فولاد" در خاورمیانه / همكاري خودروسازي "رنو" با ايران رسما آغاز شد
ایران در میان 15 تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان قرار گرفت، عراق و ایران بدنبال سرمايه‌گذاري و افزایش ظرفیت تولید نفت هستند، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد ارسال محموله‌های قطعات خودرو به ایران را از سر گرفته است و .... از جمله اخبار اقتصاد بین‌الملل هفته گذشته (5 تا 11 بهمن ماه 92) هستند.
به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ طي هفته‌اي كه گذشت ( 5 تا 11 بهمن ماه 92)، اخبار مختلفي در خصوص اقتصاد ایران و جهان در سطح خبرگزاری‌های بين‌المللی منتشر شد كه در اين گزارش برخی از مهمترين آنها ذكر مي‌شود.







"ايران و عراق" ابر قدرت‌هاي جديد نفتي جهان / جايگاه "عربستان" ضعيف‌تر مي‌شود

بر اساس گزارش خبرگزاری میرر، در صورت تحقق اهداف توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت عراق و ایران و افزایش ظرفیت تولید این دو کشور، جایگاه عربستان در بازار جهانی نفت و اوپک تا سال 2020 به چالش کشیده خواهد شد. "حسین ابراهیم صالح شهرستانی"، معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی با اشاره به اختلافات موجود میان عراق و عربستان گفت: در آستانه رفع احتمالی تحریم‌ها علیه ایران، بغداد با تهران همکاری می‌کند تا روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه نفت افزایش یابد. "عبدالله البدری"، دبیر کل اوپک نیز اعلام کرد این سازمان قادر است که نفت اضافی مورد انتظار ایران، عراق و لیبی را اداره کند.


"سریلانکا" معاملات نفتی با "ایران" را از سر می‌گیرد
خبرگزاري شینهوا اعلام كرد، به دنبال مذاکرات بین ایران و سریلانکا، این کشور در حال آماده شدن برای تجدید همکاری‌های نفتی با ایران است. لازم به ذکر است، قبل از تحریم‌های آمریکا سریلانکا 90 درصد نفت خود را از ایران وارد می‌کرد.


"اقتصاد اسپانيا" از تحريم‌هاي ايرن آسيب ديد / افزايش همكاري "تهران-مادريد"
به گزارش پرس تی‌وی، وزیر امور خارجه کشور اسپانیا در دیدار با محمد علی نجفی، سخنگوی دولت و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مادرید از تحریم‌های ایران به شدت آسیب دیده است. وی افزود: پیش از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، 14 درصد از نفت ایران را خریداری می‌کرد.



بهاي "نفت خام آمريكا" به بيش از 100 دلار در هر بشكه خواهد رسيد
به گزارش رویترز، بر اساس پژوهشی که گروه بانکداری و خدمات مالی "مریل لینچ"، یکی از بانک‌های بزرگ در عرصه بانکداری و سرمایه انجام داده است، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، "وست تگزاس اینترمدییت"، آمریکا به زودی به بالای 100 دلار در هر بشکه خواهد رسید.اما این افزایش قیمت زیاد به طول نمی‌انجامد، زیرا بازار نفتی آمریکا به علت افزایش تولید نفت خلیج مکزیک به زودی از عرضه نفت اشباح خواهد شد.


همكاري خودروسازي "رنو" با ايران رسما آغاز شد/صدور قطعات "ال 90" از روماني به ايران
بر اساس گزارش خبرگزاري رویترز، "گیلس نورمند"، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد ارسال محموله‌های قطعات خودرو به ایران را از سر گرفته است که انتظار می‌رود تولید خودروهای این شرکت در ایران در نیمه نخست 2014 افزایش یابد.بر اساس این گزارش، از 10 روز گذشته که توافق ژنو اجرایی شده است محموله قطعات خودرو ال 90 از رومانی بارگیری و به مقصد ایران ارسال شده است.


توليد روزانه "نفت جهان" به 60 ميليون بشكه خواهد رسيد
سی ان ان اعلام كرد، بیش از نیمی از ذخایر ثابت شده نفت جهان در منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا واقع است و یک چهارم ذخایر گازی جهان نیز در این منطقه واقع است. سازمان جهانی انرژی پیش بینی کرده است تا چهار سال دیگر میزان صادرات نفتی کشورهای غیر عضو اوپک، شش میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به 59 میلیون و 300 هزار بشکه در جهان خواهد رسید.




مديران شركت‌هاي نفتي "توتال" و "اني" دوباره به ايران سفر مي‌كنند
خبرگزاري رویترز اعلام كرد، شرکت‌های نفتی اروپایی مانند "توتال" فرانسه و "انی" و "ساراس" ایتالیا از جمله شرکت‌های نفتی هستند که قرار است برای ملاقات با مقامات ایرانی دوباره به ایران سفر کنند.
یک مقام ارشد یک شرکت اروپایی گفت: ایرانی‌ها تمایل به صادرات دارند و معتقدند اگر تحریم‌ها برداشته شود این کار تا پایان امسال امکان پذیر خواهد بود.


"ايران" بزرگترين توليدكننده "فولاد" در خاورميانه / رشد 6.6 درصدي در سال 2013
بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد و به نقل از پرس تی‌وی، ایران در سال 2013، 15.4 میلیون تن "فولاد خام" تولید کرد که در مقایسه با سال 2012 بالغ بر 6.6 درصد رشد داشته است. بر اساس این گزارش، ایران در میان 15 تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان قرار دارد و کشور "چین" با تولید 779 میلیون تن فولاد در سال 2013 به عنوان نخستین تولیدکننده این محصول در جهان معرفی شد. همچنین "ژاپن" و "آمریکا" به ترتیب با تولید 110 و 87 میلیون تن فولاد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.



انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن