تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803228118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين كميته فني مشترك ايران و الجزاير برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در راستاي صدور خدمات فني، مهندسي به خارج از كشور
اولين كميته فني مشترك ايران و الجزاير برگزار شد
اولين كميته فني مشترك امور زيربنايي و خدمات عمومي ايران و الجزاير با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، مشاور پژوهشي وزير خدمات عمومي و هيات همراه از الجزاير، و تني چند از معاونان و كارشناسان شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي نورزاد با اشاره به روابط صميمانه و دوستانه ميان ايران و الجزاير برگزاري اين جلسه را فتح بابي براي همكاري ميان دو كشور در توسعه امور زيربنايي و حمل و نقل دانست و گفت: در حال حاضر بيش از 200 شركت مشاور فعال در زمينه زيرساخت حمل و‌نقل و افزون بر 1500شركت پيمانكاري در حوزه ملي و بين المللي مسئوليت ساخت و گسترش راه‌هاي كشور را بر عهده دارند.

در حال حاضر حدود 1000 كيلومتر راه اصلي، 3 هزار كيلومتر بزرگراه در دست مطالعه و بيش از 3 هزار كيلومتر راه اصلي و 5 هزار كيلومتر بزرگراه در دست ساخت است و 1000 كيلومتر آزادراه در مرحله عمليات اجرايي است. اينها نشان از توان فني و مهندسي بالاي ايران در زمينه ساخت امور زيربنايي دارد.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل‌و نقل كشور در ادامه جلسه، از تاسيس شركت مشترك ميان دو كشور استقبال كرد و گفت: با توجه به پتانسيل‌هاي حرفه‌اي مهندسان ايراني در پروژه هاي راهسازي به طور قطع ما در آينده نزديك شاهد پيشرفت روزافزون اين شركت در تمامي زمينه هاي راهسازي از جمله پل‌سازي، تونل، فرودگاه، بنادر و... خواهيم بود.
دكتر نورزاد همچنين در خصوص سرمايه‌گذاري و فاينانس در پروژه‌ها عنوان كرد: ايران آمادگي كامل همكاري با كشور الجزاير را دارد و در اولين جلسه با انجمن راهسازي ايران اين موضوع مطرح و مراتب قانوني آن پيگيري و ابلاغ خواهد شد.

در دامه جلسه عبدالحفيظ داود، مشاور پژوهشي وزير خدمات عمومي الجزاير، ضمن ابراز تشكر از ميهمان‌نوازي ايرانيان، هدف اين سفر را بازديد از پروژه‌هاي عظيم راهسازي در ايران و به اشتراك گذاري تجربيات الجزاير و ايران در زمينه پروژه‌هاي راهسازي عنوان كرد.

وي ايجاد شركت‌هاي مشترك ميان الجزاير و ايران را بسيار مهم دانست و گفت: هدف اصلي ما در اين سفر مذاكره در خصوص احداث شركت‌هاي هلدينگ با حضور متخصصان ايران و الجزايري براي پيشبرد پروژه‌هاي عمراني در كشورمان است تا با توجه به توان مهندسي بالاي ايرانيان در آينده نزديك شاهد رقابت آنها با شركت‌هاي بزرگ خارجي از ژاپن، چين و ... در الجزاير باشيم كه در اين زمينه بحث و تبادل‌نظر در خصوص راه‌هاي قانوني و روش‌هاي بهينه اين همكاري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

در انتهاي جلسه مشاور پژوهشي وزير خدمات عمومي الجزاير ضمن ابراز شگفتي از ميزان توانايي‌هاي ايران در زمينه ساخت پروژه‌هاي زيربنايي گفت: بسياري از الجزايري‌ها آرزو دارند تا به ايران سفر كنند و از نزديك شاهد نهضت بزرگ عمراني در ايران باشند.

وي با اشاره به شرايط ويژه كشور الجزاير در دهه 90 ميلادي كه دوران سياهي را گذارنده بود عنوان كرد: در حال حاضر با توجه به پيشرفت روزافزون الجزاير در ساخت وتوسعه، پروژه‌هايي‌كه در نظر داريم بسيار بيش از توانمندي‌هاي شركت‌هاي ساختماني و پيمانكاري در الجزاير است و در اين راستا به دنبال همكاري شركت ها و كشورهاي خارجي هستيم كه ايران نيز يكي از مقاصد اصلي ما است.

در پايان جلسه تصميم بر آن شد تا با تشكيل كميته فني راهكارهاي اين همكاري شناسايي و به زودي جلسه مشترك بعدي برگزار شود و با توجه به همكاري اين دو كشور در زمينه پروژه هاي مسكن اين موضوع چندان سخت و پيچيده نخواهد بود.

انتهاي پيام/






تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن