تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803268514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مازاد 20 درصد سهام هلدینگ خلیج‌فارس طبق قانون واگذار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
مازاد 20 درصد سهام هلدینگ خلیج‌فارس طبق قانون واگذار می‌شود
وزارت نفت تاکنون هیچ درخواستی برای بازگرداندن بخشی از سهام هلدینگ خلیج‌فارس به سازمان خصوصی‌سازی ارائه نکرده است.


پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: در رابطه با بحث واگذاری مازاد سهام هلدینگ خلیج فارس نظر وزارت دفاع این بود که مازاد 20 درصد سهام ‌هلدینگ خلیج‌فارس به بخش خصوصی از طریق بورس واگذار شود که این نظر کاملا صحیح و تکلیف قانونی سازمان خصوصی‌سازی هم این است که 80 درصد سهام این هلدینگ را بر اساس قانون واگذار کند. 
 
پوری حسینی افزود: هم اکنون نزدیک به 37 درصد از سهام هلدینگ خلیج‌فارس برای واگذاری باقی مانده که ما تصمیم داریم 20درصد از سهام را در قالب یک بلوک 17 درصدی به بخش خصوصی واگذار کنیم. 
 
 رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه گفتگو با بیان آنکه هرچه که از واگذاری انجام شده باقی بماند می‌تواند داخل یک بلوک 20 درصدی قرار بگیرد گفت: اگر یک تا دو درصد از 20 درصد باقی مانده هم طبق مصوبه هیئت دولت به بخش خصوصی واگذار شود خلافی از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام نشده اما همان‌طور که گفتم هم اکنون 37 درصد از سهام هلدینگ خلیج‌فارس برای واگذاری باقی مانده است. 
وی با تأکید بر این نکته که در رابطه با واگذاری سهام این هلدینگ نه چیزی ابطال و نه چیزی به وزارت نفت قرار است بازگردانده شود عنوان کرد: همان‌طور که گفتم چنین درخواستی از سوی وزارت نفت برای بازگرداندن بخشی از سهام هلدینگ خلیج‌فارس به سازمان خصوصی‌سازی اعلام نشده است. 
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با تأکید بر این نکته که دولت پیگیر اجرای واگذاری 80 درصد سهام گروه دو واگذاری‌ها براساس قانون است گفت: سازمان خصوصی‌سازی هم پیگیر اجرای واگذاری 80 درصد سهام گروه دو واگذاری‌ها‌ست مگر آنکه دولت تصمیم بگیرد که از 20 درصد سهام باقی مانده سهام هلدینگ خلیج‌فارس بخشی را به بخش خصوصی واگذار کند، در آن صورت سازمان خصوصی‌‌سازی مکلف به اجرای آن است. 
 
**هیچ تغییر خاصی در واگذاری‌ها رخ نداده 
 
پوری حسینی در ادامه گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با رد هر گونه تغییر در انجام واگذاری‌ها توسط این سازمان اظهار داشت: تمام شرکت‌هایی که برای واگذاری در سال 92 تعیین شدند کار واگذاری آنها توسط سازمان ‌خصوصی‌سازی در حال انجام است اما امکان قیمت‌گذاری تمام شرکت‌های در نظر گرفته شده برای واگذاری در سال 92 به دلیل تعییین دقیق نرخ و بررسی‌های لازم در فرصت باقی مانده وجود ندارد. 
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: بخش زیادی از شرکت‌های باقی مانده برای واگذاری جزء شرکت‌های غیربورسی هستند به همین علت امکان واگذاری آنها وجود ندارد و باید کار قیمت گذاری آنها با دقت انجام شود. 
 
**حدود 35 شرکت بورسی و غیر بورسی در انتظار واگذاری 
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه هم‌اکنون طبق مصوبه هیئت عالی واگذاری حدود 35 شرکت بورسی و غیربورسی در لیست واگذاری قرار گرفته‌اند گفت: این شرکت‌ها برای واگذاری آگهی هم خورده‌اند و بعضی از آنها زمان عرضه سهام‌شان فرا رسیده در کنار این موضوع اغلب این شرکت‌ها متقاضی برای خرید سهام نداشتند، برخی از آنها دارای متقاضی خرید سهام هستند و باقی مانده آنها منتظر رسید زمان عرضه سهام‌شان هستند.    
 
**نیروگاه شهید رجایی قزوین و پالایشگاه لاوان جزء بهترین واگذاری‌ها هستند 
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با بهترین واگذاری‌های موجود بر اساس لیست واگذاری‌های در نظر گرفته شده عنوان کرد: سهام نیروگاه شهید رجایی قزوین و پالایشگاه لاوان از جمله بزرگترین واگذاری‌های بزرگ توسط سازمان خصوصی‌سازی است. 
 
وی در پایان گفت: هیچ تغییر خاصی در واگذاری‌هایی صدر و ذیل اصل 44 و گروه یک و دو وجود ندارد و تمام این واگذاری‌ها بر اساس قانون در حال انجام است. 
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن