تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819662181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری قم ۲۸۶ ميليارد تومان از دولت طلبکار است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قم/
شهرداری قم ۲۸۶ ميليارد تومان از دولت طلبکار است
شهردار قم گفت: شهرداري قم ۲۸۶ ميليارد تومان تا سال ۸۹ از دولت طلب‌كار است و هنوز سال‌هاي ۹۰، ۹۱ و ۹۲ مانده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در قم،  محمد دلبري در چهل و يكمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به اين موضوع كه همه از شهرداري فقط امتياز و خدمات مي‌خواهند، گفت: اما وقتي نوبت به شهرداري مي‌رسد همه از زير بار مسئوليت شانه خالي مي‌كنند.


وي با تاكيد بر ضرورت اشاعه و رونق كار خير اظهار داشت: نبايد اين تفكر در شهر القاء شود كه خير نبايد عوارض بدهد؛ پرداخت عوارض جزيي از كاري است كه خيرين انجام مي‌دهند ضمن اينكه پرداخت عوارض قانون است.


وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه عوارض شهرداري جزيي از ساختماني است كه خيرين مي‌سازند، ابراز داشت: قانون با صراحت تاكيد مي‌كند تا شهرداري عوارض را دريافت نكرده حق ندارد پروانه صادر كند و استثنايي هم در اين زمينه قائل نشده است.


دلبري يادآور شد: ما در مجموعه شهرداري بر دست همه خيرين بوسه مي‌زنيم و هر كمكي كه بتوانيم انجام مي دهيم.


شهرداري متولي سلامت نيست


وي در عين حال با بيان اينكه ما متولي سلامت نيستم، خاطرنشان كرد: در قانون هم شهرداري متولي سلامت نيست ولي قطعا كمك خواهيم كرد.


شهردار قم با اشاره به فشار دولت بر روي بدهي شهرداري قم به اوراق مشاركت، اظهار داشت: ۲۸۶ ميليارد تومان تا سال ۸۹ شهرداري قم از دولت طلب‌كار است و هنوز سال‌هاي ۹۰، ۹۱ و ۹۲ مانده است.


وي خاطرنشان كرد: بخشي از بدهي‌هاي ما كه به هر دليلي به ديون دولت رفته است تهاتر شود كه اين مهم شدني است و مساعدت مسئولات استان را مي‌طلبد.


دلبري در خصوص عوارض احداث دي‌كلنيك در بيمارستان شهيد بهشتي هم گفت: ما حاضر بوديم عوارض اين مركز تخصصي را با زمين خيابان آذر تهاتر كنيم.


وي با بيان اينكه ما ۲۲ آتش‌نشاني به نسبت استانداردها كم داريم گفت: ۱۰ ايستگاه را از مصوبات سفر مقام معظم رهبري آغاز كرديم ولي در ادامه راه مانديم و اعلام كرديم هر خيري كه اين ايستگاه‌ها را تكميل كند مي‌تواند به نام خود يا هر كس خواست نامگذاري كند.


مديريت واحد شهري لازمه رفع بسياري از مشكلات شهر است


رئيس شوراي اسلامي شهر قم نیز در این جلسه با بيان اينكه يكي از مشكلات عمده ما در كشور عدم مديريت واحد شهري است، گفت: در كجاي دنيا شهرداري فقط متولي رفت‌ و روب و آسفالت است.


حجت‌الاسلام سيد محمد آتش‌زر با بيان اينكه در مديريت واحد شهري، شهرداري متولي بهداشت، درمان، آموزش و ساير خدمات است، ادامه داد: متاسفانه شعار مديريت واحد شهري از دولت اصلاحات شروع شد ولي تاكنون اين امر محقق نشده است.


وی تاكيد كرد: راه حل اساسي براي رفع بسياري از مشكلات از جمله مشكلي كه در زمينه ساخت مراكز بهداشتي و درماني وجود دارد، مديريت واحد شهري است.
رئيس شوراي اسلامي شهر قم در ادامه با بيان اينكه شهرداري براي عوارض جلوي كار خيرين را نگيرد، ادامه داد: شهرداري پروانه ساخت به خيرين بدهد اما عوارض را از ارگان مربوطه مطالبه كند.


وی خواستار صدور پروانه ساخت دي‌كلينيك در بيمارستان شهيد بهشتي شد و گفت: شهرداري پروانه ساخت اين مركز را صادر كند تا جلوي كار گرفته نشود اما براي مطالبات بايد با علوم پزشكي وارد بحث شويم.


حجت الاسلام آتش زر اظهار كرد: علوم پزشكي در بحث خيابان آذر همكاري نكرد و حاضر نيست يك متر در بحثي كه مربوط به سلامت روح و روان مردم است عقب‌نشيني كند در عين حال هم حاضر نيست عوارض شهرداري را پرداخت كند.


وی از خيرين سلامت خواست تا در مباحثي همچون ساخت ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني نيز وارد شوند و ادامه داد: آتش‌نشاني بيش از سه دقيقه دير به محل حادثه برسد اميد به نجات افراد نيست.


رئيس شوراي اسلامي شهر قم همچنين پيشنهاد كرد كه مجامع خيرين در ساخت خانه فرهنگ، كتابخانه، خانه مشق و ... اقدام كنند زيرا اين مراكز نيز كار خير است.


وی تصريح كرد: شهرداري و شوراي اسلامي شهر بايد ساز و كاري تعريف كنند تا از اين پس هر زمان خيري درخواست پروانه داشت به سرعت پروانه برايش صادر شود.


حجت الاسلام آتش زر براي دريافت عوارض از خيرين نيز گفت: شهرداري يا عوارض را از سازمان مربوطه مطالبه كرده يا پيشنهاداتي براي ورود خيرين به مباحث مورد نظر خود ارائه كند.


وی در پايان از اصحاب رسانه در انعكاس مناسب اخبار چهلمين جلسه علني و رسمي شوراي اسلامي شهر قم تقدير كرد و خواستار انتشار مناسب خبرهاي اين جلسه به منظور ايجاد انگيزه در خيرين شد.








تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن