تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804252885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آباد: جلوی چشم شما گوزن را می‌کشند کاری نمی‌کنید/دبیر: ساخت و ساز در پارک پردیسان برخلاف مصوبه شورا هنوز ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: واکنش اعضا شورای شهر به گزارش ابتکار در صحن شورا؛
آباد: جلوی چشم شما گوزن را می‌کشند کاری نمی‌کنید/دبیر: ساخت و ساز در پارک پردیسان برخلاف مصوبه شورا هنوز ادامه دارد
اعضای شورای شهر تهران در واکنش به ارائه گزارش رئیس سازمان محیط زیست در صحن شورا انتقادات و پیشنهاداتی را مطرح کردند که طی از آن از کشته شدن گوزن و ادامه پیدا کردن ساخت و ساز در پارک پردیسان انتقاد شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در سی و نهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش معصومه ابتکار درخصوص وضعیت زیست محیطی شهر تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران انتقادات و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

براساس این گزارش معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا اظهار داشت: امروز سی‌امین روز هوای ناسالم پی در پی در تهران است و باید در نظر داشت تعطیلی مدارس و جلسات اضطراری راه حل مقابله آلودگی هوا نیست و راه کارهای بنیادی را نیاز دارد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده نظیر گوزن شش ساله‌ای که جلوی چشمان شما مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
 
آباد در ادامه بیان داشت: همچنین پرندگانی که در باغ پرندگان شیراز یخ زدند در حالیکه جز میراث زیست محیطی ما هستند و محیط زیست در این باره باید توضیح دهد.
 
کاتالیست به صورت رایگان در تهران توزیع شود

طلایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان این بحث بیان داشت: طی دو روز گذشته دو مرکز معاینه فنی در تهران افتتاح شد و در حالیکه سهم سایپا در تامین ناوگان حمل و نقل عمومی 5 هزار دستگاه است در این جلسه حضور داشت اما ایران خودرو با وجود داشتن سهم 70 هزار دستگاه از خودرو حضور نداشت و این مسئله جای سوال دارد.
 
وی خطاب به ابتکار پیشنهاد داد: کاتالیست باید به صورت رایگان در تهران توزیع شود و همچنین شرایط خروج 20 هزار خودروی فرسوده از تهران را محیط زیست باید تامین کند.

88درصد از عامل آلودگی هوای تهران را خودروها تشکیل می‌دهند

حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: بانک جهانی در سال 2006 اعلام کرده دولت ایران 8 میلیارد دلار بابت آلودگی هوا متحمل شده است.
 
وی ادامه داد: براساس گزارش وزارت بهداشت 2600 نفر فوت، 4025 نفر بستری تنفسی و 2600 نفر بستری قلبی به دلیل آلودگی هوا گزارش شده است.
 
حافظی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر بزرگترین معضلات را ذرات کمتر از 10 میکرون دارند در حالیکه ذرات کمتر از 5/2 میکرون از بافت ریه رد می‌شوند و وارد خون می‌شوند که بیماری های برگشت ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.
 
وی افزود: 88 درصد آلودگی تهران از خودروها است و با این حال مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرده که معاینه فنی از 2سال به 5 سال افزایش پیدا کند.
 
حافظی در ادامه پیشنهاداتی را خطاب به رئیس سازمان محیط زیست مطرح کرد و افزود: از شما تقاضا داریم دستور توقف تولید سوخت از پتروشیمی را بدهید و همچنین ترویج مردم برای استفاده از انرژی پاک نظیر پمپ‌های حرارتی و همچنین دستورالعمل کنترل مولدهای کاتلیزی در دستور کار قرار دهید.
 
وی افزود: کارگروه نظارت بر آلودگی هوای تهران حیطه نظارتی تنها تهران است در حالیکه برخی از مراکز معاینات فنی خارج از تهران است و در این خصوص نیز باید گسترش پیدا کند.
 
ساخت و سازهای پارک پردیسان برخلاف مصوبه شورا هنوز ادامه دارد
 
دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: یک سوم از سال در تهران هوای ناسالم تنفس می‌کنیم و انواع آلاینده‌های گازی و غیرگازی در تهران وجود دارد و براساس آمار وزارت بهداشت آلودگی هوا جان 30 هزار شهروند تهرانی را در سال می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: هر موتورسیکلت‌ برابر با 3 خودرو غیراستاندارد آلودگی ایجاد می‌کند و ما حدود 700 هزار موتورسیکلت در تهران داریم و اگر این رقم را در 3 ضرب کنیم رقمی بزرگی خواهد شد.
 
دبیر ادامه داد: هر خودروی فرسوده 22 برابر خودروی استاندارد آلودگی ایجاد می‌کند و در تهران 8 هزار تاکسی فرسوده وجود دارد و بیش از 200 هزار خودروی فرسوده که باید از رده خارج شوند.
 
دبیر با انتقاد از ساخت و ساز در پارک پردیس خاطرنشان کرد: در حالیکه مصوبه شورای شهر ساخت و ساز در پارک پردیسان را ممنوع اعلام کرده محیط زیست بباید پاسخ دهد چرا ساخت و‌ساز در پارک پردیسان همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن