تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802209915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري قزوين: توسعه پاركينگ‌ها راهكاري براي كاهش تمايل شهروندان به پارك حاشيه‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري قزوين: توسعه پاركينگ‌ها راهكاري براي كاهش تمايل شهروندان به پارك حاشيه‌اي
مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: يكي از راهكارهاي كاهش تمايل شهروندان به پارك حاشيه‌اي توسعه پاركينگ‌هاست.


به گزارش خبرگزاري برنا از قزوين؛ اسماعيل عرشيان، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: هنگامي كه از مشكلات ترافيكي صحبت به ميان مي‌آيد، شلوغي خيابان‌ها، حركات كند وسايل نقليه در شبكه معابر و ظرفيت پايين شبكه معابر شهري نخستين شكايتي است كه به ذهن خطور مي‌كند.

وي اضافه كرد: اين در حالي است كه پارك وسايل نقليه در شهر به خصوص در مراكز شهرها يكي از مهمترين مشكلات روزانه مردم به شمار مي‌رود و علت اين امر آن است كه در مركز شهرها با تراكم مراكز اداري و تجاري روبرو هستيم.

عرشيان ادامه داد: از سوي ديگر در مراكز شهرها به دليل گران بودن قيمت زمين، سرمايه گذاري در راستاي ايجاد شرايط مناسب براي پارك وسايل نقليه همگام با توسعه فضاهاي شهري نيست و اين عدم تعادل در سرمايه گذاري سبب تراكم بي‌اندازه وسايل نقليه در مراكز شهرها شده است.

وي گفت: بنابراين وقتي فردي با وسيله نقليه شخصي خود وارد مركز شهر مي‌شود براي پارك وسيله نقليه با فقدان فضاهاي مناسب روبرو مي‌شود.

اين مسئول خاطر نشان كرد: اين امر موجب مي‌شود شهروندان وسايل نقليه خود را در نزدك‌ترين مكان به مركز خريد پارك كنند كه در واقع پارك غيرقانوني محسوب مي‌شود.

مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري قزوين بيان كرد: با افزايش وسايل نقليه موتوري در شهر قزوين، از يك سو ظرفيت موجود معابر به خصوص مراكز تجاري و اداري براي تردد آسان وسايل نقليه در سطحي قابل قبول مقدور نبود و از سوي ديگر وسايل نقليه غيرفعال قسمتي از سطح معابر را براي توقف اشغال مي‌كردند.

وي گفت: تمام اين عوامل در كنار هم موجب شد تا مسئولان سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين موضوع پاركينگ حاشيه‌اي و لزوم كنترل و محدوديت‌هاي آن را مورد توجه جدي قرار دهند و به دنبال يافتن راهكاري مناسب براي اين موضوع باشند.

عرشيان گفت: در اين راستا يكي از محورهاي اصلي مديريت تقاضا، تغيير در نحوه انتخاب شيوه حمل و نقل مورد استفاده شهروندان است.

وي افزود: از راهكارها و برنامه‌هاي زيرمجموعه اين محور مي‌توان به قيمت گذاري پاركينگ‌ها اشاره كرد كه در صورت اجراي اين طرح در تمام نواحي شهر قزوين قيمت گذاري به صورت يكپارچه و با اعمال يك سيستم نظارتي ومديريتي انجام مي‌شود.

اين مسئول اضافه كرد: همچنين اجراي اين طرح در تشويق مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي نقش مهمي ايفا مي‌كند.

مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين ادامه داد: در معابر پرتردد شهر به دليل تاثير منفي پارك حاشيه‌اي بر ظرفيت معابر و كاهش سطح سرويس بايد در صورت استفاده از اين خدمات قيمت واقعي آن‌ها پرداخت شود.

عرشيان عنوان كرد: بنابراين بايد با درنظر گرفتن شرايط ترافيكي و هندسي معابر اصلي سطح شهر قزوين و با توجه به قيمت‌هاي منطقه اي املاك و هزينه‌هاي بهره برداري نسبت به محاسبه قيمت واقعي استفاده از خدمات پارك حاشيه‌اي اقدام كرد.

وي تصريح كرد: با اعمال راهكارها و سياست‌هاي مديريتي مناسب از يك سو بايد به طور تدريجي قيمت‌هاي موجود را افزايش داده و از سوي ديگر با توجه به توسعه پاركينگ‌هاي غيرحاشيه‌اي كه در حال حاضر سازمان اقدامات زيادي در اين خصوص انجام داده، ميزان تمايل شهروندان به استفاده از پارك حاشيه‌اي را كاهش داد.

اين مسئول با اشاره به نحوه محاسبه قيمت پارك حاشيه اي خودروها در معابر بيان كرد: در محاسبه قيمت پارك حاشيه‌اي علاوه بر هزينه نصب تابلو، خط كشي فضاي پارك و هزينه پرسنل كنترل كننده و تجهيزات مورد استفاده قرار گرفته، عوامل ديگري نيز بايد مدنظر قرار گيرد تا برآورد هزينه يك ساعت استفاده از پارك حاشيه‌اي مقرون به صرفه شود.

مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين اظهار كرد: ميزان تقاضاي پاركينگ در محدوده موردنظر و تقاضاي اوج، حجم تردد در ساعات اوج ترافيكي در معبر موردنظر، فاصله نسبت به مراكز جذب سفر، عمده مسافت پياده‌روي تا رسيدن به مراكز جذب سفر، وجود يا فقدان پاركينگ‌هاي غيرحاشيه‌اي و يا طبقاتي در نزديكي محل از جمله علل تاثيرگذار در محاسبه قيمت است.

عرشيان افزود: تاثير پارك حاشيه‌اي بر كاهش ظرفيت معبر، زمان تاخير و زمان سفر، تعداد و عرض خطوط عبور در معبر مورد نظر، اهميت استراتژيك معبر در مواقع بحراني، تاثير پارك حاشيه‌اي در بافت و منظر شهري، زمان استفاده از پارك حاشيه اي در طول شبانه روز، ملاحظات امنيتي در محدوده موردنظر و تامين آن و توزيع زماني هزينه‌هاي استفاده از پارك حاشيه‌اي در طول سال از ديگر علل تاثيرگذار در محاسبه قيمت پارك حاشيه اي خودروها به شمار مي‌رود.

وي اضافه كرد: بنابراين برآورد هزينه واقعي پارك حاشيه‌اي طيف گسترده اي را شامل مي‌شود و هر يك از آن‌ها بايد به دقت مورد توجه قرار گيرد.

به گفته اين مسئول در حال حاضر هزينه‌اي كه بابت استفاده از پارك حاشيه اي خودروها از شهروندان دريافت مي‌شود، بسيار كمتر از هزينه‌هاي صرف شده در اين امر است.

مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين خاطرنشان كرد: بنابراين مي‌توان گفت پارك حاشيه‌اي براي مسئولان امر سودآور نبوده و هدف شهرداري از قيمت گذاري حاشيه خيابان كسب درآمد نيست

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن