تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803842908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌وگو با سرآشپز بین‌المللی دیروز، زندانی امروز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
گفت‌وگو با سرآشپز بین‌المللی دیروز، زندانی امروز
صدایش می‌لرزد. با بغض می‌گوید: « زمانی من سرآشپز بین المللی فست فود در کیش بودم و اکنون نگرانم به خاطر زندانی شدن دیگر اجازه ادامه کار در آن رستوران بزرگ را به من ندهند.»
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نامش عبداله است. مردی 38 ساله که دندانهایش را به خاطر مصرف داروهای اعصاب از دست داده است. او به جرم ضرب و جرح و دیه به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان، از سه ماه پیش در زندان رجایی شهر تحمل حبس می کند.

از زندگی و خانواده ات صحبت کن.

از پدر و مادر واقعی‌ام اطلاعی ندارم. آن طور که شنیده‌ام، پدر و مادر خوانده‌ام مرا در بیمارستانی به جای نوزاد خودشان که مرده به دنیا آمده بود تحویل گرفته‌اند. نمی‌دانم چرا کسی دنبال من نگشت یا شاید پدر و مادرم مرا فروخته بودند.

به هر حال در کنار پدر و مادر خوانده‌ام بزرگ شدم. پدرم خیلی مرد خوبی بود. آنان یک پسر معلول هم داشتند که ده سال از من بزرگتر بود. مادر خوانده‌ام مرا دوست نداشت. به اجبار او با دختری ازدواج کردم که دوستش نداشتم اما به خاطر پدر خوانده‌ام زندگی را تحمل می کردم. زنم هم مرا دوست نداشت. بالاخره بعد از فوت پدرم، زنم را طلاق دادم. دخترم مانیا با مادرش بزرگ شد و اکنون هر دو ازدواج کرده‌اند.

برای فراموش سختی‌هایم، به کیش رفتم و سیزده سال در آن جزیره یکی از معدود سرآشپزهای بین‌المللی فست فود بودم. همه روی چشم و دل پاکی من قسم می‌خوردند و هیچ وقت دست از پا خطا نکردم.

چه شد که به زندان آمدی؟

من هیچ سابقه‌ای ندارم. حتی پا به کلانتری هم نگذاشته بودم. برای درمان دندان‌هایم از کیش به تهران برگشتم. وقتی متوجه مشکلات زیاد مالی مادرخوانده و برادرم شدم، دلم طاقت نیاورد و بیشتر پس‌اندازم را به آنان دادم. احساس می کردم کسی را جز مرا ندارند.

وقتی دیدم پولی برایم نمانده، به عنوان نظافتچی چند جا کار کردم. سه ماهش در خانه خانمی بود که یک آژانس تاکسی تلفنی هم داشت. شب‌ها در آن آژانس می‌خوابیدم. آن خانم حقوقم را نمی‌داد. اواخر چند بار از او خواسته بودم پولم را بدهد. دلم می خواست دندانهایم را درست کنم و زودتر به کیش برگردم.

در آژانس خانم جوانی به عنوان منشی کار می کرد. یک روز با عصبانیت سراغ صاحبکارم را گرفتم. آن منشی می‌خواست مانع تماس من شود.

گوشی تلفن را از روی میزش برداشتم. او برای گرفتن گوشی، دستم را گاز گرفت. من هیچ وقت در زندگیم دستم را روی کسی بلند نکرده ام که بخواهم برای یک دختر جوان غریبه هم دست بلند کنم. انگار کنار دهانش تب خال داشت و آن زخم کنده شد. اما آن دختر با سر وصدا دیگران را در خیابان به کمک خواند و من دستگیر شدم.

برای ضرب و جرح مرتکب نشده، با نظر پزشکی قانونی که گفته بود یک درصد خراش روی لب فوقانی شاکیه است، یک میلیون و دویست هزار تومان جریمه شدم. هر چه قسم خوردم، فایده‌ای نداشت. حتی چند نفر شاهد هم معرفی کردند که همگی راننده‌های آژانس بودند و اصلا هیچ کدامشان آن جا نبودند و خواسته‌اند به رئیس آژانس خوش خدمتی کنند.

خودت با شاکی برای جلب رضایت صحبت نکرده‌ای؟

چرا... گفتم شما که خودت باعث این زخم شدی، رضایت بده. من هیچ پولی ندارم و ماندنم در زندان هم برای شما پول نمی شود ولی قبول نکرد. گفت من دیه می‌خواهم و حاضر به بخشش نیستم.

چرا داروهای اعصاب می‌خوردی؟

همیشه کنایه‌های مادرخوانده را می شنیدم که تو بچه ما نیستی. من فقط دو نفر را در دنیا داشتم یکی پدرخوانده و دیگری دختری بود که عین من کسی را نداشت. آن موقع من متأهل بودم. او را خواهرم می‌دانستم. برایش عروسی گرفتم. همسرم هم او را خواهرشوهر خود می‌دانست.
پدرم مقابل چشمانم جان داد و خواهرخوانده‌ام هم در مقابل چشمانم در آتش سوزی خودرواش جانش را از دست داد. این دو فاجعه و بعد طلاق همسرم و دور شدن از دخترم، باعث افسردگی شدید من شد و اگر خودم را با کار در آشپزخانه غرق نمی‌کردم، شاید زنده نمی‌ماندم.

چه آرزویی داری؟

می خواهم آزاد شوم و دوباره در همان فست فود کار کنم. مدتی هم در یک هتل بین المللی سرآشپز بودم و تمام دوره‌های غذاهای ملل، فست فودها، شیرینی پزی و کافی شاپ را طی کرده‌ام ولی ای کاش هیچ وقت برای تهیه پول درمان دندان‌هایم به عنوان کارگر نظافتچی کار نمی‌کردم تا آبرویم را با زندان رفتن ببرند.

می خواهم آزاد شوم و دوباره در همان فست فود کار کنم. مدتی هم در یک هتل بین المللی سرآشپز بودم و تمام دوره‌های غذاهای ملل، فست فودها، شیرینی پزی و کافی شاپ را طی کرده‌ام ولی ای کاش هیچ وقت برای تهیه پول درمان دندان‌هایم به عنوان کارگر نظافتچی کار نمی‌کردم تا آبرویم را با زندان رفتن ببرند.







تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن