تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820035410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید معاون شورای اطلاعات اینترنتی کشور چین از رصد خانه شهری پایتخت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با همراهي معاونین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام شد؛
بازدید معاون شورای اطلاعات اینترنتی کشور چین از رصد خانه شهری پایتخت
معاون شورای اطلاعات اینترنتی کشور چین و هیئت همراه با حضور در رصدخانه شهری تهران از نزدیک با این مکان آشنا شده و امکانات و کارکردهای آن را از نزدیک بررسی کردند.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این بازدید که معاونین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز هیئت چینی را همراهی می کردند ، کارکرد رصدخانه شهری تهران به عنوان فضای تصمیم سازی بهینه ،برای میهمانان تشریح شد.

در این نشست همچنین نمونه گزارش های تهیه شده از آمار و اطلاعات بهداشتی ، اقتصادی، اجتماعی و کیفیت زندگی در تهران بر روی ماکت شهر تهران برای مدعوین ارائه شد ، تاریخچه شهر تهران و گسترش مرز آن از سال 1270 تاکنون ، گزارش جمعیتی شهر و درصد رشد جمعیت به تفکیک مناطق در بازه زمانی سال 85 تا 90 ، سطح باسوادی و تحصیلات دانشگاهی ، دسترسی به حمل و نقل عمومی ، موقعیت سینماها و فرهنگسراهای تهران و سطح بهداشت وسلامت از نمونه گزارش هایی بود که برای اعضای شورای اطلاعات اینترنتی چین تشریح شد.

در ادامه نیز مدل سه بعدی دیجیتال شهر تهران ، سامانه نقشه تهران و سرویس street view و همچنین شیوه ساخت مدل سه بعدی شهر نیز برای مدعوین تشریح شد.

کارشناس رصد خانه شهری تهران با اشاره به دلایل راه اندازی رصدخانه های شهری ، عنوان کرد : رصدخانه‌ها در تمام دنیا محلی برای جمع‌آوری داده‌های شهری می‌باشند. ما در این راستا کارگروه‌هایی از سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در امر مدیریت شهر را تشکیل داده‌ایم تا این داده‌ها جمع‌آوری شده و در اختیار مدیران و تصمیم‌سازان شهر قرار گیرد.

به گفته حسن علیشیری  بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا رصدخانه شهری دارند و بعضی از کشورها اقدام به تاسیس رصدخانه ملی کرده‌اند و موضوعاتی که در این رصدخانه دنبال می‌شود، تجمیع اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت شهری است.

علیشیری با اشاره به ویدئو وال، پنجره‌های دیجیتال و ماکت شهر تهران به عنوان سه عنصر با اهمیت در رصدخانه شهر تهران ،اظهار داشت : تا کنون 54 کشور و شهر همانند شهرهای ونکوور، ملبورن و جده در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند.

معاون شورای اطلاعات اینترنتی کشور چین و هیئت همراه همچنین در پایان از مجموعه برج میلاد و امکانات آن نیز بازدید کردند.
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن