تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803860569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پردرآمدترین شرکت‌های دخانیات جهان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پردرآمدترین شرکت‌های دخانیات جهان
امروزه سیگارکشیدن و ترک سیگار به یکی از بزرگترین تجارت‌های جهان تبدیل شده‌است و در همین راستا برخی از شرکت‌ها می‌توانند درآمد زیادی را از این طریق به دست آورند.
آفتاب: به گزارش تراز، بنا بر گزارش انجمن سرطان آمریکا، یک فرد سیگاری در حالت متوسط سالانه ۱۵۰۰ دلار برای خرید توتون و تنباکو هزینه می‌کند که این رقم برابر با ۳ درصد از درآمد متوسط مردم این کشور می‌باشد.


این رقم هنگامی که به سطح جهانی تعمیم داده می‌شود سالانه میلیاردها دلار را برای شرکت‌های دخانیات بزرگ جهان به ارمغان می‌آورد و همین امر مدیران اجرائی این شرکت‌ها را در میان ثروتمندترین افراد جهان قرار می‌دهد. با وجود اینکه کشورهای مختلف تلاش بسیاری برای فرهنگ‌سازی در جهت از بین بردن گرایش مردم به اعتیاد توتون و تنباکو دارند، اما عملکرد مردم هنوز وضعیت اقتصادی بسیاری خوبی را برای تولیدکنندگان دخانیات در کشورها فراهم کرده‌است.


بنا بر تخمین‌های انجام‌شده، هزینه‌ای که مدیرعاملان شرکت‌های دخانیات در یک روز به‌دست می‌آورند، برابر با درآمد ۶ سال یک کشاورز تنباکو در برزیل است و برای به‌دست آوردن حقوق متوسط یک مدیرعامل شرکت دخانیات در طول عمرش، یک کشاورز باید بیش از ۲ هزار سال به کاشت تنباکو بپردازد که این نشان‌گر اختلاف فاحش میان درآمد مردم در جهان است.


اطلاعات مربوط به صنعت تنباکو، به راحتی قابل تجزیه و تحلیل توسط اقتصاددان‌ها نیستند، به همین دلیل تعیین پردرآمدترین شرکت‌های دخانیات کار دشواری است، برای مثال جدیدترین اطلاعات در دسترس در سال ۲۰۱۴، به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردند. تخمین درآمد حاصل از دخانیات جهان نیز به شدت در کشورهای مختلف متفاوت است.
اگر تنباکو را به یک کشور تشبیه کنیم، تولید ناخالص داخلی این کشور فرضی، برابر با تولیدناخالص داخلی کشور لهستان خواهد بود.


تصمیم‌گیری درمورد اثرات مثبت یا منفی صنعت دخانیات بر اقتصاد کشورها، بسیار دشوار است.
دولت‌ها از طریق مالیات و فروش سیگارها درآمد زیادی را از این صنعت پرسود به‌دست می‌آورند، از سوی دیگر اثرات منفی این ماده اعتیادآور بر سلامت افراد نیز قابل چشم‌پوشی نیست و این امر هزینه‌های سنگین درمانی را برای کشورها به همراه دارد. برخی از شرکت‌های دخانیات توانسته‌اند بر حسب درآمد دهه خود، بالاترین رتبه‌ها را در سطح جهانی کسب کنند. 


شرکت ملی دخانیات چین با درآمد ۹۱.۷ میلیارد دلار پردرآمدترین شرکت دخانیات جهان است. این شرکت بیش از ۳۰ درصد سیگار جهان را تولید می‌کند و متعلق به دولت چین می‌باشد.شرکت CNT اکثر درآمد خود را از سیگارهای کلاس D به دست می‌آورد که از پایین‌ترین کیفیت‌های سیگارهای جهان است.


مارک‌های خارجی سیگار نیز در کشور چین وجود دارد اما این برندها تنها ۳ درصد سیگار مصرفی مردم این کشور را تشکیل می‌دهند. هزینه پایین تولید و جمعیت زیاد مشتاقان سیگار در چین، شرکت CNT را با درآمد ۹۱ میلیارد دلاری به ثروتمندترین شرکت دخانیات تبدیل کرده‌است.


دومین شرکت دخانیات جهان شرکت بین‌المللی فیلیپ موریس است که بزرگترین شرکت خصوصی دخانیات جهان است و بسیاری از سیگارهای محبوب جهان از جمله مارلبورو، بیسیک، پارلیامنت و ویرجینیا اسلیمز را در اختیار دارد. شرکت PMI یکی از بزرگترین حامیان مسابقات فرمول یک جهان می‌باشد. این شرکت ۶۷.۷ میلیارد دلار درآمد دارد و سالانه ۲۱.۶ میلیون دلار به مدیرعاملان خود پرداخت می کند.


شرکت بین‌المللی توتون و تنباکو ژاپن نیز با درآمد ۶۵.۹ میلیارد دلار رتبه سوم شرکت‌های دخانیات جهان را دارا می‌باشد. این شرکت برای ۸۸ سال به انحصار دولت ژاپن درآمده بود.






تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن