تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802739074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متن توافق ژنو در اختیار مسؤولان کشور است/ جزییات طرح چهار مرحله ای ایران برای حل بحران سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



ظریف در نشست خبری مشترک با همتای سنگالی:
متن توافق ژنو در اختیار مسؤولان کشور است/ جزییات طرح چهار مرحله ای ایران برای حل بحران سوریه خبرگزاری رسا ـ وزیر امورخارجه با تاکید بر اینکه بحران سوریه از طریق مذاکره بین طرف های درگیر و تصمیم مردم این کشور و از طریق صندوق های رای تعیین خواهد شد، گفت: پایان درگیری ها، گفت و گو بین طرف های درگیر و مبارزه با افراط و فرقه گرایی محورهای طرح پیشنهادی برای حل بحران سوریه است.



به گزارش خبرگزاری رسا، محمد جواد ظریف امروز در کنفرانس خبری پس از دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه سنگال، در خصوص طرح چهار مرحله ای ایران برای حل بحران سوریه، گفت: پایان درگیری ها، گفت و گو بین طرف های درگیر برای رسیدن به راه حل غیرنظامی از طریق صندوق های رای و مبارزه با افراط و فرقه گرایی از جمله مهم ترین موضوعات طرح پیشنهادی ایران برای حل بحران سوریه است و جزییات این طرح نیازمند بررسی و گفت و گوی بیشتر است.


وزیر امورخارجه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص توافق هسته ای ایران با گروه کشورهای 1+5 توضیح داد: در ملاقات های حضوری که با اکثر کشورهای مهم همسایه و منطقه داشته ام، دریافتم که همه آنها از توافق ژنو به عنوان یک گام مهم برای صلح و ثبات منطقه یاد می کنند.

به گفته وزیر امور خارجه ایران، توافق نامه ژنو سایه تهدیدهای نابجا از منطقه خاورمیانه را رفع کرد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از کشورها نباید از مذاکرات ژنو احساس نگرانی کنند، عنوان کرد: این توافقنامه منافع همه کشورها را دربرخواهد داشت.


وزیر امورخارجه در پاسخ به سوالی در خصوص تفسیرهای متفاوت برخی کشورهای غربی از توافق نامه ژنو، اظهار داشت: توافق صورت گرفته بین ایران و 1+5 که به عنوان برنامه اقدام مشترک منعقد شده، دارای متن مشخصی است که ما بلافاصله پس از انجام توافق آن را منتشر و در اختیار عموم قرار دادیم.

وی اضافه کرد: توافقات بعدی که به منظور شیوه اجرای توافق ژنو صورت گرفته در واقع تقریر شفاهی (non-paper) است که به دلیل شفاهی بودن قابل انتشار نبوده اما متن آن در اختیار تمام مسوولین جمهوری اسلامی قرار دارد.

ظریف با بیان اینکه هیچ نگرانی بابت انتشار این توافق شفاهی نداریم، گفت: متاسفانه برخی کشورها به دلایل داخلی از ابتدا سعی کردند به جای انتشار اصل سند سایر موارد را منتشر کنند در واقع آنها تمایلی ندارند متن اصلی قابل دسترس باشد.

به گفته وزیرامورخارجه، هیچ چیز برای پنهان کردن وجود ندارد و همه چیز آشکار و در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: توافقات گام نخست طبق برنامه از 20 ژانویه (30 دی) اجرایی خواهد شد.

ظریف گفت: براساس متن اقدام مشترک ما و کشورهای غربی حداکثر ظرف یک سال باید طرح جامع را به اجرا بگذاریم و ما معتقدیم که هر چه سریع تر باید گام نهایی اجرایی شود.

وی تاکید کرد: برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و هیچ برنامه ای برای تولید سلاح هسته ای نداریم.

ظریف با بیان اینکه رسیدن به توافق نهایی دشوار نیست، عنوان کرد: ما مذاکرات دشواری را پیش رو داریم، البته با دقت و حسن نیست برای رسیدن به تفاهم جامع اقدام خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در سفر منطقه ای اخیر به کشورهای سوریه، لبنان، اردن، عراق و روسیه بحران سوریه به خاطر فجایع انسانی سه سال گذشته که دراین کشور در حال وقوع است یکی از مهمترین موضوعات گفت و گو بود.

وی گفت و گوهای سه جانبه بین ایران، سوریه و روسیه را مثبت و سازنده دانست و افزود: سوریه برای اعلام آتش بس و تبادل اسرا اعلام آمادگی کرد و ما نیز از این طرح استقبال کردیم. امیدواریم که گروه های مخالف نیز به چنین اقداماتی دست بزنند.

ظریف گفت: موضع ایران در زمینه مساله سوریه مشخص است و تصور می کنم توافق مشترکی در میان کشورهای منطقه و قدرت های جهانی در زمینه مقابله با افراطی گری و فرقه گرایی در منطقه به وجود آمده است. بنابراین نباید اجازه داد برخی ملاحظات ویژه و منافع شخصی کشورها مانع ایجاد جبهه مشترک برای رسیدن به تفاهم و یافتن راه حل غیرنظامی بر مبنای نظر مردم دراین کشور شود.

وی با تاکید براینکه ایران خواهان راه حل سیاسی در مسئله سوریه است،افزود: ایران نقش برجسته ای در حل این مسئله و همچنین فراهم کردن صلح و ثبات در منطقه دارد و کسانی که از این نقش بهره نمی برند، متضرر خواهند شد. /971/د102/ج



۱۳۹۲/۱۰/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن