تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803210186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر تنش ها و مبارزات داخلی شورشیان برجنگ سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بی بی سی:
تاثیر تنش ها و مبارزات داخلی شورشیان برجنگ سوریه
شبكه خبري بي بي سي در گزارشي به مسئله درگيري گروه هاي مختلف تروريست درسوريه پرداخت و نوشت درگيري ميان شورشيان ممكن است ريشه شورشيان را بخشكاند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  در اين گزارش كه به قلم جيم موير نوشته شده آمده است: با توجه به كشته شدن 400 ستيزه جو و غیر نظامی در پنج روز اول درگيري ميان نيروهاي گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ( داعش )- وابسته به القاعده - و دیگر گروه های شورشی ، ميزان تلفات اين درگيري ها، اگر نگوييم بيشتر از تلفات درگيري  ميان شورشيان با ارتش دولت سوريه است مي توان گفت با آن  برابري مي كند.


در حال حاضر جنگي در دل جنگ دیگري در سوریه، در جريان است. کردها در شمال شرق مناطقی را كه بر آنها نفوذ دارند به طور كامل به کنترل  خود در آورده اند، و هر روز با دیگر گروه های شورشی در حال جنگ هستند .


این درگیری ها كه گستره ای از خاک حداقل چهار استان - حماه ، ادلب، حلب و رقه- را در برگرفته سوالات بسیاری را مطرح مي سازد .


آیا این تصادفی است که این اتفاق زماني رخ مي دهد كه  ستيزه جويان داعش در استان انبار در مجاورت مرز سوریه از سوي نیروهای دولت عراق تحت فشار قرار دارند ؟


آیا هدف از اين جنگ پاكسازي  ميدان  پیش از  "مذاکرات صلح ژنو 2" است  كه روز22 ژانویه آغاز خواهد شد ؟


 بي بي سي در گزارش خود مدعي شده در حالی که آمریکایی ها ، روس ها و سایر خارجی ها ، براي پنهان و منزوي شدن افراطي ترين گروه هاي به اصطلاح مسلمان ناراحت نخواهند شد اما بسیاری از شواهد نشان می دهد که تحریکات خارجي در آن هیچ نقشی ندارد .


 بي بي سي در ادامه مي افزايد "آیا این جنگ به آمریکایی ها خدمت مي كند ؟ شاید . اما به اين دليل نيست كه اين اتفاق رخ داده است. حتی اگر مخالفان مورد حمایت غرب( نیروهای ائتلاف ملی) خواستار آن بودند ، اين مسئله در وقوع جنگ ميان شورشيان دخيل نيست . بلكه انشقاقي ميان نيروهاي مهم ستيزه جو مانند جبهه اسلامي وجود دارد.


 گروه داعش به محض آن  كه حدود یک سال پیش وارد  ميدان شد اصطکاک با دیگر گروه های شورشی - و حتی بیشتر از آن با غیر نظامیان - آغاز كرد. گروه داعش خيلي زود به  انحصاري كردن  كنترل بر مناطق تصرف شده و تحمیل نسخه های خشن خود از حکومت اسلامی در مبارزه با نظام سوريه متهم شد.  یک منبع اپوزیسیون گفت: " آنچه  انجام مي شود شامل بازداشت و کشتار فعالان ، شکنجه مردم ، و به طور کلی خرد کردن آزادی ها است ." 


 وقتي داعش قوي تر شد ، به طور فزاینده ای شروع به برخورد با گروه های شورشی رقیب ، تصرف پایگاه هاي آنها و ربودن آنها و گاهی کشتن  ستيزه جويان و تلاش برای کنترل راه های تدارکاتی حیاتی از ترکیه  كرد. جبهه"انقلابیون سوریه " ، یکی از گروه هايی  كه با داعش مي جنگد، داعش را به  ربودن و کشتن دست کم 400   شورشی ، و حبس بيش از دو هزار زندانی دیگر متهم کرده است.


تنش ها روز 31 دسامبر  به اوج خود رسيد ، زمانی که  داعش بدن مثله شده دکتر حسین السلیمان ، معروف به ابو الریان ، یکی از فرماندهان محبوب و مورد احترام گروه احرار الشام ، یکی از اجزای اصلی جبهه اسلامی  را تحويل اين گروه داد. او سه هفته پیش از آن توسط  داعش بازداشت  شده بود.


جنگ هنوز ادامه دارد ، اما به نظر مشخص است که  داعش در بسیاری از مناطق  شكست خورده است . برخی از تحلیلگران فروپاشی سریع داعش  در بسیاری از مناطق را به این واقعیت نسبت مي دهند که تعداد آن ها نسبتا كم بود  - شاید در كل 8تا9هزار نفر-
اما تعداد دیگری از تحليلگران پيش بيني مي كنند  این گروه به طور کامل از بین برود.


برخی ها نیز بر این باورند که  داعش در اطراف دير الزور در شرق سوريه ، در مجاورت مرز عراق و حوزه نفوذ استراتژیک این گروه در غرب عراق پناه خواهد گرفت. همه چيز بستگي به اين دارد كه داعش آنجا چگونه سر كند زيرا بغداد در تلاش است اقتدار خود را دوباره به دست آورد. 


اين نگرانی نیز وجود دارد كه ممکن است داعش موج حملات انتحاری را  كه عليه دیگر گروه های شورشی به راه انداخته است، تشديد كند.
یک منبع اپوزیسیون گفت:" این واقعا ترسناک خواهد بود ." به نظر می رسد نتیجه کلی اين باشد كه :به احتمال زیاد عمر داعش پایان خواهد رسید ، و شاید اين گروه بايد رویکرد خود برای انحصار قدرت و تحمیل نگرش کامل خود را تغيير دهد .


جبهه النصره ، که در واقع نماينده رسمي القاعده در سوریه  است، همچنان به شدت درميان صفوف شورشیان جاي گرفته است و خیلی بیشتر از داعش  براي همکاری و اقدام در محیط سوریه هماهنگ است . جبهه النصره از سوي سازمان ملل و دیگر گروه ها یک سازمان تروریستی تعیین شده است.


انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن