تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804650082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به 10 بازی به یادماندنی سال 2013


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نگاهی به 10 بازی به یادماندنی سال 2013
بازي The Last of Us که به طور انحصاري براي اجرا در کنسول PS3 ساخته شده است، يکي از پرهيجان‌ترين بازي‌هايي بود که صنعت بازي در سال 2013 به خود ديد. علي‌رغم ايده کليشه‌اي بازي، شکل پرداخت بازي به شکلي صورت گرفته است که داستان بازي بسيار جذاب و گيرا از آب درآمده است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، هر سال با به پايان رسيدن سال ميلادي، بسياري از مجلات و سايت‌هاي بازي به انتخاب بازي‌هاي برتر سال گذشته مي‌پردازند.قبل از معرفي اين 10 بازي لازم است توضيح دهيم که مولفه‌هاي گوناگوني در انتخاب اين 10 بازي مد نظر قرار مي‌گيرند اما قطعا مهم‌ترين موضوع، نوآوري است. ايده‌هاي تکراري و گيم‌پلي‌هاي از پيش تجربه شده، شانس کم‌تري براي ورود به اين فهرست ده‌تايي دارند و البته لزوما گرافيکي بودن، معيار خيلي مهمي در اين انتخاب نيست.
The Last of Us






بازي The Last of Us که به طور انحصاري براي اجرا در کنسول PS3 ساخته شده است، يکي از پرهيجان‌ترين بازي‌هايي بود که صنعت بازي در سال 2013 به خود ديد. علي‌رغم ايده کليشه‌اي بازي، شکل پرداخت بازي به شکلي صورت گرفته است که داستان بازي بسيار جذاب و گيرا از آب درآمده است. داستان بازي، جهان را تحت تاثير يک ويروس کشنده به تصوير مي‌کشد. تنها افراد معدودي از بيماري جان سالم به دربرده‌اند و اين بازمانده‌ها، براي ادامه بقا و کسب منابع بيشتر به خشونت روي آورده‌اند. بازي گرافيک بسيار خوبي دارد؛ زواياي دوربين، ميان پرده‌ها و حتي گيم‌پلي بازي بسيار سينمايي و پويا هستند و سير وسيعي از کارها در گيم‌پلي بازي گنجانده شده است. همين موضوع سبب موفقيت فوق‌العاده اين بازي در بازار نيز شد و بيشتر بازخورد مثبت را از بازيکنان و منتقدان کسب کرد.
BioShock Infinite
سومين نسخه از مجموعه BioShock نه تنها براي علاقه‌مندان کلاسيک اين مجموعه يک بازي فوق‌العاده بود بلکه براي کساني که براي اولين بار با اين مجموعه آشنا مي‌شدند نيز سنگ تمام گذاشته بود. داستان بازي (اگر چه ريشه‌هايي در نسخه‌هاي قبل داشت) فصل جديدي در مجموعه باز کرد و فضايي کاملا فانتزي، بديع و البته بسيار پيچيده را به تصوير کشيد. داستان پر فراز و نشيب اين بازي در شهر معلق در آسمان به وسيله گيم‌پلي متنوع بازي در سبک شوتر اول شخص به اوج هيجان رسيد. البته بر خلاف بسياري از شوترهاي اول شخص، خبري از تيراندازي‌هاي فراوان در بازي نيست بلکه شکل زد و خوردها، بيشتر مبتني بر ضربات فيزيکي يا قدرت‌هاي ژنتيکي قهرمان داستان بازي است. دست آخر بهبود گرافيکي چشم‌گير اين بازي با موتور گرافيکي جديد، تصويري بسيار چشم‌نواز از BioShock به تصوير کشيده است که بر خلاف نسخه‌هاي قبل تاريک و سياه نيست بلکه پر است از آسمان آبي و مناظري از يک شهر فانتزي زيبا که به شکلي رويايي در آسمان شناور است. بي‌شک اين بازي يکي از بهترين عناوين منتشر شده براي Xbox 360، PS3 و ويندوز در سال گذشته ميلادي بود و فروش شگفت‌انگيز (فروش بيش از 4 ميليون نسخه) و امتيازهاي شگفت‌انگيزتر 94 براي اين بازي، مويد اين موضوع است.
Assassin"s Creed IV: Black Flag
بازي Assassin"s Creed IV: Black Flag به عنوان چهارمين نسخه از سري اصلي مجموعه و دهمين بازي از کل سري، يکي از موفق‌ترين بازي‌هايي است که در سال 2013 به عرضه عمومي گذاشته شده است. در اين نسخه، بازي به فضاي قرن هجدهمي در قاره آمريکا منتقل مي‌شود و با معرفي يک کاراکتر جديد در مجموعه، شکل متفاوتي از ماجراجويي‌ها را به نمايش مي‌گذارد. در حالي که فضاي شهري کلاسيک بازي همچنان به عنوان بخش ثابت در بازي وجود دارد اما آن‌چه اين نسخه را از نسخه‌هاي پيشين مجموعه متفاوت کرده است، نبردهاي دريايي بازي از روي عرشه کشتي است. قهرمان بازي اين بار به شکل يک دزد دريايي ايفاي نقش مي‌کند و سکان کشتي را در مبارزات مهيج کشتي در دست مي‌گيرد. شکار، فرار، حمله به کشتي‌هاي کوچک و بزرگ، جمع‌آوري غنايم و آپگريد کردن کشتي براي پيروزي در نبردهاي سخت‌تر، تصويري متفاوت و مهيج‌تر از هميشه از مجموعه موفق Assassin"s Creed به نمايش گذاشته است. اين بازي در PS3، Xbox 360، ويندوز، Wii U، PS4 و Xbox One اجرا مي‌شود و نکته جالب‌تر اين است که اين بازي از سوي بسياري از مجلات، به عنوان بهترين بازي کنسول‌هاي نسل هشتمي انتخاب شده است.
Civilization V: Brave New World
دومين بسته توسعه از بازي موفق Civilization V در اوايل سال 2013 منتشر شد، در حالي که در مقايسه با نسخه قبلي شامل تفاوت‌هاي بسيار معدودي بود. با اين وجود تغييرات معدود اين نسخه در مقايسه با نسخه پيشين به قدري کليدي بود که تجربه آن، به اندازه تجربه يک نسخه کاملا جديد تازگي داشت. دو بخش داستاني جديد، بيش از 10 تمدن جديد و 20 نيروي نظامي جديد در بازي، استراتژي بسيار متفاوتي را در بازي به وجود آورد و به قدري بازي را گسترده کرد که علاقه‌مندان جدي خود را حتي در اين روزها نيز سرگرم مي‌کند. اين بازي براي ويندوز و مکينتاش منتشر شده است.
Brothers: A Tale of Two Sons
بازي Brothers: A Tale of Two Sons را مي‌توان لطيف‌ترين بازي سال 2013 و يکي از متاثرکننده‌ترين بازي‌هاي طول تاريخ بازي‌هاي ويدئويي دانست. ايده خلاقانه بازي از ماجراجويي دو برادر شکل گرفته است؛ برادراني که سختي يک سفر پرماجرا را براي نجات جان پدر به جان خريده‌اند. بازيکن بايد هر دو برادر را در آن واحد هدايت کند و همين موضوع باعث شده است ترکيبي از معماهاي خلاقانه و بديع در اين بازي به وجود آيد. با اين وجود داستان بازي هنوز هم بهترين بخش اين بازي است؛ داستاني که حتما دل‌نازک‌ها را به گريه مي‌اندازد و هر کسي را متاثر خواهد کرد. داستان عميق بازي بر خلاف سادگي در پرداخت، پر است از مفاهيم عميق که به ساعت‌ها فکر نياز دارد. بي‌شک اين بازي يکي از به ياد ماندني‌ترين بازي‌هايي است که تا به امروز ساخته شده است.
Path of Exile
بازي Path of Exile يک عنوان نوظهور نقش‌آفريني آنلاين است که به طور همزمان ميزبان هزاران بازيکن در جهان است. اين بازي از اصول کلاسيک اين سبک در بازي‌هاي خود بهره برده است و در نگاه اول به مجموعه بازي ديابلو شباهت دارد اما سازنده بازي از روش‌هاي بسيار خلاقانه‌اي در طراحي کلاس‌هاي مبارزاتي بازي بهره گرفته و تنوع بسيار خيره‌کننده‌اي در گيم‌پلي بازي به وجود آورده است. گرافيک اين بازي در سطح بهترين بازي‌هاي اين سبک است و نکته بسيار مهم‌تر اين که اين بازي به صورت رايگان ارائه مي‌شود. همين موضوع باعث شده است که رقابت در اين بازي کاري سخت و هيجان‌انگيز باشد. اين بازي براي اجرا در ويندوز ساخته شده است.
Rayman Legends
بي‌شک Rayman Legends يکي از بهترين بازي‌هاي سبک پلتفورمر است که در سال 2013 به بازار آمد. اين بازي خلاقانه، با فضايي طنز و با استفاده از اصول کلاسيک اين سبک، به راحتي با بازيکنان ارتباط برقرار مي‌کند، آن‌ها را پاي بازي نگه داشته و به اوج هيجان مي‌رساند. البته طرفداران اين بازي به خوبي مي‌دانند که اين بازي خيلي هم ساده نيست و براي دسترسي به برخي از راه مخفي‌ها و جايزه‌هاي پنهان بازي، بايد بازيکن بسيار خوبي باشيد. کنسول‌هاي Wii U، PS3، PS4، Xbox 360، Xbox One، Vita و سيستم‌عامل‌هاي ويندوز ميزبان اين بازي هستند.
Don"t Starve
بازي خلاقانه Don"t Starve يک بازي اکشن ماجرايي است که يکي از خلاقانه‌ترين بازي‌هاي سال 2013 محسوب مي‌شود. داستان خيالي بازي، فردي را به تصوير مي‌کشد که از خواب بيدار شده و خود را در ميان يک جنگل يافته است و حال، بايد براي زنده ماندن و رهايي از اين جنگل تلاش کند. راه‌هاي زيادي براي يافتن غذا وجود دارد اما به همان اندازه نيز خطرات گوناگون جان قهرمان بازي را تهديد مي‌کند. اين بازي يکي از چالشي‌ترين گيم‌پلي‌ها را در سبک خود دارد و مي‌تواند بازيکن را ساعت‌هاي پي‌درپي ميخکوب نگه دارد. ويندوز، مکينتاش، لينوکس و PS4 ميزبانان اين بازي هستند.
DOTA 2
بازي DOTA 2 از نسخه کلاسيک همين بازي در دل بازي Warcraft III برگرفته شده و مهم‌ترين تفاوت اين بازي با نسخه اصلي آن، گرافيک بهتر و استقلال آن در اجراست. با اين وجود رفع ايرادها و بهبود ظاهري بازي با توجه به گيم‌پلي فوق‌العاده آن، DOTA 2 را در ميان پرطرفدارترين و موفق‌ترين بازي‌ها قرار داده است. اين بازي نيز رايگان است و براي اجرا در ويندوز، لينوکس و مکينتاش ساخته شده است.
Gone Home
بازي Gone Home يک عنوان تحسين شده است که به سبب ايده نوآورانه و کاملا ابداعي خود، توجه بسياري از منتقدان و علاقه‌مندان به بازي را به خود جلب کرده است. بازي نمايي اول شخص از کسي را نشان مي‌دهد که بعد از يک سفر چند ساله به خانه بازگشته و خانه را خالي يافته است. اينک او قصد دارد با بررسي نامه‌ها، گوش دادن به پيغام‌هاي تلفني، يادداشت‌ها و يافتن شواهد مختلف در خانه، از سرنوشت پدر، مادر و خواهر خود مطلع شود. اين بازي براي اجرا در ويندوز، مکينتاش و لينوکس طراحي شده است.





تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن