محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831224705
سياه و سفيد مثل فيلمهاي قديمي
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: سياه و سفيد مثل فيلمهاي قديمي
ميشائيلهانكه، فيلمساز سرشناس و غيرمتعارف سينما اصليتي آلماني دارد. اما او در 20سال اخير، فيلمهايي در كشورهاي مختلف جهان- و از جمله فرانسه و آلمان- ساخته است، 3سال قبل براي درام ضدنژادپرستي «پنهان» جايزه بهترين كارگرداني جشنواره كن را گرفت. اين جشنواره بهار امسال نخل طلايي خود به عنوان بهترين فيلم جشنواره را به ساخته جديد وي«روبانسفيد» اهدا كرد.با آنكه قصه فيلم در سال 1913 و يك سال قبل از شروع جنگجهاني اتفاق ميافتد ولي منتقدان سينمايي آن را فيلمي در ارتباط با جنگ ارزيابي ميكنند. قصه اين درام ضدجنگ، در يك دهكده آلماني اتفاق ميافتد و زندگي گروهي از بچههاي دبستاني را به تصوير ميكشد. اين بچهها در خانه و مدرسه با نيروي زور و قدرت تحكم بزرگترها روبهرو هستند و بحث تنبيه و مجازات آنها در طول قصه فيلم مطرح ميشود.به گزارش همشهري ، قصه فيلم چنين ارزيابي ميكند كه اعمال خشونت بيحدوحصر و بيمورد نسبت به بچهها، گرايشات فاشيستي را در آنان تقويت ميكند و هانكه به زباني غيرمستقيم چنين اظهارنظر ميكند كه اين بچهها، به زودي به صورت سربازان فاشيستي درميآيند. «روبانسفيد» از سوي كشور آلمان نامزد شركت در رقابتهاي اسكار بهترين فيلم خارجي سال است. اين فيلم طي 2هفتهاخير از سوي بسياري از انجمنهاي منتقدان فيلم آمريكا، به عنوان بهترين فيلم خارجي سال انتخاب شد، هانكه در گفتوگوي زير درباره جنبههاي مختلف ساخته جديدش صحبت ميكند. خودتان « روبانسفيد » را چگونه ارزيابي ميكنيد؟قصه اين فيلم را از يك كتاب گرفتم. اين اولين بار نيست كه قصه يك كتاب را تبديل به فيلم سينمايي ميكنم. تمام فيلمهايي كه ساختهام اقتباسي از كتابهاي ادبي بودهاند. از سن 19سالگي كه به ادبيات علاقهمند شدم تا به امروز، كتابها هميشه همراهم بودهاند. نوشتهها و كتابهاي مربوط به قرن گذشته و اوايل قرن بيستم را خيلي دوست دارم. در يكي از كتابهايي كه خواندم يك نصيحت خردمندانه وجود داشت. اين نصيحت در اينباره بود كه خوب است والدين بچههاي خود را در موقعيتهاي خاصي قراردهند تا مجبور به افشاگري درباره خود بشوند تا بتوان به وسيله آن رفتار بچهها را مورد كنترل قرارداد. در عين حال، اين يك جور تنبيه و مجازات هم بود. و چه زماني تصميم گرفتيد چنين چيزي را در دل تاريخ قرار دهيد؟چند سالي ميشد كه در فكر ساختن اين فيلم بودم. فلسفه اصلي اين كار 20- 15سال قبل به ذهنم رسيد. به فكر قصهاي بودم كه در آن گروهي از بچهها در يك دهكده در موقعيتي قرار ميگيرند كه ميتوانند به قضاوت درباره والدين خود بنشينند. در اين فكر بودم كه اگر ايدهاي تبديل به يك ايدئولوژي شود چه اتفاقي ميافتد. اين مسئله ميتواند مدل پايهاي و اوليه هر يك از شكلهاي تروريسم بشود.قصه اين درام ضدجنگ، در يك دهكده آلماني اتفاق ميافتد و زندگي گروهي از بچههاي دبستاني را به تصوير ميكشد. اين بچهها در خانه و مدرسه با نيروي زور و قدرت تحكم بزرگترها روبهرو هستند و بحث تنبيه و مجازات آنها در طول قصه فيلم مطرح ميشود. فيلم شما هم به موضوع تروريسم ميپردازد. بعضي فيلمها تروريستها را تا حدودي قابل قبول نشان ميدهند اما نگاه شما نگاه متفاوتي است. هميشه براين باور بودهام كه تروريسم هميشه و در هر حالي چيزي غيرسمپاتيك است. علتش هم اين است كه از جان و وجود ديگران مايه ميگذارد. خودم شخصا «اولريك ماينف» را ميشناسم. او زماني آدم دلچسب و خونگرمي بود و حتي شوخطبعيهاي انساني را نيز با خودش داشت؛ اين روزها كمتر ميتوان چنين افرادي را پيدا كرد. قصه فيلم كمي قبل از شروع جنگ جهاني اول است. فكر ميكنيد چنين فاصلهگيري تاريخي و بحث درباره يك گذشته دورتر ضروري بود؟شما ميتوانيد اين فيلم را در يك كشور غير مسيحي بسازيد، آن وقت ميبينيد كه اين موضوع در آنجا چقدر ميتواند متفاوت به نظر برسد اما حرف اصلي فيلم همان خواهد بود كه اكنون است. هر تاريخي هر قدر كه مربوط به گذشتههاي دور باشد، ميتواند به امروز وصل شود. رفتار انساني و گرايشات متنوع آدمها، چيزي نيست كه مربوط به امروز و ديروز باشد. جهان سالهاست كه با مسائلي از اين دست روبهروست و دارد با آن سروكله ميزند. سرمايه توليد فيلم به راحتي تامين شد؟نه چندان. شما يك فيلم تاريخي داريد كه قصهاش در دوران جنگ جهاني اول اتفاق ميافتد و نقشهاي اصلي آن را چند تا بچه كوچك بازي ميكنند. طبيعي است كه فيلمي با چنين حال و هوايي نميتواند به آساني سرمايه ساخت پيدا كند. اما احساس ميكردم هم خود بچههاي كم سن و سال و هم بزرگترهاي آنان لازم است فيلم متفاوتي مثل روبانسفيد را تماشا كنند. فكر ميكنيد چرا تهيهكنندگان حاضر شدند هزينه توليد فيلمي با اين مشخصات را قبول كنند؟خب، شايد با توجه به موفقيتهاي بينالمللي چند فيلم آخرم، آنها تصور ميكردند سرمايهگذاري روي روبانسفيد چندان هم بد نيست و خرج خودش را درميآورد. اما واقعيت امر اين است كه اين فيلم يك كار پرخرج است و در كشور آلمان معمولا روي فيلمهاي گران قيمتي با اين مضمون، سرمايهگذاري نميشود. روبانسفيد گرانترين فيلمي است كه تا به حال ساختهام؛ 20ميليون يورو رقم خيلي بالايي است. كار با بچهها سخت بود؟سختترين بخش كار پيدا كردن بچههايي بود كه بايد اين نقشها را بازي ميكردند. حدود 6ماه از حدود 7هزار داوطلب تست گرفتم. كار سختي بود و خيلي وقت گرفت. اين كار را به تنهايي نكردم. يك گروه 20نفره در اين رابطه با من همكاري داشتند. ميدانستم كه بايد مستعدترين آنها را انتخاب كنم، زيرا آنها بايد نقشهاي سختي را بازي كنند. طبيعي است كه در چنين شرايطي با يك بازيگر تعليم ديده راحتتر ميتوان كاركرد. حضور بازيگر حرفهاي كار را سادهتر ميكرد ولي من كساني را ميخواستم كه كاملا طبيعي به نظر برسند. به همين دليل براي انتخاب بازيگر به مكانهاي كوچكتر و دهقاني رفتم. ميدانستم اگر بچههاي مستعدي را انتخاب كنم ميتوانم آنها را در موقعيت قراردهم و يك بازي خوب از آنها بگيرم در اين صورت آنها حتي بهتر از بازيگران حرفهاي بازي ميكردند. از طرفي من تجربه زيادي در كار با بچهها دارم. تقريبا در همه فيلمهايم بچهها نقشي داشتهاند. روبانسفيد مثل فيلمهاي قديمي سياه و سفيد است. گفتيد اين كار را كرديد تا خاطر ما كاملا به روزهاي جنگ جهاني اول معطوف شود. نميشد با كمك رنگ همين حال و هوا را منتقل كرد؟براي اين كار دو دليل وجود دارد؛ نكته اول اينكه سياه و سفيد بودن فيلم، كنتراست مورد نظر ما را فراهم ميكرد. ميخواستم تفاوت اين فيلم با ديگر محصولات آلماني را نشان بدهم. اما كار ما خيلي سخت بود. اين روزها ديگر فيلم سياه وسفيد نداريم. دليل ديگر اين بود كه ميخواستم حس و حال آن دوران كاملا روي پرده سينما منتقل شود.در تعدادي از سالنهاي سينما فيلم مستقيما به صورت ديجيتالي نمايش داده ميشود. تا چند سال پيش انجام چنين كاري تقريبا غيرممكن بود، زيرا پرژكتورهاي ديجيتالي هنوز وارد بازار نشده و گسترش پيدا نكرده بودند. نسخه ديجيتالي فيلم بهتر و شفافتر است و صحنههاي آن وضوح و روشني بهتري دارند. به اعتقاد من، پرژكتورهاي ديجيتالي يكي از نشانههاي بزرگ پيشرفت دنياي سينما هستند. اگر امروز شما فيلمي را تماشا كنيد كه متعلق به 50سال قبل است، خيلي بهتر متوجه اين موضوع ميشويد. نسبت به پيشرفت تكنولوژي حالت خودشيفتگي ندارم، ولي احساس ميكنم اين نوع نمايش فيلم خيلي بهتر و كاملتر است.ايده اصلي ساخت فيلم از كجا آمد؟ چه شد كه تصميم گرفتيد آن را بسازيد؟اين سؤال از آن سؤالهاي سخت است. شعرهاي يك شاعر از كجا ميآيد؟ ايده يك قطعه موسيقي از كجا سرچشمه ميگيرد؟ طبيعي است كه مثل يك جرقه، ناگهان به ذهن ميآيد و شما را درگير خودش ميكند. اين همان اتفاقي است كه هميشه ميافتد و اينبار سر اين فيلم هم رخ دارد.كار نگارش فيلمنامه چقدر بود؟ آيا يك پروسه طولاني را طي كرديد؟يادم ميآيد كه فيلمنامه فيلم را 10سال پيش نوشتم. همانطور كه گفتم طرح ساخت روبان سفيد 20سال قبل به ذهنم رسيد. مجموعهاي از ايدههاي مختلف را در ذهنم داشتم. كتابهاي زيادي درباره تحصيل و تاريخ آن مطالعه كردم. ميخواستم بدانم وضعيت تحصيلي در كشورهاي مختلف چگونه است. حدود 10سال پيش بود كه احساس كردم به اندازه كافي براي فيلمنامهام دستمايه جمع كردهام. حالا ميشد استخوانبندي كلي آن را ديد. وقتي كار نوشتن فيلمنامه را شروع كردم، زمان زيادي وقت نبرد. زماني كه شما ميدانيد ماجرا چيست و قرار است چگونه پيش برود، كار شما هم راحتتر ميشود. زمان نگارش فيلمنامه احساس نزديكي به اين كاراكترها ميكنيد يا ترجيح ميدهيد فاصلهتان را با آنها حفظ كنيد؟ اگر احساسات كاراكترها را نشناسيد و يكجورهايي با آنها همراهي نكنيد، نميتوانيد يك فيلمنامه خوب بنويسيد. البته در همان حال لازم است كه شما يك نگاه كلي نسبت به آنها و كليت قصه داشته باشيد. بايد بدانيد اين كاراكترها قرار است به كجا بروند و در استخوانبندي و ساختار كلي كار چه جايگاهي دارند. هنگام ساخت فيلم به تماشاگران و چالشهايي كه هنگام تماشاي آن با آن روبهرو ميشوند هم فكر ميكرديد؟بله. حتما همينطور است. اين نكته را به ويژه هنگام پيريزي فيلمنامه فيلم مدنظر داشتم. در اين وضعيت، شما بايد به نقاط اوج، لحظات حساس و حتي لحظههاي معمولي قصه هم فكر كنيد. ريتم هم از اهميت زيادي برخوردار است. رعايت همه اينها خيلي مهم است. اگر با يك كتاب سر و كار داشته باشيد، ميتوانيد در صورت عدم رضايت صفحاتي را كه دوست نداريد رد كنيد. اما هنگام تماشاي فيلم شما نميتوانيد اينگونه عمل كنيد. و جالب است كه روبان سفيد با لحظات اوج و فرود زيادي روبهروست. به همين دليل حفظ تعادل اهميت زيادي داشت و همه چيز فيلم وابسته به آن بود. فيلم از نقطه نظر هنري خيلي شبيه يك قطعه موسيقي است. تو بايد بداني كدام سازها را در كدام بخش مورد استفاده قرار دهي و اوج و فرود صدايت كجا بايد باشد. اين ايدههاي خلاق را از كجا ميآوريد؟ از ميل شديد من به تأكيد بر مشاهدات سرچشمه ميگيرد. برايم خيلي جالب است كه بدانم وقتي تماشاگران فيلم متوجه اين نكته ميشوند كه در بيرون از حوادث و نوع روايت قرار دارند، چه عكسالعملي نشان ميدهند. دوست داريد جايزهاي ببريد؟ بله، برايم مهم است. كسب جوايز بيشتر به معني آن است كه شانس موفقيت فيلم شما در گيشه نمايش بيشتر ميشود. در عين حال مشهورتر ميشويد و ميتوانيد براي فيلم بعدي خود راحتتر تهيهكننده پيدا كنيد.تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5300]
صفحات پیشنهادی
سياه و سفيد مثل فيلمهاي قديمي
سياه و سفيد مثل فيلمهاي قديمي ميشائيلهانكه، فيلمساز سرشناس و غيرمتعارف سينما اصليتي آلماني دارد. اما او در 20سال اخير، فيلمهايي در كشورهاي مختلف جهان- و از ...
سياه و سفيد مثل فيلمهاي قديمي ميشائيلهانكه، فيلمساز سرشناس و غيرمتعارف سينما اصليتي آلماني دارد. اما او در 20سال اخير، فيلمهايي در كشورهاي مختلف جهان- و از ...
سیاه و سفید مثل فیلمهای قدیمی
سیاه و سفید مثل فیلمهای قدیمی-قصه این درام ضدجنگ، در یك دهكده آلمانی اتفاق میافتد و زندگی گروهی از بچههای دبستانی را به تصویر میكشد. این بچهها در خانه و مدرسه با ...
سیاه و سفید مثل فیلمهای قدیمی-قصه این درام ضدجنگ، در یك دهكده آلمانی اتفاق میافتد و زندگی گروهی از بچههای دبستانی را به تصویر میكشد. این بچهها در خانه و مدرسه با ...
موسيقي «محاكمه در خيابان» هم مثل خود...
سیاه و سفید مثل فیلمهای قدیمی-قصه این درام ضدجنگ، در یك دهكده آلمانی اتفاق میافتد و ... اما احساس میكردم هم خود بچههای كم سن و سال و هم بزرگترهای آنان لازم است فیلم ...
سیاه و سفید مثل فیلمهای قدیمی-قصه این درام ضدجنگ، در یك دهكده آلمانی اتفاق میافتد و ... اما احساس میكردم هم خود بچههای كم سن و سال و هم بزرگترهای آنان لازم است فیلم ...
آموزش هاي گروهي < شماره 1 > : رنگي كردن عكس هاي سياه و سفيد -
خوب ، اگه موافقين شروع كنيم : ممكنه شما بخواين يه عكس قديمي رو كه سياه و سفيد هست .... باشه که اونجا بوده مثل حالتی که برای رنگی کردن فیلم های سیاه سفید هستش.
خوب ، اگه موافقين شروع كنيم : ممكنه شما بخواين يه عكس قديمي رو كه سياه و سفيد هست .... باشه که اونجا بوده مثل حالتی که برای رنگی کردن فیلم های سیاه سفید هستش.
مختصری درباره فیلم جدید مسعود کیمیایی
مختصری درباره فیلم جدید مسعود کیمیایی-مسعود كیمیایی، فیلمساز قدیمی ... كه فیلم تازهاش، «محاكمه در خیابان» را با حال و هوای فیلمهای سیاه و سفید قدیمی خود ساخته است. ... محمدرضا فروتن قبل از این در چند فیلم كیمیایی مثل «ضیافت» و «سربازهای ...
مختصری درباره فیلم جدید مسعود کیمیایی-مسعود كیمیایی، فیلمساز قدیمی ... كه فیلم تازهاش، «محاكمه در خیابان» را با حال و هوای فیلمهای سیاه و سفید قدیمی خود ساخته است. ... محمدرضا فروتن قبل از این در چند فیلم كیمیایی مثل «ضیافت» و «سربازهای ...
چطور میشه یه فیلم سیاه سفید رو رنگی کرد
ahmad_konstantine19-03-2007, 05:41 PMچطور میشه یه فیلم سیاه سفید رو رنگی کرد ... فیلم رو میشه به جای رنگ سفید, تک رنگ مثلا سبز و سیاه کرد. ... بازسازی فیلم ها ی موفق قدیمی . ... مثل اینکه یه فیلم رو به عکس های پشت سر هم تبدیل کنید و تو فتوشاپ یکی یکی رنگی کنید شاید بگید چه کار پر دردسر و پرخرجی .
ahmad_konstantine19-03-2007, 05:41 PMچطور میشه یه فیلم سیاه سفید رو رنگی کرد ... فیلم رو میشه به جای رنگ سفید, تک رنگ مثلا سبز و سیاه کرد. ... بازسازی فیلم ها ی موفق قدیمی . ... مثل اینکه یه فیلم رو به عکس های پشت سر هم تبدیل کنید و تو فتوشاپ یکی یکی رنگی کنید شاید بگید چه کار پر دردسر و پرخرجی .
سینک کردن در مونتاژ فیلم های عروسی یعنی چه؟
آن چه به من نشان داده شد به عنوان سینک؛ آهنگی بود که روی تصاویری از فیلم عروسی ... و برخی قسمت ها هم سیاه و سفید یا قدیمی شده بود! ebru_gundes_20627-05-2008, ... چشم رو خسته میکنه فقط از یه مورد اینطوری استفاده میشه و باقی مثل فضای سبز .
آن چه به من نشان داده شد به عنوان سینک؛ آهنگی بود که روی تصاویری از فیلم عروسی ... و برخی قسمت ها هم سیاه و سفید یا قدیمی شده بود! ebru_gundes_20627-05-2008, ... چشم رو خسته میکنه فقط از یه مورد اینطوری استفاده میشه و باقی مثل فضای سبز .
قدیمی کردن فیلم در پرمییر -
6- بعد از اينكه فيلم تان را كه با روش هاي فوق سياه و سفيد كرديد. ... 10:49من این کارو کردم بد نبود حالا چطوری میتونم مثل فیلمهای قدیمی که یه سری خط روی تصویر میاد ...
6- بعد از اينكه فيلم تان را كه با روش هاي فوق سياه و سفيد كرديد. ... 10:49من این کارو کردم بد نبود حالا چطوری میتونم مثل فیلمهای قدیمی که یه سری خط روی تصویر میاد ...
چرا عكس سياه و سفيد؟
جواب های زیادی می توان داد و می توان مرا قدیمی خواند اما عکس سیاه و سفید به عنوان هنر ... برای من، این کار مثل یادگیری نقاشی در یک کلاس هنر است؛ بعد از خبره شدن در ... یا دسترسی به لابراتوار سیاه سفید ندارند مناسب باشند اما هیچ فیلم سیاه سفیدی با ...
جواب های زیادی می توان داد و می توان مرا قدیمی خواند اما عکس سیاه و سفید به عنوان هنر ... برای من، این کار مثل یادگیری نقاشی در یک کلاس هنر است؛ بعد از خبره شدن در ... یا دسترسی به لابراتوار سیاه سفید ندارند مناسب باشند اما هیچ فیلم سیاه سفیدی با ...
روايت خاکستري
آيا جنبه هاي مدرن فيلم هم با توجه به سياه و سفيد بودن آن حذف شد؟ ... وجود داشته اما ما نمي خواستيم يک کپي برداري صرف مثل فيلمهايي چون «دور از بهشت» داشته باشيم.
آيا جنبه هاي مدرن فيلم هم با توجه به سياه و سفيد بودن آن حذف شد؟ ... وجود داشته اما ما نمي خواستيم يک کپي برداري صرف مثل فيلمهايي چون «دور از بهشت» داشته باشيم.
-
گوناگون
پربازدیدترینها