واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: مسعود كیمیایی، فیلمساز قدیمی سینمای ایران، میگوید كه فیلم تازهاش، «محاكمه در خیابان» را با حال و هوای فیلمهای سیاه و سفید قدیمی خود ساخته است... قصه این فیلم در شب ازدواج امیر و مرجان شروع میشود. حبیب، دوست صمیمی امیر، كه كمك زیادی برای برگزاری مراسم كرده، ناگهان از او میخواهد كه عروسیاش را به هم بزند. حبیب، متوجه این موضوع شده كه مرجان قبل از این یك بار ازدواج كرده و فرزند پسری هم دارد. امیر با نشانیای كه در اختیار دارد، به دنبال پیدا كردن سرنخ ماجرا میافتد. محاكمه در خیابان را كیمیایی براساس فیلمنامهای از خودش كارگردانی كرده و در بارهاش به «دوچرخه» میگوید: «آن را با حال و هوای فیلمهای سیاه و سفیدم ساختم، فیلمهای دهه 40 و 50 ، ولی با رنگ جامعه معاصر. با این فیلم به فضایی بازگشتهام كه آن را خوب میشناسم و با آن اُخت هستم. محاكمه در خیابان، در باره آدمهای حاشیهنشین جنوب شهر است. دوربینم را به جنوب شهر بردهام تا طبقهای را ثبت كنم كه به نظرم سینمای ایران دارد آن را فراموش میكند.»محمدرضا فروتن، نیكی كریمی، پولاد كیمیایی، نگار فروزنده، شقایق فراهانی، حمید افشار و ارژنگ امیرفضلی بازیگران محاكمه در خیابان هستند. حامد بهداد به عنوان بازیگر مهمان، نقش كوتاهی در آن دارد و سه بازیگر جدید محمد موید، شبنم درویش و كارینا نظرآبا، با آن به سینمای ایران معرفی میشوند. مدیریت فیلمبرداری فیلم را تورج منصوری به عهده داشته است. نيكی كريمی در صحنه ای از فيلم محمدرضا فروتن درصحنه ای از فيلم كل قصه فیلم در دو ساعت اتفاق میافتد و از زمانی شروع میشود كه شخصیت اصلی قصه دارد به ماشین عروسیاش گل میزند. او دو ساعت فرصت دارد تا قبل از نشستن پای سفره عقد، واقعیت امر را در باره ازدواجی كه در پیش رو دارد، پیدا كند. كیمیایی برای نوشتن فیلمنامه از اصغر فرهادی (كارگردان «چهارشنبهسوری» و «درباره الی») كمك گرفته است. این فیلمساز جوان به خاطر نگارش قصههایی واقعی از زندگی مردم شهر تهران، شهرت خوبی در بین منتقدان و تماشاگران سینما دارد. محمدرضا فروتن قبل از این در چند فیلم كیمیایی مثل «ضیافت» و «سربازهای جمعه» بازی داشته و نیكی كریمی سالها پس از «ردپای گرگ» دوباره با این فیلمساز كار كرده است. محاكمه در خیابان، اولین فیلمسینمایی كیمیایی است كه با دوربین دیجیتال فیلمبرداری شده است. او درباره كار با این دوربین، میگوید: «برای اولین بار در این فیلم با نگاتیو كار نكردهام. جنس تصویر محاكمه در خیابان متفاوت است و كمپوزیسیون، رنگ و كلاً حال و هوای عكسها، پیشنهاد تازهای را به تماشاگر میدهد. ابتدا برای استفاده از دوربین دیجیتال نگران بودم، چون همیشه با نگاتیو كار كردهام. ولی با اعتماد به تورج منصوری، كه كارش را خوب بلد است، با دوربین جدیدی كار كردم كه حاصلش را در فیلم خواهید دید.»
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 628]