تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804098531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب فرگوسن در بازار کتاب ايران رکورد زد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: کتاب فرگوسن در بازار کتاب ايران رکورد زد
چه کسي باور مي کند الکس فرگوسن که لقب موفقترين مربي صده را اخير را به همراه خود دارد، از مربيگري خداحافظي مي کند تا با فراغت بال بنشيند و کتاب زندگي نامه اش را بنويسد.

در سال 1986 الکس بعنوان سرمربي منچستر انتخاب مي شود، در آن روزها ليورپول حاکم بلامنازع فوتبال انگليس محسوب مي شد و منچستر يک تيم کاملا معمولي بود. اما در طول اين 26 سال الکس، با شيوه منحصر بفردش از منچستر تيمي مي سازد که تيم‌هاي ديگر آرزويش را دارند. (آن هم بدون خريدهاي ميلياردي)

از زماني که سخن از انتشار خاطرات الکس فرگوسن، مربي اسکاتلندي تيم فوتبال منچستريونايتد انگليس به ميان آمد، اظهارنظرهاي متفاوتي از سوي بزرگان فوتبال جهان شد و بسياري از طرفداران فوتبال به ويژه اين باشگاه انگليسي منتظر رونمايي از آن بودند. پس از انتشار و استقبال گسترده از اين کتاب در سراسر جهان به ويژه اروپا، واکنش‌هاي مختلف و گاهي هم تندي عليه مطالب موجود در آن انجام شد، به ويژه از طرف بازيکنان و مربيان فوتبال که فرگوسن در کتاب زندگينامه‌اش در باره آن‌ها نام برده است.

به عنوان مثال، مطالبي که فرگوسن درباره «روي کين» کاپيتان سابق منچستريونايتد نوشته است، هيچ نشانه‌اي از کمتر شدن خشم او نسبت به کين پس از گذشت هشت سال ندارد. رابطه بين اين دو نفر از زماني که هافبک ايرلندي لب به اعتراض به بازيکنان جوان تيم گشود، اندکي رو به تيرگي مي‌رفت تا اين‌که کين پس از مصاحبه با شبکه تلويزيوني باشگاه (mutv) کاملا از خط قرمزها عبور کرد و اين رابطه را به کلي از بين برد. اين مصاحبه ناهنجار هيچ‌گاه روي آنتن نرفت ولي فرگوسن مي گويد که «ادوين ون‌درسار»، «پل اسکولز» و «رود فن نيستلروي» از جمله بازيکناني بودند که وقتي اين مصاحبه را به صورت خصوصي مي‌ديدند، آن محل را ترک کردند!

فرگوسن درباره اين اتفاق در کتاب خود نوشته است: «چشم هاي او (روي کين) باريک شد و تا حدي که فقط دو نقطه سياه در آن قابل ديدن بود. اين واقعا ترسناک بود.»

فرگوسن مي‌گويد که پس از اين اتفاق نمي‌توانست به سرعت کين را از تيم اخراج کند. پس به دستيار خود در آن زمان، کارلوس کي‌روش، گفت: «او بايد برود کارلوس. 100 درصد! از شرش خلاص شو.»

فرگوسن همچنين در کتاب خود نوشته است:«يک حس بسيار عميق مي‌گويد که رفتن وي بهترين اتفاقي بود که مي‌توانست بيفتد، چرا که بسياري از بازيکنان را ترسانده بود.» به نظر مي‌رسد که بي‌رحمي سر مربي اسکاتلندي درست به اندازه مهارت‌هاي مربيگري‌اش در موفقيت وي تاثيرگذار بوده و ستايش بسياري را براي وي به ارمغان آورده است.

اتحاديه فوتبال انگليس شايد در راس اين بي‌رحمي‌ها قرار گرفته باشد، چرا که الکس مي‌گويد که آن‌ها دو بار به وي پيشنهاد هدايت تيم ملي انگلستان را داده‌اند، يک بار در سال 1999 که در نهايت «کوين کيگان» انتخاب شد و يک بار در سال 2001 که در نهايت «سون گوران اريکسون» انتخاب شد.

البته بر اساس کتاب «الکس فرگوسن، اتوبيوگرافي من» فرگوسن پذيرش اين مسووليت را از آن‌جايي که خودش يک اسکاتلندي است و با انگليسي‌ها ميانه خوبي ندارد، دوست نداشته است و در صورت پذيرش اين سمت، رتبه تيم ملي انگليس را در جدول رده‌بندي فيفا حداقل يک پله پايين‌تر از تيم ملي اسکاتلند کاهش مي‌داده است!

در اين کتاب با بسياري از مسائل دنياي پر رمز و راز فوتبال از زاويه اي جديد و البته بسيار جذاب آشنا خواهيد شد:

• دلايل اخراج و شکافتن ابروي بکهام

• دلايل اخراج روي کين و ياپ استام

• دلايل مانايي و تمام نشدني بودن رايان گيگز

• عوامل پيشرفت کريس رونالدو

• دلايل شکست منچستر از بارسلونا در دو فينال ليگ قهرمانان

• مقايسه دقيق رونالدو و مسي از زبان فرگوسن و اشمايکل

• ماجراهاي درگيري روني و رونالدو در جام جهاني 2010

• چرايي عدم قبول مربيگري تيم ملي انگليس از سوي فرگوسن

• خصوصيات منحصر به فرد کارلوس کيروش از زبان فرگوسن و ديگر بزرگان فوتبال

• محبوبيت سلطان اولدترافورد، اريک کانتونا در نزد هواداران

• فن نيستلروي، يک بازيکن معمولي اما يک گلزن مادرزاد

• پل اسکولز، بهترين هافبک تاريخ انگليس

• يک شب در مسکو، جدال فينال ليگ قهرمانان با چلسي

• چرخ و فلک بارسلونا، نابود کننده بازي هر تيمي

مهدي پاکنهاد مترجم اين کتاب کارشناسي ارشد مهندسي عمران خود را در دانشگاه تهران گذرانده و قبل ازاين تاليف دوره 3 جلدي کتاب جامع نقشه برداري و ترجمه کتب زندگي نامه استيو جابز و درون مغز استيو را در کارنامه خود دارد.

ضمن آنکه پنج شنبه 19 ديماه 1392 ساعت 8 تا 9 صبح شبکه ورزش در برنامه اکسيژن معرفي کتاب الکس فرگوسن با ترجمه مهدي پاک نهاد صورت مي گيرد. (با حضور مترجم به عنوان مهمان تلفني)

کتاب الکس فرگوسن با سرمايه گزاري و حمايت نشرهاي حاير و ستايش و توسط انتشارات ماهواره با تيراژ بي نظير پانزده هزار جلد در چاپ اول با قيمت 11900 تومان منتشر شد. اين شمارگان در حوزه کتاب هاي ورزشي رکودر محسوب مي‌شود.

چهارشنبه 1392/10/18 13:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن