محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829857485
پاسخ دفتر آیت الله مکارم به دو نامه درباره نویسنده مقاله موهن روزنامه بهار
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
تلاش بىحاصل در دفاع از یک گفتار باطل
پاسخ دفتر آیت الله مکارم به دو نامه درباره نویسنده مقاله موهن روزنامه بهار خبرگزاری رسا ـ دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: انصاف دهید آیا آن همه نسبتهاى زشت و ناروا را به کل جهان تشیع دادن از سوى نویسنده آن مقاله جرم محسوب نمىشود و قابل تعقیب نیست؟! آیا آنها که به دفاع از آن برمىخیزند شریک جرم محسوب نمىشوند؟
به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی پاسخ دو نامه درباره نویسنده مقاله موهن روزنامه بهار را داد.این نوشتار که به قلم حجتالاسلام محمد ربّانى مسئول بخش فرهنگى دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازى در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:باسمه تعالی مىدانیم چندى قبل مقاله موهنى از آقایى به نام غروى در روزنامه بهار بر ضدّ ولایت امیرمؤمنان على(ع) توأم با اهانتهاى زشت به شیعیان جهان منتشر شد که مایه رنجش شیعیان در داخل و خارج کشور گردید و سیل اعتراضات از هرگوشه سرازیر گشت و حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى(دامت برکاته) بنا به وظیفه شرعى در برابر آن موضع گرفتند و به دفاع از ولایت مولا(ع) پرداختند.آقاى احمد منتظرى و همسر آقاى غروى در نامههاى جداگانهاى به محضر حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى(دامت برکاته) ادعا کردند که مقاله مزبور را مکرر مطالعه کردهاند و چیزى که دلالت بر اهانت داشته باشد در آن ندیدهاند.لازم است به ایشان توصیه کنیم که یک بار دیگر مقاله مزبور را مطالعه کنند و این دو جمله را در آن مقاله بخوانند: «شیعیان به جاى اینکه کتاب (قرآن) را امام خود بدانند خود را امام کتاب (قرآن) مىدانند و برخلاف خواست او، بنده «جهالت» خود شدهاند و مدام بر حق ضایع شده على در حکومت چند روزه دنیوى مىگریند».یعنى: اوّلا: شیعیان پیرو قرآن نیستند و قرآن را پیرو خود مىدانند. ثانیاً: شیعیان بنده جهالت و نادانى خود شدهاند و بىجهت از ولایت على(ع) دفاع مىکنند.در عبارت دیگرى مىنویسد :«در باور چه کسى مىگنجد که «شیعیان این على» رسم وى و موعظه او را که چنگ یازیدن به حبل متین الهى (قرآن) و اتحاد مسلمانان است کنار نهادهاند و به جاى تدقیق و تفقه در آیات قرآن و عمل به آنچه خداوند در کتاب از آنان خواسته اسم «على» را با «فهم ناقص» و «ناصحیح» خود از آیات کتاب و «روایات مجعوله» درهم مىآمیزند و بر آتش تفرقه و اختلاف مسلمین هیزم مىریزند و آتشبیار معرکه مىشوند و در قالب حب و ولایت امیرالمؤمنین «بزرگترین مظالم» را در حق اهداف عالیه الهى و انسانى شریفترین و زبدهترین گوهر جهان بشریت مرتکب مىشوند و بىآنکه «کوچکترین» سنخیتى در بینش و منش و کنش ایشان با على وجود داشته باشند مفتخرند که شیعه او هستند!!».این نویسنده با وقاحت تمام نسبتهاى زیر را در این عبارت خود به پیروان مولاى متقیان(ع) که در سراسر جهان که شامل همه علما و بزرگان و افراد عادى از زمان معصومین : تاکنون مىشود داده است :1. شیعیان رسم و موعظه على(ع) را به فراموشى سپردهاند.2. شیعیان به جاى عمل به دستورات الهى با فهم ناقص و ناصحیح خود از آیات و روایات معجوله راه خطا مىروند.3. شیعیان (با قبول ولایت امیرمؤمنان(ع)) آتشبیار معرکه اختلاف میان مسلمین شدهاند.4. شیعیان بزرگترین ظلم را در حق اهداف عالیه امیرمؤمنان(ع) کردهاند.5. شیعیان کوچکترین سنخیتى در بینش و منش با على(ع) ندارند!6. تمام روایاتى که خلافت بلافصل مولا(ع) را اثبات مىکند و تمام زیارات و ادعیهاى که در این زمینه سخن مىگوید تمامآ «مجعول» است! (البته نقل این عبارات زشت و بسیار موهن پسندیده نیست ولى حامیان او ما را وادار کردهاند).آیا دیدهاید تاکنون کسى اینگونه وقیحانه درباره جهان تشیع و بزرگان این مذهب الهى سخن بگوید.البته مسئولین نظام جمهورى اسلامى که مدافع مذهب تشیع هستند نیز از این فحاشىها بىبهره نیستند!آیا مفهوم عبارات بالا این نیست که تمام شیعیان امیرمؤمنان على(ع) در طول تاریخ و همه علما و اندیشمندان آنها که خلافت على(ع) را از پیامبر اسلام(ص) در مسأله حکومت پذیرفتهاند افرادى نادان و جاهلند که بر اثر جهل و نادانى خلافت بلافصل على(ع) را پذیرفته و بزرگترین ظلم را در حق حضرت کرده و هیچ سنخیتى با آن حضرت ندارند و به آن افتخار مىکنند.آیا این جملهها به معنى نقد علمى و منطقى است؟ و نیاز به پاسخ منطقى دارد؟آیا این است معنى آزادى قلم؟ و نویسنده آزاده؟ آرى از نوع آزادى کسانى که قرآن را در غرب آتش زدند و بدترین اهانت را به پیامبر اسلام(ص) کردند و گفتند آزادى است.آیا شیعیان عامل اختلاف در جهان اسلام هستند و راه اتحاد آن است که همگى تسلیم اهل تسنن شوند و عقیده آنها را بپذیرند. آیا معنى اتحاد مسلمین همین است؟* * *جالب اینکه یکى از قلم به دستانى که بر سر سفره آمریکایىها نشسته و هر روز به یکى از مقدسات مسلم اسلام حمله مىکند حتى بدترین اهانت را به ساحت مقدّس قرآن مجید کرده و آن را ساخته و پرداخته پیغمبر اسلام(ص) مىداند (نه وحى الهى)، و در اهانت به بزرگان دین نیز گوى سبقت را ربوده، به یارى آقاى غروى برخاسته است و اهانت بسیار زشتى نسبت به حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى(مدّظلّه) روا داشته، و گروهى از همفکران او از قلمزنان خارجنشین نیز با او همصدا شده و زشتگویى و اهانت را سردادهاند.البته از کسانى که سخن منطقى ندارند جاى تعجب نیست که به دشنام و زشتگویى روى آورند.اینگونه دفاعها از سوى اینگونه اشخاص مفهومش این است که نویسنده مقاله توهینآمیز روزنامه بهار را با خودشان همفکر مىدانند و این است که کار را پیچیدهتر مىکند.البته اگر آن گروه از افراد خارجنشین به فقیهى بزرگ از فقهاى اسلام به خاطر حمایت از ساحت قدس امیرمؤمنان على بن ابىطالب(ع) اهانت کنند نیز عجیب نیست. عمال بنىامیه هفتاد سال امیرمؤمنان على(ع) را برفراز منابر (العیاذ بالله) لعن مىکردند ولى ذرهاى از مقام شامخ امیرمؤمنان(ع) کاسته نشد، بلکه مخالفت آن گروه شناخته شده، عظمت او را آشکارتر ساخت.اضافه بر این هر نیشى در راه دفاع از مقام ولایت آن حضرت(ع) نوش است و هر زهرى نوشدارو و ذخیره یومالمعاد.انصاف دهید آیا آن همه نسبتهاى زشت و ناروا را به کل جهان تشیع دادن از سوى نویسنده آن مقاله جرم محسوب نمىشود و قابل تعقیب نیست؟! آیا آنها که به دفاع از آن برمىخیزند شریک جرم محسوب نمىشوند؟* * *مطالب دیگرى که در این مقاله آمده بود از قبیل انکار دلالت روایت متواتر غدیر برخلافت امیرمؤمنان على(ع) یا انکار آیه (أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ) و امثال آن، یک سلسله مطالب تکرارى است که دهها بار به وسیله بزرگان علماى شیعه از آن پاسخ کافى و شافى داده شد و حضرت آیت الله العظمى مکارم نیز در «تفسیر نمونه» کاملا آن را روشن ساختهاند و چیزى نیست که نیاز به پاسخ مجدد داشته باشد.این نکته نیز شایان توجه است که نویسنده مقاله مىگوید :تعیین و نصب امام از سوى پیغمبر(ص) (البته به فرمان الهى) مخالف اصل آزادگى و نوعى بردگى است عین عبارت چنین است: «نصب یا تعیین در خود، مفهوم سلب آزادى و نوعى از بندگى و بردگى را دارد».اگر این سخن درست باشد یعنى بعثت پیامبر اکرم(ص) از سوى خدا که هم پیشواى سیاسى بود (چون تشکیل حکومت داد) و هم الگوى ایمانى، نوعى بندگى و بردگى بوده که از سوى خدا بر مردم تحمیل شده است، همچنین در بسیارى از انبیاى پیشین.در قرآن مجید در آیه 247 سوره بقره، مربوط به داستانى از بنىاسرائیل مىخوانیم: (وَقَالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ اللهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ طَالُوتَ مَلِکاً): «پیغمبر آنها به آنها فرمود: خداوند طالوت را به عنوان زمامدار شما برگزیده است».حتى بنىاسرائیل بر این انتخاب الهى اعتراض کردند و خود را شایستهتر براى این مقام دانستند، اما او در جواب گفت: (إِنَّ اللهَ اصْطَفَاهُ عَلَیْکُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِى الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللهُ یُؤْتِى مُلْکَهُ مَنْ یَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ) : «خداوند او را بر شما برگزیده و او را در دانش و توانایى جسمانى فراوانى بخشیده است خداوند ملکش را به هر کس بخواهد مىبخشد و خداوند احسانى گسترده دارد و (از لیاقت افراد) آگاه است».همچنین در مورد داود و سلیمان و حتى حضرت موسى آیا تمام اینها مصداق بردگى و سلب آزادى مردم بود؟ اشتباه مهم آنها در این است که انتخاب خدا را همچون انتخاب بندگان تصور کردهاند و آن را دلیل بر سلب آزادگى و بردگى شمردهاند.در پایان لازم مىدانم این نکته را عرض کنم: از افرادى که ایمان و عشق و علاقه به ولایت مولا على(ع) دارند تسلیم دروغپردازى و غوغاطلبى این و آن نشوند و مسائل جناحى را بر ایمان و عشق و علاقه به مولاى متقیان(ع) مقدم ندارند و راضى نشوند که در کشور امیرمؤمنان(ع) به این آسانى به همه پیروانش هتک و مقام والاى آن حضرت(ع) زیر سؤال رود و مراقب روز حساب خود باشند. ان ربک لبالمرصاد/916/د101/ع
۱۳۹۲/۱۰/۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]
صفحات پیشنهادی
راه اندازي پاسخگويي آنلاين دفتر آيت الله مكارم شيرازي بدون نياز به ياهو و جي ميل
راه اندازي پاسخگويي آنلاين دفتر آيت الله مكارم شيرازي بدون نياز به ياهو و جي ميل سامانه پاسخگويي اينترنتي آنلاين دفتر آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد بدون استفاده از سرويس هاي خارجي از جمله ياهو و گوگل راه اندازي شد به گزارش عصر چهارشنبه ايرنا از دفتر اين مرجع تقنظر آیت الله مکارم درباره یک شغل حرام
نظر آیت الله مکارم درباره یک شغل حرام آیتالله مکارمشیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره خرید و فروش و نصب ماهواره شغلهای حرام اعلام کرد به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا آیتالله مکارمشیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره خرید و فروش و نصب ماهوبا حضور آيت الله سيد هاشم رسولي محلاتي عضو ارشد دفتر حضرت امام و مقام معظم رهبري و با پيام حضرت آيت الله العظم
با حضور آيت الله سيد هاشم رسولي محلاتي عضو ارشد دفتر حضرت امام و مقام معظم رهبري و با پيام حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي آئين پاياني مسابقات دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب ع برگزار شد آئين پاياني هفتمين دوره مسابقات دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب ع جمعه گذشته 22 آذرماه بنظر آيتالله مكارمشيرازي درباره نگاه به مو و بدن زنان مسلمان بدحجاب
نظر آيتالله مكارمشيرازي درباره نگاه به مو و بدن زنان مسلمان بدحجاب آيتالله مكارمشيرازي در پاسخ به استفتايي نظر خود را درباره نگاه به مو و بدن زنان مسلمان بد حجاب اعلام كرد به گزارش ايسنا متن پرسش و پاسخ اين مرجع تقليد به آن به شرح زير است پرسش با توجه به اينكه برخي از زبازدید آیتالله خامنهای از روزنامه اطلاعات
بازدید آیتالله خامنهای از روزنامه اطلاعات آیتالله خامنهای در روز ۲۰ آذرماه ۱۳۶۳ از روزنامه اطلاعات بازدید کردند به گزارش نامه نیوز ایشان در این بازدید که سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز همراهیشان میکردند فرمودند روزنامه دستگاهی است که برای همگان وصنظر آيتالله مكارم درباره نوشتن آيات قرآن روي كارت تبريك كريسمس
نظر آيتالله مكارم درباره نوشتن آيات قرآن روي كارت تبريك كريسمس گروه اجتماعي مرجع تقليد شيعيان در پاسخ سوالي نظر خود را در خصوص نوشتن آيات قرآن بر روي كارت تبريك كريسمس اعلام كرد به گزارش خبرگزاري بينالمللي قرآن ايكنا از قم در سوالي از اين مرجع تقليد آمده است آيا نوشتن آياتآيةالله مكارم: دفاع از روزنامه هتاك قابل تعقيب است
آيةالله مكارم دفاع از روزنامه هتاك قابل تعقيب است آيتالله العظمي مكارم شيرازي گفت برخي ميگويند آن روزنامه هتاك بي جهت توقيف شده و بايد دوباره منتشر شود اما اين حرف نادرستي است و كساني كه اين گونه ميگويند قابل تعقيب هستند به گزارش خبرگزاري تسنيم از قم آيتالله مكارم شيرازيخیال پردازی روزنامه صهیونیستی درباره امکان ترور سید حسن نصر الله+ تصاوير
خیال پردازی روزنامه صهیونیستی درباره امکان ترور سید حسن نصر الله تصاوير یدیعوت احرنوت در ادامه نوشت نصرالله در تاریخ 14 نوامبر گذشته مجبور شد مسافت تقریبا نیم کیلومتر را چنانکه در تصاویر منتشر آمده با خودروهای سیاه رنگ و ماشینهای ضدگلوله از نوع تویوتا لندکروز طی کند بنظر آيتالله مكارمشيرازي درباره استعمال خوردنيهاي حرام بعنوان دارو
نظر آيتالله مكارمشيرازي درباره استعمال خوردنيهاي حرام بعنوان دارو آيتالله مكارمشيرازي در پاسخ به استفتايي نظر خود را درباره استعمال خوردنيهاي حرام بعنوان دارو بيان كرد به گزارش ايسنا متن پرسش و پاسخ اين مرجع تقليد به آن به شرح زير است آيا ميتوان از چيزهايي كه خوردنشایرادات آیت الله مکارم به توافقنامه هستهای/ به عنوان مرجع تقلید، سلاح هستهای را حرام میدانم
ایرادات آیت الله مکارم به توافقنامه هستهای به عنوان مرجع تقلید سلاح هستهای را حرام میدانم مرجع تقلید شیعیان جهان بر لزوم تبین مذاکرات ژنو و دستاوردهای آن تاکید و اعلام کرد همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن سلاح هسته ای فرمودند من نیز به عنوان مرجع تقلید بحث سلاحروزنامه آلمانی "زوددویچه": مقاله ای که از روحانی منتشر کردیم با موافقت دفتر ریاست جمهوری ایران منتشر
روزنامه آلمانی "زوددویچه" مقاله ای که از روحانی منتشر کردیم با موافقت دفتر ریاست جمهوری ایران منتشر شد این مقاله فقط برای انتشار در زوددویچه نوشته نشده و در ضمن موافقت دفتر ریاست جمهوری همراه آن است به گزارش نامه نیوز روزنامه زوددویچه در صفحه دوم شماره روز دوشنبه خآيتالله طبسي در واكنش به توهين روزنامه قانون:عدهاي مقتضاي حال و رأفت اسلامي را تعبير به تبعيض ميكنند/ در بر
آيتالله طبسي در واكنش به توهين روزنامه قانون عدهاي مقتضاي حال و رأفت اسلامي را تعبير به تبعيض ميكنند در برخي احكام شهادت زنان به تنهايي قبول است استاد خارج فقه حوزه علميه قم ضمن بيان مباحث فقهي شهود و شهادت در اسلام خطاب به كارشناسان حقوقي روزنامه قانون گفت در حال حاضر مراآيتالله نوري همداني در ديدار صالحي مطرح كردارائه آگاهيهاي لازم به مردم درباره توافقنامه ژنو
آيتالله نوري همداني در ديدار صالحي مطرح كردارائه آگاهيهاي لازم به مردم درباره توافقنامه ژنو يكي از مراجع تقليد قم گفت بايد در خصوص توافق صورت گرفته اطلاعات و آگاهيهاي لازم به مردم داده شده و مردم بدانند كه در اين توافق نامه نرمش قهرمانانهاي كه مد نظر مقام معظم رهبري است صور-
گوناگون
پربازدیدترینها