تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803058026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا؛ نماد بارز نقض حقوق بشر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
آمریکا؛ نماد بارز نقض حقوق بشر
از این پس در مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به پرونده هایی می پردازیم که نشان دهنده نقض حقوق بشر در کشورهای مدعی غربی است. این کشورها که خود دم از حقوق بشر می زنند در موارد بسیاری آن را زیر پاگذاشته و خلافش رفتار کرده اند. برخی از این پرونده ها را برای شما هرشب بازنشر می کنیم.  شواهد و مستندات بسیاری وجود دارد که امریکا را بزرگترین نماد نقض حقوق بشر مطرح می سازد. از آن جمله است:

•    شکل گیری آمریکا در سایه نقض حقوق بشر

سفید پوستان مهاجر آمریکایی خود را نژاد برتر دانسته و بااعتقاد به اینکه حق قربانی کردن دیگران را دارند در مستعمرات جدید به نسل کشی۵/۱۸ میلیون سرخ پوست پرداختند. آنان نژاد سفید را برترین نژاد و پروتستان را برترین مذاهب مسیحی و حتی برترین ادیان جهان دانستند.

منیر العکش نویسنده عرب در کتاب خود به نام «آمریکا و نسل کشی»می نویسد:

«فلسفه سیاسی و فکری آمریکا مبتنی بر استعمار و سرقت زمین ها و بیرون راندن صاحبان اصلی آن است از همین رو تفکر استعمارگرانه آمریکا با تفکر صهیونیستییهودی کاملا مطابقت دارد»

•    رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با زندانیان

گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر در سال ۱۹۹۸ پلیس آمریکا را به نقض حقوق بشر و رفتار وحشیانه در برابر افراد دستگیر شده متهم و اعلام کرد که مسوولان محلی، فدرال، و وزارت دادگستری آمریکا از برخورد با موارد نقض حقوق زندانیان اجتناب می کنند. براساس مستندات این سازمان رفتارهای وحشیانه پلیس آمریکا شامل تیراندازی بی دلیل به قربانیان، ضرب و جرح شدید، خفه کردن آنان و رفتارهای مشابه بود که با منشورهای حقوق بشر در تناقض است.

•    زندان های مخفی

سازمان جهانی حقوق بشر، از وجود تعداد زیادی بازداشتگاه و زندان سرّی در کشورهای مختلف خبر داد که مراکز جاسوسی آمریکا اداره آن را به دست دارد و در آن شدیدترین و زشت ترین شکنجه ها اعمال می شود.

بنابر گزارش کمیته وابسته به پارلمان اروپا، عوامل سازمان سیا در شش سال پس از حوادث ۱۱سپتامبر برای انتقال زندانیان به خارج از آمریکا، بیش از هزار پرواز داشته و در فرودگاه های اروپایی توقف کردند. یکی از انجمن های مدافع آزادی های مدنی در آمریکا از شرکت بوئینگ به دلیل کمک به سیا برای انتقال زندانیان به زندان های مخفی در خارج از آمریکا و اعمال شدیدترین شکنجه ها علیه آنان، شکایت کرد.همزمان سه سازمان جهانی حقوق بشر خواستار فاش شدن این زندان های مخفی شده و اعلام کردند که در بین زندانیان،‌ کودکانی هستند که هفت سال بیشتر ندارند و این به نوبه خود بر شدت جنایت های آمریکا و نقض حقوق بشر توسط این کشور می افزاید.

•    ظلم و فساد قضایی

براساس آمارها، سیاه پوستان (٪۱۲ساکنان آمریکا)٪۴۲ زندانیان را تشکیل می دهند. آنان فقیرترین و مظلوم ترین گروه جمعیتی آمریکا هستند و تبعیض علیه آنان در سیستم قضائی به خوبی نمایان است زیرا سیاهپوستان و مهاجران در دادگاه ها با مجازات های شدید روبه رو می شوند. دراین سیستم حتی کودکان نیز از سیاست غیرانسانی در امان نیستند و جوانان آمریکایی آفریقایی الاصل، بیش از دیگران در معرض خطرات این سیاست بوده و یا در خصوص جرایم مشابه با سفید پوستان با زندان های طولانی مدت روبه رو می شوند.

•    بالاترین آمار جرم و جنایت 

سازمان عفو بین الملل در سال ۱۹۹۸ اعلام کرد:  با وجود اینکه آمریکا قویترین اقتصاد جهان را دراختیار دارد، در بسیاری از شهرهای آن جنایت هایی درارتباط با بیکاری، بیماری، فقر، دزدی، سقوط اخلاقی، بی بندوباری و خشونت رایج است.این گزارش تحت عنوان «آقای نفرین شده جهان» که بوسیله جبهه آزادیبخش مردمی ترکیه منتشر شد، می نویسد: آمریکا کشوری است که بیشترین جنایت ها در آن رخ می دهد و آنچه این وضعیت را دامن می زند وجود هزاران قبضه سلاح گرم و نیز رویکرد روزنامه ها، تلویزیون و سینمای آمریکا، به خشونت است در حالی که استفاده از مواد مخدر به بالاترین میزان خود رسیده و بی بندو باری رو به افزایش است و سالانه هزاران زن و دختر مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند.

•    استفاده از بمب اتم و سلاح شیمیایی

بنابر اعلام سازمان حقوق بشر و قانون بین المللی، آمریکا از انواع سلاح و با هر دستاویزی برای تجاوز به ملت ها استفاده کرده است که بدترین آن استفاده از بمب های اتمی علیه مردم ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم بود و پس از آن نیز با وجود ممنوعیت استفاده از سلاحهای شیمایی بنابر معاهده سازمان ملل، این کشور در ویتنام سلاح شیمیایی به کار گرفت.

حمله آمریکا به ویتنام با رفتارهای وحشیانه و ضد انسانی سربازان آمریکایی علیه مردم این کشور و تجاوز به زنان و دختران همراه بود و بسیار اتفاق می افتاد که برای شکنجه اسرای خود آنان را به ماشین بسته و تا پای مرگ در مزرعه های برنج می کشیدند یا آنان را از هواپیما و در ارتفاعی بالا پرت می کردند.

مستندات بسیاری از اقدامات ضد بشری نیروهای نظامی آمریکا در کشورهای افعانستان، عراق نیز به ثبت رسیده است.

•    استاندارد های چندگانه 

دیدگاه آمریکا در برخورد با حقوق بشر در جهان٬یک تفسیر دارد و آن این است که نظام های متحد آمریکا حتی اگر بزرگ ترین جنایات ضد بشری را مرتکب شوند، نظام های دمکراتیک، و ‍نظام هایی که با سیاست های آن مخالفند - گرچه تمام منابع و توان خود را برای حمایت از حقوق بشر و اجرای قوانین و آزادی های فردی و عمومی به کار گیرند - نظام هایی سرکوبگر و استبدادی تلقی می شوند.

•    سوء استفاده وسیع از حق وتو

پرونده آمریکا در خصوص استفاده از حق وتو در شورای امنیت، بی اساس بودن ادعاهای آن مبنی بر میانجیگری بین کشورها و یا حمایت حقوق بشر در جهان را به خوبی نشان می دهد. تنها در فاصله سالهای۱۹۶۸تا ۱۹۹۸، ۷۲۰ بار از حق وتو برای خنثی کردن قطعنامههای مربوط به حقوق اساسی مردم فلسطین و به نفع رژیم اشغالگر صهیونیستی استفاده کرده است

•    نقض معاهدات

نمونه های اقدامات آمریکا در این خصوص عبارتند از:

- نقض توافقنامه ژنو در سال۱۹۴۹

آمریکا در این سال توافقنامه مزبور در خصوص اسیران جنگی و نقل وانتقال غیرنظامی ها در درگیری های نظامی را نقض کرد. در آن زمان به جز یک تبعه آمریکایی، اسیران جنگی طالبان و القاعده را تروریست دانسته و از میدان جنگ در افغانستان به پایگاه گوانتانامو منتقل کرد و علیرغم رفتار وحشیانه ای که با آنان داشت، درصدد محاکمه آنها در دادگاه ویژه نظامی، بدون رعایت عدالت، برآمد. این اقدام برخلاف توافقنامه چهارم ژنو بود زیرا طبق این توافقنامه، آنان اسیران جنگی محسوب می شدند که باید تا پایان جنگ و تحویل اسیران به مسوولان کشورشان با آنان برخورد شایسته ای می شد.

- خروج یکجانبه از توافقنامهمنع توسعه موشکهای بالستیک با روسیه.

- آمریکا پروتکل کیوتو در خصوص گازهای گلخانه ای را امضا نکرد در حالی که نخستین عامل آلودگی محیط زیست، ا نتشار این نوع گازهاست که به کره زمین آسیب می رساند.

- آمریکا علیرغم آنکه خود را قهرمان دفاع از حقوق بشر می داند مهم ترین توافقنامه های حقوق بشر از جمله توافقنامه بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی، حقوق شهروندی و سیاسی، توافقنامه بین المللی مبارزه با تمام انواع تبعیض نژادی، توافقنامه حقوق کودکان، و همچنین توافقنامه ویژه اوضاع پناهندگان را امضا نکرد و از توافقنامه مبارزه با تولید مین و استفاده از آن ضد مردم و نیز توافقنامه مبارزه با سلاح شیمیایی و بیولوژیک خارج شد.

•    اشغال نظامی

جنگ آمریکا پس از۱۱سپتامبر به عنوان جنگ دروغین علیه تروریسم، با اشغال افغانستان در نوامبر ۲۰۰۱آغاز شد که حمله به عراق در آوریل ۲۰۰۳را به دنبال داشت.

از زمانی که آمریکا افغانستان را اشغال کرد تاکنون ۶۰۰ اسیر بدون اتهام و یا دادگاهی در زندان گوانتانامو کوبا در اسارت به سر می برند و واشنگتن بر خلاف معاهده ژنو آنان را زندانیان جنگی نمی داند و یا سایر حقوق آنان بنابر معاهده های بین المللی در خصوص حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسد. حدود۱۲۰۰ خارجی که بیشتر عرب و از کشورهای آسیای جنوبی هستند در چارچوب بازجویی مربوط به حملات۱۱سپتامبر بازداشت شدند.

گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر آمریکا در ژوئیه۲۰۰۳ که تحت عنوان "کشتن شما برای ما آسان است" صادر شد بر دست داشتن دولت آمریکا در توطئه ها و تمام موارد نقض حقوق بشر در جنوب افغانستان تاکید کرد و از همکاری نیروهای اشغالگر آمریکا با سران جنگ که دستشان به بدترین موارد نقض حقوق بشر آلوده است، انتفاد کرد.

در مورد عراق نیز آمریکا جنایت های فراوانی در حق زندانیان این کشور مرتکب شد و صدها اسیر را در پادگان هایی در بیابان بدون آب سالم وامکانات اولیه بهداشتی، در حالی که حق انتخاب وکیل نداشتند و دست های آنان با بندهای پلاستیکی بسیار نازک بسته می شد، که جراحت آن ماهها طول می کشید تا بهبود پیدا کند، نگهداری می کرد.

روزنامه الحیات چاپ لندن در تاریخ۱۵ آوریل۲۰۰۷ در مطلبی با عنوان " سیلی آمریکا به قانون بین المللی" نوشت: کشتار مردم فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق و سومالی نقض توافقنامه های ژنو به شمار می آید. 




1392/10/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن