تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801778517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكا ركورددار نقض حقوق بشر، اروپا عليه ايران ليست تحريم اعلام مي كند!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آمريكا ركورددار نقض حقوق بشر، اروپا عليه ايران ليست تحريم اعلام مي كند!
از اين پس در مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به پرونده هايي مي پردازيم كه نشان دهنده نقض حقوق بشر در كشورهاي مدعي غربي است. اين كشورها كه خود دم از حقوق بشر مي زنند در موارد بسياري آن را زير پاگذاشته و خلافش رفتار كرده اند. برخي از اين پرونده ها را براي شما هرشب بازنشر مي كنيم.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فروردين سال 90 فهرست 32 نفره‌اي از سوي اتحاديه اروپا با موضوع تحريم كه شامل تعدادي از قضات، مقامات انتظامي و دادگستري ايراني مي شود، تصويب شد كه با استقبال كاخ سفيد همراه بود. اين ليست اگرچه شامل كساني است كه هرگز حساب بانكي در اروپا ندارند و رؤياي اقامت و سفر به اروپا را نيز شايد نداشته باشند، اما به لحاظ تبليغاتي با توجه به شرايط منطقه داراي حساسيت هاي خاص خود است و اين اقدام كه البته كم كم تبديل به يك رويه سياسي بدعت انگيز از سوي امريكا و اروپا مي شود، بايد از سوي مسئولين بي پاسخ نماند.

بهانه اين ليست تحريم، موضوع "حقوق بشر" است، با اين حال، اگر اين افراد به گفته آنان به عنوان "ناقضان حقوق بشر" شناخته مي شوند، پس بد نيست، دولت مردان امريكا به اين سوال نيز پاسخ دهند:

چرا علي‌رغم درخواست گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور شكنجه -سر مانفرد نواك در سال 2009- براي محاكمه جورج بوش و رامسفلد به اتهام صدور دستور شكنجه زندانيان گوانتانامو، دولت امريكا هيچ اقدامي در اين زمينه نكرد. از سوي ديگر چرا اوباما اعلام كرده كه بازجويي شكنجه گران را تعقيب نخواهد كرد؟

در اسفند ماه سال 89، يو پي آر امريكا در شانزدهمين نشست حقوق بشر در ژنو برگزار و در آن، به امريكا 225 توصيه حقوق بشري شد كه در نوع خود يك ركورد محسوب مي شود. با اين حال، تعداد زيادي از اين توصيه ها هرگز پذيرفته نشد كه از جمله آنها مي توان، تعطيلي بازداشتگاه گوآنتانامو، تعطيلي زندان هاي سري، لغو قانون شكنجه، اصلاح قوانين داخلي متناسب با رعايت وضعيت حقوق بشري و ... را يادآوري كرد.

سوال ديگر اينكه، با توجه به اينكه كشورهاي اشغال شده حق محاكمه نظاميان امريكايي مرتكب جنايات ضد انساني را ندارند، آيا امريكا قصد دارد نظامياني را كه با خونسردي، بسياري از مردم عراق و افغانستان را براي تفريح كشته و با آنها عكس يادگاري گرفته اند، محاكمه كند؟ پاسخ اين سوال را روز گذشته خانم كلينتون در برلين، با فرافكني اينگونه داد كه "ايران درصدد منحرف كردن قيام ها دركشورهاي عربي است و من فكرمي كنم هر كسي به اين نكته آگاهي دارد كه تلا ش ها و اعتراض‌هاي مشروعش ممكن است هدف بهره برداري قرار گيرد. اما در عصر ارتباطات ما اميدواريم كه مردم گرفتار اين ترفندها نشوند!"

اين سخنان تامل برانگيز در حالي با وقاحت و دروغ پردازي وزير خارجه امريكا مطرح مي شود كه نيروهاي ناتو چندين نوبت انقلابيون ليبي را بمباران كردند، همپيماني خود را با ديكتاتورهايي همچون حسني مبارك و قذافي و ارائه كمك هاي نظامي و تسليحاتي به آنان را فراموش كرده اند و در مقابل سركوب معترضان بحريني سكوت كرده اند. بحرين با وجود هزاران نظامي امريكايي نقطه اي استراتژيك براي امريكا محسوب مي شود و با اين فرض كه در صورت دخالت مستقيم نيروها در سركوب مردم، قطعا ديگر جايگاهي در ميان كشورهاي منطقه نخواهد داشت، از نيروهاي نظامي عربستان و امارات دعوت به سركوب كرده و خود وظيفه پشتيباني تبليغاتي و جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران را برعهده گرفته است.

هشدار كلينتون به مردم منطقه كه "ممكن است اعتراض‌شان مورد بهره برداري سايرين قرار بگيرد" يادآور طراحي هاي سازمان سيا و اتاق هاي فكر اين كشور براي ايجاد آشوب‌هاي خياباني در تهران است كه به كمك وسايل ارتباط جمعي نوين مانند شبكه هاي اجتماعي فيس بوك، توييتر بيش از 70 سايت اينترنتي و حمايت صدها روزنامه و شبكه تلويزيوني سعي داشت اندك جاي پايي براي خود در ميان مردم ايران باز كند كه با تدابير رهبري و هوشياري مردم، اين سناريو به شكست منجر شد.

در عين حال، امريكا در حالي سرمايه گذاري نظامي گسترده در كشورهاي منطقه را همراه با سفر گيتس به خاورميانه شروع كرده است كه وضعيت وخيم اقتصادي مردم اين كشور، موجب اعتراض‌هاي گسترده در چندين ايالت از جمله كاليفرنيا شده است. امريكا در حالي از وضعيت دستگير شدگان فتنه 88 ابراز نگراني مي كند كه تعداد زندانيان در امريكا به‌شدت رو به افزايش است و بر اساس آمار بيش از سه درصد افراد ميان‌سال در امريكا يعني 7.2 ميليون نفر در زندان يا در بازداشت بوده اند، اين در حالي است كه در دهه 80 ميلادي اين آمار در حد 500 هزار نفر بوده است. امريكا به كدام سمت مي رود؟ يك زندان بزرگ؟ البته 70 درصد زندانيان غير سفيد پوست هستند كه باعث سوال ديگري است؟ آيا يك تبعيض نژادي عليه سياهان در جريان است؟

يكي از اصلي ترين عوامل انقلاب مردم منطقه احساس نفرت نسبت به امريكا و سياست هاي دوگانه و ضد انساني اين كشور است. در مصر، به وضوح مردم با مهره ها و طرح هاي امريكايي مخالفت كرده و تا دادگاهي شدن مبارك ميدان التحرير را خالي نكردند. در بحرين، مسلمانان اين كشور همسويي كامل سعودي، رژيم آل خليفه و امريكا را در سركوب مردم مشاهده مي كنند كه قطعا با پيروزي نهايي انقلابيون، امريكا بزرگ‌ترين ضربه خود را در خاورميانه با از دست دادن پايگاه هاي نظامي‌اش خواهد ديد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن