تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818819262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از شر خطاهاي مرورگر خود خلاص شويد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: از شر خطاهاي مرورگر خود خلاص شويد
پشت رايانه خود مي‌نشينيد و مي‌خواهيد در دنياي بزرگ اينترنت گشتي بزنيد؛ در حين گشت و گذار ممكن است در بعضي از موارد به در بسته بخوريد و با خطاهايي از جانب سايت يا مرورگر مواجه شويد كه ممكن است مفهوم برخي از آن‌ها را متوجه نشويد.

به گزارش ايسنا، خطاهاي مجوز SSL و يا آن‌هايي كه با گواهي‌هاي امنيتي سروكار دارند، حاكي از وجود ايراداتي در رمزگذاري HTTPS است. بنابراين تنها هنگامي با اين‌گونه خطا مواجه مي‌شويد كه سايت مورد نظر مثل سرويس‌هاي ايميل و يا بانكي داراي پروتكل HTTPS باشد.

وب‌سايت‌هايي كه از سيستم رمزگذاري HTTPS استفاده مي‌كنند، بايد براي مشروعيت عملكردشان گواهي‌نامه‌هاي خاصي را ارائه كنند. براي نمونه، سايتي مثل گوگل يك گواهي امنيتي دارد كه توسط مقامات امنيتي قابل اعتماد صادر و به اين شركت داده شده است.

در واقع اين مقام امنيتي قابل اعتماد با ارائه گواهي امنيتي‌اش تاييد مي‌كند كه شركت گوگل صاحب واقعي دامنه Google.com بوده و به تعهداتش پاي‌بند است. زماني كه توسط پروتكل HTTPS وارد سايتي مثل گوگل مي‌شويد، اين شركت گواهي‌نامه خود را براي مرورگر مي‌فرستد؛ سپس مرورگر شروع به تجزيه و تحليل مجوز مورد نظر كرده تا مطلع شود كه آيا گواهي‌نامه ارائه‌شده توسط سايت از يك مقام امنيتي معتبر صادر شده است يا خير. در واقع مرورگر بايد به شما اين اطمينان را بدهد كه در حال اتصال به سايت رسمي گوگل هستيد.

زماني كه با يك پيام خطاي مربوط به گواهي‌نامه مواجه مي‌شويد، مساله از اين قرار است كه به وب‌سايت رسمي مشروع متصل نشده‌ايد. پس بهتر است در اين مواقع حواستان را بيشار جمع كنيد.

براي مثال، در‌صورتي‌كه در يك شبكه واي‌فاي عمومي به وب‌سايت بانك مورد نظر وارد شديد و اين پيام خطا را ديديد،‌ احتمال اين را بدهيد كه فردي با شبيه‌سازي سايت بانكي و نظارت بر وبگردي شما در تلاش است تا اطلاعات بانكي‌تان را به‌دست آورد.

اما حالت ديگري نيز وجود دارد. در اين مواقع احتمالا سايت مورد نظر شما به‌تازگي موفق به به‌روز‌رساني گواهي‌نامه رسمي خود نشده است. به هرحال در اين زمينه ديگر ريسك‌هاي مربوطه به گردن خودتان است.

هشدارهاي فيشينگ و بد‌افزارها

مرورگرها در مواقعي هشدارهاي مبني بر فيشينگ (‌يا همان وب‌سايت جعلي) و وجود بد‌افزارها را به كاربر نشان مي‌دهند. فارغ از اين‌كه كه كاربر كروم، فايرفاكس و يا اكسپلورر باشيد، مرورگرها به‌طور منظم ليستي از وب‌سايت‌هايي كه احتمالا مخرب هستند به‌روز مي‌كنند. بنابراين در صورتي كه قصد اتصال به سايت‌هاي موجود در اين ليست را داشته باشيد با پيام خطاي Reported Web Forgery مواجه مي‌شويد.

درواقع وب‌سايت‌هايي در اين ليست قرار مي‌گيرند كه حاوي برنامه‌هاي مخرب بوده و يا احتمالا قصد دارند خود را جاي سايت رسمي ديگري جا بزنند و به‌اصطلاح فيشينگ كنند. در برخي موارد ممكن است از رسمي‌بودن سايت مطمئن باشيد و با اين حال، آدرس آن به‌طور موقت در ليست مرورگر جا خوش كرده باشد. در چنين شرايطي در صورت داشتن اطمينان كامل مي‌توانيد روي لينك Ignore this warning كليك كنيد تا به سايت منتقل شويد. اگر به سايت مورد نظر اطمينان نداريد وارد آن نشويد.

خطاي 404

يكي از شايع‌ترين پيام خطاي مرورگرها پيام 404 Not Found به شمار مي‌آيد كه به معناي وارد كردن آدرس صفحه‌اي است كه در دنياي وب وجود خارجي ندارد. در اين شرايط يا صفحه از روي وب برداشته شده و يا اين‌كه شما آدرس آن را درست تايپ نكرده‌ايد.

اين نوع از پيام‌هاي خطا توسط سرور راه‌دور وب به مرورگر شما ارسال مي‌شوند. در صورت مواجهه با اين پيام خطا، درستي آدرس تايپ شده را بررسي كنيد.

اگر آدرس درست وارد شده و شما قبلا موفق به ديدن سايت شده‌ايد، احتمالا آن را از روي وب برداشته‌اند. در چنين شرايطي مي‌توانيد از سرويس cache گوگل استفاده كرده و بار ديگر به نسخه پيشين سايت دسترسي پيدا كنيد.

اشكالات مربوط به سرور

پيام خطاي Server not found در فايرفاكس و Google Chrome could not find در كروم بيانگر آن هستند كه مرورگر شما توانايي يافتن سايت مورد نظر را ندارد. در اين شرايط يا آدرس را درست تايپ نكرده‌ايد و يا قصد اتصال به سايتي را داريد كه در وب وجود ندارد.

ممكن است سرور DNS سيستم با مشكل مواجه شده و يا تنظيمات فايروال، پراكسي و... به هم ريخته باشند. براي تنظيمات DNS عبارت Network and Sharing Center را در منوي شروع جست‌وجو كرده و در صفحه‌باز شده به بخش Change adapter settings برويد.

برروي Local Area Connection راست‌كليك و Properties را انتخاب كنيد. روي گزينه Internet Protocol Version 4 TCP/IPv4 كليك كرده و آي‌پي مربوط به DNS را چك كنيد.

اتصال بي اتصال

پيام خطاي Unable to connect در فايرفاكس و Google Chrome could not connect to در كروم بسيار مشابه پيام Server not found مربوط به سرور هستند، اما معاني متفاوتي دارند.

در‌صورتي‌كه با اين پيام خطا مواجه شديد، بدان معني است كه مرورگر شما با DNS مشكلي ندارد و وب‌سايتي با اين آدرس در دنياي وب هست. با همه اين‌ها مرورگر پاسخي از طرف وب‌سايت مورد نظر دريافت نمي‌كند. در چنين شرايطي احتمالا سايت هدف داراي مشكلي خاص بوده و يا براي مدتي از دسترس خارج شده است.

براي آن‌كه متوجه شويد سايت از دسترس خارج شده يا نه مي‌توانيد به سايت downforeveryoneorjustme.com برويد و آدرس مورد نظرتان را آن‌جا وارد كنيد. دليل ديگر ارائه اين پيام همچون مشكل پيشين مي‌تواند تنظيمات مربوط به فايروال، پراكسي و يا ديگر پيكربندي‌هاي شبكه‌اي باشد.

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن