تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818894859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل خواستار لغو اتهامات دو روزنامه نگار تايلندي شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سازمان ملل خواستار لغو اتهامات دو روزنامه نگار تايلندي شد
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتـهـران / واحـد مـركـزي خـبـر / سـياسـي 1392/10/05
كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از مقامات تايلند درخواست كرد تا اتهامات مطرح شده عليه دو روزنامه نگار اين كشور را لغو كنند.
ناوي پيلاي كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد در اين باره اعلام كرد از اينكه «آلن موريسون» سردبير و «چوتيما سيداساتيان» گزارشگر يك نشريه به افترا و نقض قانون جرايم رايانه اي محكوم شده اند نگران است.
اين دو روزنامه نگار تايلندي بابت انتشار نتايج تحقيقات خبرگزاري رويترز در خصوص نقش نيروهاي امنيت دريايي تايلند در قاچاق پناهجويان ميانمار به افترا متهم شدند.
بـه گـزارش خبرگـزاري رويترز از ژنو، «راوينا شامداساني»‌ سخنگوي پيلاي طي بيانيه اي در ژنو در اين باره اعلام كرد: «ما از دولت تايلند درخواست مي كنيم تا اتهامات مطرح شده عليه آقاي موريسون و آقاي سيداساتيان لغو شود تا بدين ترتيب، آزادي مطبوعات در اين كشور تضمين شود.»
وي افزود دفتر پيلاي در بانكوك با مقامات دولت تايلند در خصوص اين پرونده در ارتباط است.
بر اساس تحقيقات انجام شده توسط خبرگزاري رويترز و با استناد به گفتگوهاي انجام شده با پناهجويان، قاچاقچيان، و دهها بازمانده سفرهاي دريايي، نيروهاي امنيت دريايي تايلند در ماه ژوئيه گذشته به شكل نظام مند با قاچاقچيان انسان همكاري كردند تا از پناهجويان ميانمار كه به علت آزارهاي مذهبي از اين كشور گريختند سوء استفاده كنند. نيروي دريايي تايلند سپس اين گزارش را تكذيب كرد، اما بخشهاي مختصري از آن توسط يك نشريه كوچك انگليسي زبان در شهر پوكت به نام «پوكتوان» منتشر شد.
اين دو روزنامه نگار در صورتي كه محكوم شوند، ممكن است به جرم افترا به دو سال حبس و به جرم نقض قوانين جرايم رايانه اي به پنج سال حبس محكوم شوند. آنها همچنين در صورت محكوم شدن ممكن است به پرداخت جريمه اي حداكثر برابر با يكصد هزار بات تايلند (برابر با سه هزار 100 دلار) وادار شوند.
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ145 / 172

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن