تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803924906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه مشترك براي گسترش شبكه بهداشتي در حاشيه شهرها


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: برنامه مشترك براي گسترش شبكه بهداشتي در حاشيه شهرها
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: وضع حاشيه شهرها حتي از وضع روستاهاي ما بدتر است و تعداد زيادي از اين حاشيه نشين‌ها از امكانات اوليه بهداشتي و درماني محرومند و تعداد زيادي از آنها بيمه نيستند.


به گزارش واحد مركزي خبر، سيد حسن قاضي زاده هاشمي پس از امضاي تفاهم نامه مشترك ميان وزارت بهداشت، شهرداري تهران و قوه قضاييه در جمع خبرنگاران افزود: امروز در قالب اين تفاهم نامه با مسووليت وزارت بهداشت مقرر شد از ظرفيت وسيع شهرداري تهران براي سامان دادن به امور بهداشتي مردم اقدام شود.

وي گفت: اين اقدام در قالب انتقال تصدي گري ها به مردم در محله ها و مراكز بهداشتي انجام مي شود و دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران، ايران و شهيد بهشتي براساس اين تفاهم نامه مناطقي را انتخاب خواهند كرد و اين طرح بطور آزمايشي اجرا مي شود.

وزير بهداشت افزود: در روستاها، خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي وجود دارد و اگرچه اين شبكه ها ناقص است اما كارآمدي دارد و شاخص هاي بهداشتي آن در دو سه دهه گذشته ارتقا پيدا كرده است اما در شهرها و بخصوص حاشيه شهرها وضع مناسبي نداريم.

قاضي زاده هاشمي با اشاره به اين كه 22 ميليون نفر از جمعيت كشور در كلانشهرها زندگي مي كنند، گفت: در بحث غذا و بهداشت عمومي قادر نيستيم در همه نقاط كلانشهرها حضور داشته باشيم و بايد با كمك شبكه هاي بسيار وسيع شهرداري ها، امور را به مردم واگذار كنيم.

وي افزود: شهرداري تهران در اين زمينه بدون اين كه هزينه اضافي براي بودجه عمومي كشور اعمال شود ورود پيدا خواهد كرد و از آسيب هاي جسمي، روحي، رواني و اجتماعي موجود در كلانشهرها پيشگيري خواهد شد.

وزير بهداشت با اشاره به اين كه با تحقق اين تفاهم نامه نشاط و شادابي مردم ارتقا خواهد يافت، گفت: البته شهري مانند تهران حالتي استثنايي و مشكلات متعدد ديگري هم دارد كه بايد همه دستگاه ها به كمك شهرداري بيايند.

قاضي زاده هاشمي همچنين با اشاره به مشكلات بهداشت و درمان حاشيه نشين ها افزود: طبق آمار وزارت كشور حدود 8 تا 8،5 ميليون نفر در حاشيه شهرها زندگي مي كنند كه از خدمات اوليه بهداشت و درمان محرومند و بسياري از آنها زير پوشش بيمه نيستند.

وي اضافه كرد: برخي از اين حاشيه نشين ها شناسنامه هم ندارند و در بحث اجتماعي، بهداشت و درمان اين افراد مشكلات جدي داريم كه جزو برنامه هاي آينده ما اين است كه شبكه هاي بهداشتي را از روستاها به سمت حاشيه شهرها گسترش دهيم.

وزير بهداشت گفت: اميدواريم با تفاهم نامه اي كه امروز امضا شد كاري جهادي در شهر تهران آغاز شود و اين اقدام به كلانشهرهاي ديگر كشور تسري يابد.

سيدعليرضا صدر حسيني معاون امور اجتماعي و پيشگيري از جرم قوه قضاييه هم كه يكي از طرف هاي اين تفاهم نامه بود رسيدگي به سلامت را از دغدغه هاي اصلي مردم و از تكاليف دولت و نظام اسلامي خواند و افزود: امروز در قوه قضاييه تمركز جدي به رويكرد پيشگيري داريم و يكي از ساز و كارهاي ارتقاي شاخص هاي سلامت در عرصه هاي رواني، جسمي و اجتماعي توجه به پيشگيري است.

وي ابراز اميدواري كرد: با امضاي اين تفاهم نامه هماهنگي و همدلي بيشتري ميان دستگاه هاي مسوول در حوزه سلامت ايجاد شود.

صدرحسيني گفت: قوه قضاييه در اين عرصه از هرگونه پشتيباني دريغ نخواهد كرد و اميدواريم در آينده نزديك بيش از اين از ظرفيت هاي مردم در ارتقاي شاخص هاي سلامت جامعه استفاده كنيم.

نوع مديريت جغرافيايي در حاشيه شهرها اشكال دارد

شهردار تهران گفت: يكي از مشكلات حاشيه شهرها اشكالات موجود در مديريت جغرافيايي بر اين مناطق است.

محمدباقر قاليباف پس از امضاي تفاهم نامه همكاري مشترك ميان وزارت بهداشت، شهرداري تهران و قوه قضاييه در جمع خبرنگاران افزود: اين تفاهم نامه در راستاي خدمت بيشتر به مردم تهران به ويژه حاشيه آن امضا شد.

وي گفت: درست است كه در حوزه ماموريت ها با مرزهاي جغرافيايي مواجهيم اما در حوزه سلامت اين مرز ها شناخته شده نيست چرا كه حاكميت وظيفه دارد سلامت مردم را در همه عرصه ها تامين كند.

شهردار تهران افزود:در اين تفاهم نامه مقرر شد به حوزه سلامت در بخش اجتماعي توجه بيشتري شود كه عمدتا اين بخش متوجه شهرداري و قوه قضاييه است.

وي گفت: در عرصه بهداشت و درمان بخش سلامت هم ما مي توانيم كمك قابل توجهي به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي داشته باشيم كه اين اقدام با استفاده از خانه هاي سلامت، سازمان هاي غيردولتي و ظرفيت هاي دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، ايران، شهيد بهشتي و دانشگاه بهزيستي محقق مي شود.

وي با اشاره به اين كه محوريت اين اقدامات بايد با نگاه پيشگيرانه باشد گفت: به جاي اين كه افراد به مراكز درماني مراجعه كنند بايد شبكه هاي محلي و خانه هاي سلامت با كمك وزارت بهداشت، ساختمان به ساختمان سراغ مردم بروندكه با اين اقدام بسياري از مشكلات ناشناخته شناسايي مي شوند.

قاليباف در ادامه درخصوص مشكلات حاشيه شهرها افزود: يك سوم جمعيت كلان شهرها در حاشيه شهرها زندگي مي كنند و يكي از مشكلات حاشيه شهرها نوع مديريت جغرافيايي ما در آن مناطق است.

شهردار تهران گفت: مثلا در شهر تهران تا محدوده اي از آزادگان زير نظر ماست و آنطرف شهري جديد و روستايي است كه ما درباره آن مسووليتي نداريم اما مردم چنين مرزي را نمي شناسند و در واقع سلامت، امنيت، اقتصاد و سياست چنين مرزي را نمي شناسد.

وي در ادامه به تصميم دولت قبل در جدا كردن شهرري از تهران اشاره كرد و افزود: يكي از مخالفت هاي ما با اين تصميم اين بود كه اگر اين اقدام محقق شود دوباره حاشيه نشيني ديگري ايجاد مي شود.

قاليباف گفت: البته بايد از مهاجرت به شهرها و اطراف آن جلوگيري كرد كه اين مهم با اصلاح سياستهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي محقق مي شود.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن