تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چين تلاش مي كند ميزان بيكاري از چهار و شش دهم درصد فراتر نرود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: چين تلاش مي كند ميزان بيكاري از چهار و شش دهم درصد فراتر نرود
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/10/05
وزير امور اجتماعي و منابع انساني چين روز پنجشبه اعلام كرد در نظر دارد ميزان بيكاري در بين جمعيت فعال خود را سال آينده زير چهار و شش دهم درصد نگه دارد.
چين در سال 2013 نيز همين هدف را در اولويت برنامه كاري خود درباره بيكاري قرار داده بود.
به گزارش خبرگزاري رويترز از پكن، ين وايمين وزير امور اجتماعي و منابع انساني چين در گفتگو با خبرنگاران گفت ميزان بيكاري در بين جمعيت فعال كشور امسال چهار و يك دهم درصد خواهد بود. حال آنكه آمار و ارقام رسمي حاكي از آن است كه رقم اين شاخص تا آخر امسال در چين به چهار و چهار دهم درصد خواهد رسيد.
ارائه اين آمار و ارقام نشان مي دهد مسئولان چيني تلاش مي كنند تاثير كند شدن رشد اقتصادي بر افزايش نرخ بيكاري را كم اهميت نشان دهند.
در همين راستا نتايج يك گزارش دولتي نشان مي دهد ميزان توليد ناخالص داخلي اين كشور امسال قرار است به هفت و شش دهم درصد برسد . حال آنكه تاكنون رقم هفت و نيم درصد براي اين شاخص براي امسال پيش بيني شده بود. رشد اقتصادي چين در سال گذشته هفت و هفت دهم درصد بود.
برخي كارشناسان مي گويند آمار و ارقام رسمي هميشه نرخ واقعي بيكاري در كشور را كم برآورد مي كنند زيرا در آمار گيري خود 260 ميليون نفر كارگر مهاجر را در نظر نمي گيرند.
بر اساس آمار وارقام دولتي ، چين امسال 13 ميليون شغل ايجاد كرد و سال آينده نيز قرار است 10 ميليون شغل ايجاد كند.
لي كچيانگ نخست وزير چين در ماه نوامبر اعلام كرد براي آنكه هر سال 10ميليون شغل در كشور ايجاد شود بايد 10 درصد رشد اقتصادي داشته باشيم. وي افزود اگر هر سال ما رشد اقتصادي معادل 10درصد داشته باشد آنگاه ميزان بيكاري در بين جمعيت فعال شهري كشور به چهار درصد خواهد رسيد.
162/107

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن