تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805124539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاسيس ۸شركت فولادي در ۱۵روز توسط خانواده ضراب! + اسناد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تاسيس ۸شركت فولادي در ۱۵روز توسط خانواده ضراب! + اسناد
رضا ضراب كه تا چندي پيش شهرت اش در تركيه به واسطه ازدواج با "ابرو گوندش"، خواننده مشهور بود، اين روزها در ايران با اتهام پولشويي و همكاري با بابك زنجاني براي دور زدن تحريم‌ها شناخته مي شود.
گروه اقتصادي: رضا ضراب كه تا چندي پيش شهرت اش در تركيه به واسطه ازدواج با "ابرو گوندش"، خواننده مشهور بود، اين روزها در ايران با اتهام پولشويي و همكاري با بابك زنجاني براي دور زدن تحريم‌ها شناخته مي شود.

به گزارش بازتاب آنلاين ، در زمستان ۱۳۸۸، بابك زنجاني ۳۶ ساله هنوز مشهور نشده بود اما رضا ضراب (صراف) تاجر ۳۰ ساله آذري، با ابرو گوندش، خواننده پرآوازه ترك ازدواج كرد و در كشور زادگاهش پرآواز شد. هرچند او علاوه بر تابعيت ايراني، تابعيت جمهوري آذربايجان و تركيه را هم دارد. اما همچون زنجاني، بخش مهمي از موفقيت تجاري‌اش را مديون واردات و صادرات بين تركيه و ايران است.

ضراب در استانبول مالك هلدينگ "رويال" است كه در تجارت سنگ‌هاي قيمتي فعال است و ۴۶ درصد صادرات طلاي تركيه را در اختيار دارد. اما او در ايران در كدام بخش فعاليت مي كند؟

رضا ضراب در سال ۱۳۶۲ در خانواده اي ثروتمند در تبريز متولد شد. او از همان جواني وارد فعاليت هاي اقتصادي شد و در حوزه هاي تجارت نفت و طلا متبحر شد. ضراب، همسر ابرو گوندش است. وي يكي از سرشناس ترين و محبوبترين خواننده هاي تركيه است. آن دو در سال ۲۰۱۰ با يكديگر ازدواج كردند. ابرو گوندش متولد سال ۱۳۵۳ در استانبول است. آنها اكنون صاحب نوزاد دختري به نام "آلارا" هستند.

ضراب گرچه در تركيه به سرمايه گذاري در زمينه طلا و سنگ هاي قيمتي معروف شده است اما در ايران نيز دستي در عالم تجارت دارد. تنها در سال ۱۳۸۷، ۹ آگهي تاسيس شركت فولاد در روزنامه رسمي به ثبت رسيده است.

شركت فولاد گستران قائم سهند، شركت صنايع فولاد سديد تكيمه داش، شركت فولاد سازان نصر تيكمه داش، شركت مجتمع صنايع فولاد قائم تيكمه داش، شركت صنايع فولاد نوين تيكمه داش ، شركت صنايع فولاد كاوه تيكمه داش، شركت صنايع نورد مهر تيكمه داش، شركت صنايع ذوب الغدير تكيمه داش و شركت مجتمع صنعتي آذر سهند تيكمه داش از جمله شركت هايي هستند كه رضا ضراب در ايران، عضو هيئت مديره آنهاست.

لازم به ذكر است كه تمامي اين شركت ها به جز صنايع فولاد كاوه، در دو تاريخ يعني در تاريخ ۲۹ و ۱۵ آبان ماه سال ۸۷، تاسيس شده اند. اعضاي هيئت مديره از جمله رييس، نايب رييس و عضو هيئت مديره تمامي اين شركت ها ثابت هستند. حسين ضراب، شهين خباز تميمي و رضا ضراب اعضاي ثابت هيئت مديره اين شركت ها هستند.

سوالي كه اكنون مطرح مي شود اين است كه چگونه يك فرد بدون پشتوانه دولت مي تواند در يك ماه چندين شركت آن هم در زمينه صنعتي به بزرگي صنعت فولاد راه اندازي كند؟

ضرابها چگونه ثروتمند شدند؟ !
حسين ضراب، پدر رضا ضراب است. گفته مي شود در زمان جنگ خانواده ضراب به دوبي رفته و رضا پسر كوچك خانواده در تركيه مانده و آنجا به فعاليت مي پردازد كه پس از چند سال حسين ضراب پس از بازگشت به ايران كارخانه فولاد سازي تيكمه داش را تاسيس مي كند . اين كارخانه هم اكنون به نام وي است و همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد.

حسين ضراب در كنار مشاور وزير صنايع و معادن

مدير عامل اين كارخانه حسين ضراب و رئيس هيئت مديره كارخانه نير رضا ضراب است. آگهي تاسيس كارخانه كلا بنام خانواده ضراب است . خانواده رضا ضراب يك خانواده كاملا مذهبي هستند و كل اعضاي خانواده پيرامون شغل تجارت كم و بيش فعاليت داشته اند كه از جمله فعاليت هاي پدر رضا ضراب ميتوان به تاسيس و اداره شركت بين المللي واردات و صادرات ، تاسيس و فعاليت كشتيراني (در استانبول تركيه) ، كارخانه فولاد سازي (در تيكمه داش آذربايجان شرقي) ، صرافي (در دبي) و …اشاره داشت كه كه همين امر باعث مي شود كه از رضا ضراب هم يك تاجر ساخته شود .

در سال ۱۳۸۶ طرح توجيهي ساخت كارخانه فولاد كاوه تيكمه داش در سفر استاني هيئت دولت مستقيما از طرف خود ضراب در جلسه تقدير رئيس جمهور از كار آفرينان تبريزي به وي داده شده و در پايان جلسه دستور موافقت احمدي نژاد صادر مي شود.

اين تصوير رضا و ابرو را پيش از ازدواج در تركيه نشان ميدهد

سرانجام در مدت كوتاهي كلنگ افتتاح كارخانه فولاد كاوه تيكمه داش با حضور مقامات كشوري و استاني به زمين زده شد .

افشاي فساد مالي گسترده دولتي، خبر اول اين روزهاي تركيه است. روز ۲۶ آذر ماه، چند مقام عالي‌رتبه دولتي، فرزندان سه وزير كابينه و چندين و چند چهره نزديك به رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه بازداشت شدند.

نظر شما:
------------

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن