تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802692234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس مجلس در پنجمين سالگرد ارتحال آيت‌الله جمي: نبايد براي دلخوشي مردم كلنگ‌زني مي‌كرديم


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: رئيس مجلس در پنجمين سالگرد ارتحال آيت‌الله جمي: نبايد براي دلخوشي مردم كلنگ‌زني مي‌كرديم
رئيس مجلس شوراي اسلامي در آبادان هدفمندي يارانه‌ها كه مي‌بايست پشتوانه‌اي براي توسعه كشور شود به خوبي اجرا نشد، گفت: نبايد تنها براي دلخوشي مردم پروژه‌هاي بي‌شماري كلنگ‌زني مي‌كرديم.
تسنيم: علي لاريجاني دقايقي پيش در مراسم پنجمين سالگرد ارتحال آيت‌الله جمي كه در آبادان برگزار شد، اظهار كرد: آيت‌الله جمي در قبل از انقلاب سنگري براي دفاع از اسلام در آبادان بنا نهاده بودند، حتي از شهيد مطهري شنيده بودم كه عملكرد آيت‌الله جمي در آن مقطع در آبادان فوق‌العاده بود.

وي افزود: آن زمان شرايط متفاوتي با اكنون براي دفاع از اسلام وجود داشت، وضع فرهنگي و تبليغات رژيم و نفوذ افكار ماركسيستي و انحرافي در منطقه بسيار بالا بود درحالي كه آيت‌الله جمي با روشنگري عالي خود به خوبي اين افكار پليد را خنثي و به عبارتي ديگر به وظيفه خود به عنوان يك عالم ديني به خوبي عمل مي‌كرد.

آيت‌الله جمي بعد از انقلاب به يك نماد در جريان روحانيت تبديل شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بعد از انقلاب نيز جنس وظيفه عالماني همانند آيت‌الله جمي تغيير كرد، آيت‌الله جمي به يك نماد در جريان روحانيت تبديل شد كه دغدغه اصلي آن‌ها دفاع از اسلام و انقلاب و همراهي شانه‌به‌شانه با امام خميني (ره) بود.

لاريجاني تصريح كرد: مشكلات در هر زمان سبك خاصي داشت، پيش از انقلاب دشمنان با غرب‌زدگي و مادي‌گري به كشور هجوم مي‌آوردند كه آيت‌الله جمي در همين آبادان افراد معتبري مثل آيت‌الله مكارم‌شيرازي، آيت‌الله مطهري و آيت‌الله باهنر را براي روشنگري به شهر دعوت مي‌كردند تا اين جريان موزيانه را خنثي كنند.

نقش موثر آيت‌الله جمي در وقايع قبل از انقلاب در آبادان

وي عنوان كرد: قبل از انقلاب آيت‌الله جمي به يك شيوه و علامه طباطبايي و مطهري به شيوه ديگر از اسلام دفاع مي‌كردند، آيت‌الله جمي با مبارزه مسلحانه و سخنراني و علامه طباطبايي و آيت‌الله مطهري با نگارش مقاله و كتاب دست به اين كار مي‌زدند ولي در نهايت وظيفه همه طيف‌ها اين بود كه انقلاب به هدف خود برسد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدامات موثر آيت‌الله جمي در قبل از انقلاب در آبادان اظهار كرد: وي يكي از افراد مؤثر در اعتصاب كاركنان صنعت نفت در آبادان بود كه ضربه سنگيني به رژيم سابق وارد كرد، آتش‌سوزي سينما ركس آبادان نيز يكي از وقايعي بود كه آيت‌الله جمي به خوبي در آن نقش ايفا كرد و نقشه‌هاي شوم رژيم سابق كه قصد داشتند اين اتفاقات را به يك اقدام ضدفرهنگي از سوي انقلابيون مطرح كنند نقش بر آب كرد.

آيت‌الله جمي با ايستادگي در آبادان سرنوشت جنگ را تغيير داد

لاريجاني افزود: با آغاز جنگ تحميلي جنس وظيفه آيت‌الله جمي بازهم تغيير كرد و وي لباس رزم پوشيد و تبديل به سنگري براي دفاع از كشور و روحيه دادن به رزمندگان اسلام شد.

وي خاطرنشان كرد: آيت‌الله جمي در دفاع مقدس نقشي ركني داشت و با ايستادگي در آبادان به نوعي سرنوشت جنگ را تغيير داد، وي حتي هر هفته مجبور بود مكان اقامه نماز جمعه را عوض كند زيرا اين كار در آن شرايط بسيار سخت و پرخطر بود ولي آيت‌الله جمي اجازه نداد اقامه نماز جمعه در آبادان قطع شود.

از ابتداي پيروزي انقلاب برخي‌ها به دنبال ايجاد اختلاف در كشور بودند/ ايستادگي علما در برابر هجمه‌ها و اختلافات

رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: وقتي آدم به سرنوشت زندگي آيت‌الله جمي نگاه مي‌كند ياد اين جمله معروف مي‌افتد كه «وقتي عالمي از دنيا مي‌رود قطعه‌اي از پيكر اسلام جدا مي‌شود» اينكه علما نقش‌دهنده به اسلام در طول تاريخ بودند به اين علت است كه آن‌ها عقل را در خود به كمال مي‌رساندند و مي‌توانستند جامعه را به بهترين شكل ممكن هدايت كنند.

وي اظهار كرد: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي برخي‌ها به دنبال ايجاد اختلاف و بي‌ادبي در كشور بودند، حتي به شهيد بهشتي در برخي مطبوعات آن زمان توهين شد، اين‌ها همه مصداق بي‌ادبي بود و در نهايت جامعه را متلاشي مي‌كرد ولي علما به خوبي در برابر اين هجمه‌ها ايستادگي كردند.

عقل كليد توسعه كشور است/ با شعار نمي‌توان كشور را اداره كرد

لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه عقل كليد توسعه كشور به شمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: عقلانيت بايد در اداره كشور به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد زيرا با شعار نمي‌ توان كشور را اداره كرد، در اداره كشور بايد واقعيت‌ها را سنجيد و بعد به آن عمل كرد.

وي تصريح كرد: در دوره‌هاي مختلف انقلاب شعارهاي جذابي داده شده ولي پشتوانه عقلانيت نداشتند و منحرف شدند و به ثمر نرسيدند.

اعلام كرده بوديم كه مردم تحمل افزايش نرخ‌ها را ندارند ولي قبول نكردند/ هدفمندي يارانه‌ها به‌خوبي اجرا نشد

رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: در همين مدت برخي طرح‌ها به مجلس ارسال مي‌شد كه ما اعلام مي‌كرديم اين‌ها با درآمد دولت مطابقت ندارد و واقعي نيست، ولي در نهايت اين قبيل اقدامات نسنجيده به اين امر منجر شد كه پول زيادي وارد جامعه شود و تورم بالايي گريبان كشور را گرفت.

وي افزود: يادم هست چند سال پيش كه در مورد هدفمندي يارانه‌ها بحث مي‌شد برخي‌ها قصد داشتند قيمت‌ها را از جمله نرخ انرژي‌هاي مختلف را افزايش دهند كه ما گفتيم جامعه تحمل اين وضع را ندارد ولي آن‌ها قبول نكردند، به همين دليل هدفمندي يارانه‌ها كه مي‌بايست پشتوانه‌اي براي توسعه كشور شود به خوبي اجرا نشد.

لاريجاني اظهار كرد: در همين آبادان 40 يا 50 بار نمايندگان درباره وضع نامطلوب آب آشاميدني تذكر دادند ولي طرحي كه از سوي دولت قرار بود براي حل اين مشكل اجرا شود با كمبود اعتبار مواجه بود، چراكه متاسفانه بودجه متناسبي براي اين طرح اختصاص نيافته بود.

با وجود منابع مالي كم، حجم بالاي پروژه‌ها كلنگ‌زني شد/ نبايد براي دلخوشي مردم كلنگ‌زني مي‌كرديم

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: با وجود منابع مالي كم، حجم بالاي پروژه‌ها كلنگ‌زني شد، به گفته آقاي روحاني 400 هزار ميليارد تومان پروژه عمراني كلنگ‌زني شد ولي تنها 20 تا 30 هزار ميليارد تومان منابع براي اجراي آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وي خاطرنشان كرد: اين يعني عقل و عقلانيت در كار و اقتصاد كشور به درستي رعايت نشد، يك پروژه وقتي 15 سال طول مي‌كشد يعني ما از عقل در اجرا و طراحي آن به خوبي استفاده نكرده‌ايم، بايد تعداد كمي پروژه متناسب با منابع مالي اجرا و تكميل مي‌شد و نبايد تنها براي دلخوشي مردم پروژه‌هاي بي‌شماري كلنگ‌زني مي‌كرديم.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن