تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819204887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار كردستان:25 درصد اعتبارات عمراني كردستان تخصيص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون استاندار كردستان:25 درصد اعتبارات عمراني كردستان تخصيص يافت
معاون برنامه‌ريزي استاندار كردستان گفت: در 9 ماهه امسال به طور متوسط 25.8 درصد اعتبارات عمراني استان تخصيص پيدا كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، ارسلان ازهاري پيش از ظهر امروز در هفتمين جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان در سنندج به ارائه مطالبي در خصوص اهداف و سياست‌هاي تشكيل اين شورا اشاره و اظهار كرد: شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان‌ها در واقع دولت محلي است كه در راستاي چارچوب و سياست‌هاي دولت حركت مي‌كند.

وي با بيان اينكه اين شورا در سال 79 با 17 كارگروه تخصصي زيرمجموعه آن تشكيل شد، تصريح كرد: در طول اين سال‌ها تغييرات زيادي ايجاد شد به گونه‌اي كه تعداد كارگروه‌ها به 10 كارگروه تخصصي كاهش پيدا كرده است.

وي از تشكيل 6 جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان از ابتداي امسال تاكنون خبر داد و گفت: تشريح سياست‌هاي كلان اجراي بودجه 92، توزيع اعتبارات در شهرستان‌ها، توزيع اعتبارات الزامات قانوني و اعتبارات مربوط به مصوبات خاص، توزيع اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي و ابلاغ تخصيص اعتبارات عمراني و هزينه‌اي از مهم‌ترين اقدامات صورت گرفته شوراي برنامه‌ريزي استان از ابتداي امسال است.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه استاندار كردستان خاطرنشان كرد: در 9 ماهه امسال به طور متوسط 25.8 درصد اعتبارات عمراني استان تخصيص پيدا كرده و بخش عمده‌اي از آن در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي استان قرار گرفته است.

ازهاري ادامه داد: 74 درصد اعتبارات هزينه‌اي و 69 درصد اعتبارات در بخش ساير نيز تاكنون پرداخت شده است.

وي اضافه كرد: از محل اعتبارات عمراني استاني و ملي استاني شده يك‌هزار و 342 پروژه در استان وجود دارد كه به 631 پروژه 217 ميليارد تومان معادل تقريبا 70 درصد كل اعتبارات اختصاص پيدا كرده است.

وي بيان داشت: 20 درصد كل اعتبارات عمراني به عبارتي 68 ميليارد تومان به 615 پروژه مستمر اختصاص پيدا كرده است.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه استاندار كردستان اظهار داشت: به 96 پروژه جديد در استان نيز 15 ميليارد تومان معادل پنج درصد كل اعتبارت اختصاص داده شده است.

ازهاري عنوان كرد: متناسب با درصد پيشرفت پروژه‌ها اعتبارات اختصاص پيدا كرده است.

تحقق درآمد پيش‌بيني شده كردستان در سال 93 مشكل است

وي ميزان درآمد مصوب استان در سال 92 را 240 ميليارد تومان خواند و اعلام كرد: تاكنون 57 درصد درآمد مصوب استان در سال جاري محقق شده كه درآمد امسال استان نسبت به سال 91 بيش از 50 درصد رشد داشته است.

وي خاطرنشان كرد: ميزان درآمد پيش‌بيني شده براي استان در سال 93، 303 ميليارد تومان است كه 25.9 درصد نسبت به مصوب سال 92 رشد دارد كه امكان تحقق اين ميزان در استان بسيار سخت است.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه استاندار كردستان با اشاره به اينكه سهم اعتبارات استان در لايحه بودجه 93 بسيار كم است، اظهار داشت: اعتبارات ملي 42.3 درصد،ملي استاني شده 5.9 درصد،استاني 14.6 درصد از كل بودجه سهم دارند.

ازهاري ادامه داد: شوراي برنامه‌ريزي استان براي گام برداشتن در راستاي توسعه استان نياز به در اختيار داشتن منابع بيشتري است.

وي عنوان كرد: اعتبارات هزينه‌اي در سال‌جاري 121 ميليارد تومان بود كه در بودجه سال 93 به 143 ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است.

به گفته وي سهم اعتبارات تملك سرمايه‌اي استان در سال‌جاري 227 ميليارد تومان بود كه در بودجه سال آينده 140 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه استاندار كردستان عنوان كرد: 40 پروژه ملي با اعتبار در نظر گرفته شده 400 ميليارد تومان كه 31 پروژه خاص استان و 9 پروژه آن مشترك است، از 10 تا 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

ازهاري خاطرنشان كرد: 27 پروژه ملي با ويژگي استاني در استان وجود دارد كه پيشرفت فيزيكي آنها از 15 تا 98 درصد است.

وي به طرح‌هاي مطالعاتي و اجرايي استان اشاره و اعلام كرد: 6 پروژه مطالعات اجرايي آن انجام شده و اميدواريم براي سال آينده جزو پروژه‌هاي اجرايي قرار گيرد و اعتباري براي آنها در نظر گرفته شود.

وي به بيان موضوعاتي كه نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي لازم است پيگيري كنند اشاره كرد و گفت: از 227 ميليارد تومان اعتبارات استان 144 ميليارد تومان آن يعني 63.4 درصد جزو الزامات قانوني بوده است.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه استاندار كردستان ادامه داد: 63.2 درصد اعتبارات سال 93 استان نيز مربوط به الزامات قانوني است كه از قبل تعيين تكليف شدند و مسئولان استان قادر به جابه‌جايي يا اظهار نظري در اين رابطه نيستند.

انتهاي پيام/79003/غ40

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن