تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803664528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سياسي استاندار كردستانكردستان در بحث مواد مخدر سفيد است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون سياسي استاندار كردستانكردستان در بحث مواد مخدر سفيد است
معاون سياسي ـ امنيتي استاندار كردستان گفت: استان كردستان در بحث مواد مخدر از استان‌هاي سفيد كشور كه حفظ اين جايگاه همت مضاعف مسئولين را مي‌طلبد.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، ايرج حسن‌زاده بعد از ظهر امروز در همايش بررسي و نقد اقدامات كاهش و تقاضاي مواد مخدر و روانگردان‌ها در تالار فردوسي دانشگاه كردستان اظهار كرد: براساس پيش‌بيني‌هاي به عمل آمده در حال حاضر 20 هزار معتاد برابر با 2 درصد از كل جميعت كردستان در اين استان وجود دارد.

وي با بيان اينكه امروز بحث پيشگيري از اعتياد به عنوان يكي از مهم‌ترين مسائل در حوزه مقابله با اعتياد مورد توجه قرار گرفته است، گفت:‌ كشور ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان پيشتاز است.

وي افزود: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته مي‌توان گفت كه كشور ايران علم‌دار و پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در دنياست و تقديم شهداي زياد در اين زمينه مصداق اين ادعاست.

معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان به كشف بيش از 500 تن مواد مخدر در مرزهاي كشور در سال گذشته اشاره كرد و گفت: در 8 ماهه سال‌جاري نيز بيش از 400 تن انواع مواد مخدر در مرزهاي كشور كشف و ضبط شده است.

به گفته حسن‌زاده، افزايش آمار كشفيات مواد مخدر در سال‌جاري ضمن اينكه نشان از افزايش تلاش نيروهاي مبارزه با اين مواد افيوني است، مويد افزايش تلاش دشمنان براي ورود اين مواد به كشور است.

خلاء‌هاي مرزي عامل اصلي ورود مواد مخدر

وي از خلاء‌هاي مرزي به عنوان مهم‌ترين عامل ورود مواد مخدر به داخل كشور نام برد و گفت: انسداد مرزها بهترين راهكار براي مقابله با اين معضل است.

به گفته معاون سياسي استاندار كردستان، انسداد كامل مرزها نيازمند زمان و اعتبارات زيادي است اما بايد در اين راستا تصميمات قاطعي گرفته شود.

حسن‌زاده به صرف اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان در سال 90 در راستاي انسداد مرزهاي كشور اشاره كرد و گفت: متاسفانه اين ميزان اعتبار نتوانست پاسخگوي اجراي كامل اين طرح باشد.

به گفته وي، براساس برآورد و آمارهاي امروزه، گردش مالي اعتياد در كشور رقمي بالغ بر 3 ميليارد تومان و در خارج كشور نيز 600 ميليارد تومان است.

معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان از كردستان به عنوان استاني سفيد در بحث مواد مخدر نام برد و بيان داشت: حفظ اين جايگاه نيازمند كار و تلاش مسئولان و ورود هدفمند سازمان‌هاي مردم نهاد به بحث مبارزه با مواد مخدر است.

حسن‌زاده به كشف و ضبط بيش از 464 كيلوگرم هروئين در يك خودرو حامل گوشت طي سال‌جاري در استان خبر داد و گفت: اين مواد به شكل بسيار ماهرانه و حساب شده‌اي در اين گوشت‌ها جاساز شده بود.

وي تصريح كرد: متاسفانه آمار كشفيات مواد مخدر و پيش‌سازها رو به افزايش است و برخورد با آن نيازمند ورود هدفمند براي مقابله با اين بلاي خانمانسوز است.

معاون سياسي استاندار كردستان افزود: سفيد ماندن كردستان با وجود افزايش ورود مواد مخدر را نشان تعامل و هماهنگي بسيار خوب دستگاه‌ها و نهادهاي متولي مبارزه با مواد مخدر است.

حسن‌زاده در ادامه بر توسعه آموزش‌هاي پيشگيرانه در اين راستا تاكيد كرد و بيان داشت: بدون شك پيشگيري نقش مهمي در در ريشه‌كن كردن مواد مخدر در سطح جامعه دارد.

وي اين تصور كه بيكاري عامل اصلي گرايش افراد به سمت مواد مخدر است را اشتباه خواند و گفت: متاسفانه بيش از 60 درصد از مصرف كنندگان مواد مخدر در كشور را افراد شاغل تشكيل مي‌دهند.

وي ارائه آموزش‌هاي حرفه‌اي به معتادين پاك شده را ضروري خواند و بيان داشت: خوشبختانه اداره‌كل فني و حرفه‌اي استان در اين حوزه بسيار خوب عمل كرده است.

معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان در پايان تصريح كرد: اين اداره‌كل با ورود داوطلبانه به زندان‌ها به بيش از 2 هزار و 300 نفر از زندانيان به ويژه مصرف‌كنندگان مواد مخدر آموزش‌هاي حرفه‌اي ارائه كرده است.

انتهاي پيام/79002/ش40

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن