تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801277422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكست آمريكا درالگوسازي تركيه درمنطقه


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: شكست آمريكا درالگوسازي تركيه درمنطقه
يك تحليلگر مسائل سياسي كشور با بيان اين كه حماسه ۹ دي رويدادي الهي بود، اظهار كرد: بدون شك هدف اصلي فتنه گران داخلي، رهبري و عوامل خارجي اصل نظام بود.
به گزارش جهان به نقل از صبح توس، رضا سراج دقايقي قبل در همايشي با عنوان«ناگفته هايي از فتنه ۸۸» كه در محل مركز مشاوره جوانان آستان قدس رضوي برگزار شد، با اشاره به تشكيل كميته x در دوران فتنه ۸۸، عنوان كرد: هسته مركزي كميته x فتنه يه حلقه امنيتي بود كه اكنون در حال ريل‌گذراي در دولت يازدهم است و بدون شك براي دولت مشكل آفريني خواهد كرد و اينها به دولت مخاطراتي را وارد مي‌كنند، چرا كه در حال ورود به حاشيه دولت هستند.

وي با تاكيد بر اين كه جريان فتنه در تلاش است در لايه‌هاي پايين‌تر، برخي افراد را به درون دولت ورود دهد، اضافه كرد: اشكالي كه در تبيين فتنه ۸۸ وجود داشت اين بود كه فتنه را كمتر از عوامل خارجي به داخلي ربط مي‌داد و بيشتر به جنبه‌هاي داخلي مي‌پرداختيم در حالي كه جنبه‌هاي خارجي آن مهمتر بودند.

سراج افزود: در اين كه عومل فتنه عواملي داخلي بودند ترديدي نيست اما طراحي فتنه توسط خارجي‌ها انجام شده بود.

آغاز فتنه به پس از فوت امام(ره) باز مي گردد

وي با اشاره به اين كه ريشه فتنه در زمان پس از فوت امام(ره) بود، تصريح كرد: فتنه حركت سازماندهي شده، هوشمند و كاملا هدفمند بود كه براي ادامه مرتبا بر روي آن طراحي صورت مي‌ گرفت.

اين تحليلگر مسائل سياسي اضافه كرد: اگر ما منشاء خارجي فتنه را ناديده بگيريم شرايطي ايجاد مي شود كه مخاطب با ما همراه نمي‌شود و اقناع‌سازي و روشن‌گري ما اثربخشي خود را نخواهد داشت.

وي افزود: حركت فتنه‌گران پس از فوت امام شروع شد و در دال مركزي آن اسلام ناب قرار داشت و در دال‌هاي ديگر مواردي مانند استكبار ستيزي و آرمان‌گرايي قرار داشت كه اين گفتمان وارد دولت شد و كارآمدي خود را از پايين‌ترين لايه‌ها نشان داد.

به گفته سراج انتخابات سال ۸۸ نتيجه اين كارآمدي و ثمره اين گفتمان بود.

شكست آمريكا در اجراي طرح دموكراسيزه كردن منطقه با الگوي تركيه

وي همچنين با تاكيد بر اين كه آمريكا طرح دموكراسيزه كردن منطقه با الگوي تركيه را در دستور كار داشت كه شكست خورد، اظهار كرد: آمريكايي‌ها با نظر سنجي و پژوهش به اين نتيجه رسيدند كه روند اصولگرايي به صورت واضحي در داخل ايران در حال ادامه است و به زودي وجهه بين‌المللي به خود مي‌گيرد.

اين كارشناس مسائل استراتژيك ادامه داد: اصولگرايي، كارآمدي خود را در مجلس هفتم و هشتم و دولت نهم نشان داده بود و نشان داد مورد اقبال مردم است و اگر دوباره انتخاب مي‌شد تاثير زيادي در منطقه داشت.

وي تصريح كرد: آمريكا سال ۸۸ تحليل داشت كه روند اصولگرايي در جامعه ادامه مي‌يابد و اگر اين گفتمان اگر با اختلاف زيادي برنده شود اجماع بين‌المللي عليه ايران شكست مي‌خورد.

سراج با تاكيد بر اين كه نظام سلطه دو سال قبل از سال ۸۸ برنامه‌ريزي براي ايجاد فتنه كرده بود، خاطرنشان كرد: پس از شكست ياران خاتمي در مجلس هشتم پروژه مقابله با اصولگرايان از سوي آنان طراحي شده بود كه گزينه‌هاي آنها در برابر اين اقدام، اول جنگ بود كه توان آن را نداشتند و دومين گزينه بي‌ثبات‌سازي بود.

وي اضافه كرد: پروژه بي‌ثبات سازي ايران تنها راه‌حلي بود كه آنها داشتند، و از سال ۸۶ با تور امنيتي سيا طراحي در مورد آن آغاز و با تمام ظرفيت توسط افراد نفوذي و قدرت‌طلب اجرايي شد.

اين تحليلگر مسائل سياسي با بيان اين كه در منشأ داخلي فتنه، عواملي در پازل دشمن قرار گرفتند، افزود: ما بايد از اينها يك جريان‌شناسي داشته باشيم تا خباثت هايشان براي مردم جا بيفتد.

به گفته وي در سال ۸۸ براي منشأ خارجي هدف اصل نظام و براي منشأ داخلي رهبري هدف بود.

سراج اضافه كرد: منشأ داخلي اين جريان سيري در انقلاب دارد كه پدر خوانده اين جريان يك نفر بيشتر نيست و ما به او پدرخوانده دولت ميگوييم، شاخص اين فرد اجتهاد در برابر نص است و عسگر اولادي نيز او را كسي برمي‌شمارد كه بارزترين شاخصه وي اين است كه در برابر نص اجتهاد مي‌كند.

حركت پدر خوانده دولت از اجتهاد در برابر نص به تمرد در برابر رهبري انجاميد

وي ادامه داد: پس از رحلت امام(ره) حركت اين فرد از اجتهاد در برابر نص به تمرد در برابر رهبري انجاميد و در ديدگاه داخلي نيز كار به جايي رسيد كه براي مهار نظام در سال ۸۸ شخصا وارد انتخابات شد.

سراج خاطرنشان كرد: اين فرد فرمايش رهبري نيز كه گفته بودند اجازه دهيد جوان‌ها وارد ميدان شوند را نيز ناديده گرفت و وارد انتخابات شد، يكي از نزديكان او با بي‌فكري مصاحبه‌اي كرد و گفت، كم كردن قدرت سپاه، رابطه با آمريكا و محدود كردن اختيارات هاشمي از اهداف هاشمي براي شركت در انتخابات است.

وي تاكيد كرد: اين فرد در انتخابات سال ۸۴ نيز مدعي تقلب بود، اين جريان زماني كه به سال ۸۸ مي‌رسد بحث تقلب در انتخابات را مطرح مي‌كند و كميته صيانت از آرا را راه‌اندازي مي‌كند.

سراج با اشاره به جلسات اين جريان پيش از انتخابات سال ۸۸، اظهار كرد: در جلسه خصوصي اين جريان كه پيش از انتخابات و در حسينيه جماران برگزار مي شود، تاكيد مي شود كه رهبري دارد راه را كج مي‌رود و ما بايد جلوي اين راه كج را بگيريم.

وي جريان ديگيري كه در فتنه نقش داشت را جريان بريده‌هاي از خط امام دانست و افزود: شاخص آنها در مجمع روحانيون ديده مي‌شود.

فراهم شدن فضا براي سر دادن شعار جمهوري ايراني

اين تحليلگر سياسي خاطرنشان كرد: حضرت آقا در جايي مي‌گويند كه فلسفه اين عده را سروش تبيين مي‌كند و ساير مسائل آنها را ديگران پيگيري مي‌كنند، اين ها در سال ۸۸ كاري انجام دادند كه فضا براي گفتن شعار جمهوري ايراني فراهم شود.

وي با تاكيد بر اين كه رهبري اين جريان را شناخته بودند و شاخصه‌هاي آن را تبيين كرده بودند، تصريح كرد: جريان سومي كه در فتنه سال ۸۸ نقش داشت، به دنبال شكستن اقتدار رهبري بود.

وي ادامه داد: جريان ديگري كه در سال ۸۸ نقش آفرين بود جريان ضد انقلاب بود كه با راه‌اندازي سايت‌ها و شبكه‌ها سعي در يارگيري در فضاي رسانه‌اي كردند.

سراج تاكيد كرد: حضرت آقا قبل از فتنه ۸۸ در ديدار با مردم آذربايجان مي‌گويند، اينها مي‌خواهند انقلاب را به دست كساني براندازي كنند كه در درون نظام هستند.

وي همچنين راس فتنه، را دشمن خارجي عنوان مي كند و ادامه مي دهد: سران فتنه كمترين كاري كه بايد بكنند عذرخواهي است؛ از سوي ديگر بايد تبيين كنيم كه چرا سران فتنه نيز بايد توبه كنند.

وي با بيان اين كه فتنه چهار وجه داشت، كه اولين وجه آن دوقطبي‌سازي بر سر القاي تقلب بود، بيان كرد: گروه‌هاي فتنه‌گر در شب انتخابات به دنيال اين بودند كه مانع از قرائت آرا شوند و مي‌خواستند براي جشن پيروزي در شب انتخابات مقابل وزارت كشور تجمع كنندكه نشانه آن ايجاد ستاد در ميدان فاطمي بود.

سراج تاكيد كرد: باراني كه در شب تجمع اين افراد در برابر وزارت كشور يكي از امدادهاي الهي بود چرا كه باعث شد اين افراد نتوانند تجمع كنند.

وي با تاكيد بر اين كه مرحله دومي كه در فتنه پيش آمد ريزش جمعيت طرف دار فتنه گران پس از سخنراني رهبر معظم انقلاب بود، خاطرنشان كرد: فتنه گران پس از آن به سناريوي كشته‌سازي روي ‌آوردند تا هم هيجان زياد شود و هم از ريزش طرفداران جلوگيري شود.

اين تحليلگر سياسي با بيان اين كه پس سخنراني رهبري در نماز جمعه تهران، ديگر انتخابات محل بحث بود بلكه اصل نظام مطرح بود، اظهار كرد: مرحله سوم فتنه ۸۸ تلاش براي جلوگيري از استقرار دولت جديد بود.

وي با اشاره به مرحله چهارم فتنه ۸۸ كه از سوي دشمنان تعريف شده بود، اضافه كرد: مرحله چهارم از ساير مراحل مهمتر بود و هدف از آن ايجاد تلاش براي شكل دادن به جنگ داخلي بود كه اين مرحله را خود رهبري نام‌گذراي كردند.

وي با اشاره به جلسه يكي از شيوخ عرب با يكي از منابع اطلاعاتي، ادامه داد: در آن جلسه شيخ عرب به فرد مزبور مي‌گويد كه با نخست‌وزير انگليس ديداري داشته و تاكيد مي كند كه كار انقلاب اسلامي تا ۲۴ بهمن تمام است.

سراج تاكيد مي كند: طراحي فتنه گران براي جنگ داخلي بر محور ۲۲ بهمن بود، كه مقرر بود سران فتنه در ۱۶ آذر براي سخنراني به دانشگاه تهران بيايند تا تجمعي در دانشگاه شكل بگيرد و كم كم خود را به ميدان انقلاب برسانند تا در فضاي دانشجويي يك اتفاقي بيفتد تا آن را به ۲۲ بهمن بكشانند.

“۹دي” رويدادي الهي بود

وي ادامه داد: فتنه گران در ۲۲ بهمن به دنبال حركت مسلحانه بودند، عظمت “۹دي” در اينجا مشخص مي‌شود، “۹دي” رويدادي الهي بود.

وي با بيان اين كه يك مرحله از فتنه در سال ۸۸ به اجرا درنيامد، افزود: يكي از سران فتنه در نقلي مي‌گويد به زودي تحريم‌ها اثربخشي خود را نشان مي‌دهد و ايران در شرايط بد و تهديد نظامي قرار مي‌گيرد و ما رد اين مرحله به عنوان آلترناتيو مورد توجه خارج از كشور قرار مي‌گيريم.

سراج اضافه كرد: اگر رهبري نبودند در بيش از ۲۰ نقطه دچار فروپاشي مي‌شديم.

اين تحليلگر مسائل استراتژيك در پايان خاطرنشان كرد: تعداد دفعات سخنان رهبري در مورد فتنه نشان مي‌دهد ما كار تبييني خوبي در خصوص فتنه ۸۸ و حماسه عظيم ۹ دي انجام نداده ايم.

نظر شما:
------------

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن