تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802196470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه: اصرار آمريكا بر نبود ايران در ژنو 2، نشست را به شكست مي كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: روسيه: اصرار آمريكا بر نبود ايران در ژنو 2، نشست را به شكست مي كشاند
سپهر- يك روز پس از آن كه اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه اعلام كرد كه به دليل مخالفت آمريكا، از ايران براي حضور در ژنو2 دعوت نشده است معاون وزيرخارجه روسيه و نماينده ويژه ولاديمير پوتين در خاورميانه تاكيد كرد كه اصرار آمريكايي ها بر نبود ايران در ژنو 2 نشست را به شكست مي كشاند. با اين حال به گزارش فارس اخضر ابراهيمي در تماس تلفني با محمدجواد ظريف وزير خارجه كشورمان او را در جريان آخرين تحولات مربوط به نشست ژنو ۲ قرار داد. ظريف در اين گفت وگوي تلفني بر ضرورت توجه به راهكار سياسي و تمركز بر گفت وگوهاي سوري تاكيد كرد. اخضر ابراهيمي جمعه شب اعلام كرده بود كه آمريكا همچنان مانع حضور ايران در نشست ژنو 2 است و ايران به كنفرانس دعوت نشده است. ابراهيمي گفت كه 26 كشور از جمله مصر، عربستان، قطر، الجزاير، عمان، اندونزي، تركيه، آمريكا، فرانسه و روسيه در نشست ژنو 2 حضور دارند.

واشنگتن: مذاكره براي حضور ايران در ژنو ۲ ادامه دارد

در همين حال وزارت خارجه آمريكا مدعي شد به نظر نمي رسد مشاركت ايران در كنفرانس بين المللي چندان مفيد باشد. همچنين «جن ساكي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در يك كنفرانس خبري در خصوص اظهارات اخير «اخضر ابراهيمي» كه گفته بود آمريكا مانع حضور ايران در كنفرانس «ژنو2» درباره سوريه است، گفت كه موضوع ايران و حضور اين كشور در كنفرانس بين المللي در خصوص سوريه هنوز مورد توافق قرار نگرفته است بنابراين گفت وگوها ادامه خواهد داشت و فكر مي كنم كه اخضر ابراهيمي نيز در صحبت هايش اشاره كرد كه به اين گفت وگوها ادامه مي دهيم. وي در خصوص دليل اينكه حضور ايران هنوز در هاله اي از ابهام قرار دارد، تصريح كرد: موضوعي كه به طور مداوم نظر ما بوده است اين است كه كشورهايي كه در ژنو2 شركت مي كنند بايد با ابلاغيه ژنو موافقت كنند. ايران اين كار را نكرده است. براساس توافق موسوم به ژنو يك ،يك حكومت انتقالي براي برگزاري انتخابات در سوريه تشكيل شود. با اين حال پس از اين توافق آمريكايي ها در تفسير آن گفتند كه اسد بايد برود اما روسيه گفت كه در اين توافق از رفتن اسد سخني به ميان نيامده است. ايران هم همواره اعلام كرده كه در صورت دعوت به نشست ژنو 2 بدون هيچ پيش شرطي حاضر به حضور در اين نشست در راستاي راه حل سياسي براي سوريه است. در عين حال جن ساكي ادامه داد: آمريكايي ها با روس ها هم عقيده هستند كه راه حل نظامي براي سوريه وجود ندارد و تنها يك راه حل سياسي بايد براي اين كشور تعبيه شود. در همين حال يك مقام بلندپايه آمريكايي نيز با بيان اين كه «ايران به علت نپذيرفتن بيانيه ژنو يك حق شركت در ژنو ۲ را ندارد» به رويترز گفت: گفت وگوها درباره مشاركت ايران در مذاكرات صلح سوريه ادامه خواهد يافت، اما راه هاي زيادي براي آغاز آن وجود دارد.

نماينده روسيه: اصرار آمريكايي ها بر نبود ايران در ژنو 2 نشست را به شكست مي كشاند

از سوي ديگر گنادي گاتيلوف معاون وزير امور خارجه روسيه و نماينده ولاديمير پوتين در امور خاورميانه پس از گفت وگوي 3 جانبه با نماينده آمريكا و اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل درباره نشست ژنو 2 تاكيد كرد كه طرف آمريكايي هنوز مخالف حضور ايران در نشست ژنو 2 است و حل اين مسئله نياز به تماس هاي بيشتر در سطح وزرا دارد. وي گفته كه ليست 30 كشور حاضر در نشست ژنو 2 به جز ايران مورد توافق است و آمريكا حضور ايران در اين نشست را غيرقابل قبول مي داند. بوگدانف تاكيد كرد كه اصرار آمريكايي ها بر اين مسئله (نبود ايران در ژنو 2) نشست را به شكست مي كشاند و حمايت آنها(ايران) به ما در حل بحران كمك مي كند. در اين ميان به گزارش عصر ايران به نقل از رويترز، سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه گفت: نگراني ديپلمات هاي غربي روز به روز افزايش مي يابد. ديپلمات هاي غربي مي گويند باقي ماندن بشار اسد رئيس جمهور سوريه در قدرت بهتر از اين است كه افراط گرايان اسلامي در اين كشور حكومت كنند.

طرح آمريكا براي حضور ايران در حاشيه نشست

به گزارش خبرگزاري فارس در چنين شرايطي رابرت فورد آخرين سفير آمريكا در دمشق كه اكنون نقش مهمي در هدايت مخالفان سوري دارد، درباره عدم حضور ايران گفته، تصميم گرفته شده كه نمايندگاني از ايران، تركيه، عربستان، فرانسه و ديگر قدرت هاي منطقه در محلي خارج از مقر سازمان ملل حضور داشته باشند تا مذاكرات ژنو 2 را پيگيري كنند و در صورت نياز از آنها كمك گرفته خواهد شد.

سوريه: ايران بايد در ژنو 2 شركت كند

در اين ميان به گزارش ايسنا، وائل الحلقي، نخست وزير سوريه در گفتگو با روزنامه "الاخبار" لبنان درخصوص مشاركت ايران در نشست ژنو ۲ گفت: تا الان كه هيچ دعوتي از ايران براي شركت در مذاكرات صورت نگرفته و كارت هاي دعوت هنوز توزيع نشده اما بايد بگويم ما اصرار داريم كه ايران در مذاكرات حضور داشته باشد چرا كه ايران نقشي اساسي در منطقه و مسئله سوريه دارد و معتقديم كه حضور ايران سهم به سزايي در حل مشكل سوريه خواهد داشت.

شيخ الاسلام: آمريكا با جلوگيري از حضور ايران در ژنو ۲ به دنبال دلجويي از عربستان است

در همين حال شيخ الاسلام مدير كل امور بين الملل مجلس با بيان اين كه در كنفرانس ژنو ۲ اقدامي در جهت استقرار صلح و ثبات در سوريه انجام نمي شود، گفت: آمريكا با جلوگيري از حضور ايران در ژنو ۲ به دنبال دلجويي از عربستان است.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن