تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802697794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب تبريك سال نو دفتر رهبر انقلاب به مسيحيان در توييتر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بازتاب تبريك سال نو دفتر رهبر انقلاب به مسيحيان در توييتر
پاپ رو گذشته در پيام سال نوي ميلادي براي جهانيان و چند گروه خاص دعا كرد. او آرزو كرد كه همگان دنياي بهتري را تجربه كنند.او از خدا خواست كه براي سرزمين محل تولد عيسي مسيح يعني سوريه صلح به ارمغان آورد و صلح در خاورميانه و آفريقا هم برقرار شود. رهبر مسيحيان همچنين براي مسيحيان عراقي كه در شب گذشته مورد حمله تروريست ها قرار گرفته اند هم دعا كرد.
در حالي كه اغلب كشورهاي در تعطيلات سال نو ميلادي به سر مي برند،شايد مهم ترين بحث خبري براي آنان در روز و شب گذشته پيام پاپ به مناسبت سال نوي ميلادي بود.

پيامي كه بنابر سنت مرسوم و عهد مالوف مسيحيان در همان بالكن معروف در شهر واتيكان قرائت مي شود.پاپ رو گذشته در پيام سال نوي ميلادي براي جهانيان و چند گروه خاص دعا كرد. او آروز كرد كه همگان دنياي بهتري را تجربه كنند.او از خدا خواست كه براي سرزمين محل تولد عيسي مسيح يعني سوريه صلح به ارمغان آورد و صلح در خاورميانه و آفريقا هم برقرار شود. رهبر مسيحيان همچنين براي مسيحيان عراقي كه در شب گذشته مورد حمله تروريست ها قرار گرفته اند هم دعا كرد.

اما در اين ميان پيام تبريك حسن روحاني رئيس جمهور ايران به پاپ نيز مورد توجه رسانه هاي بين المللي قرار گرفت.پيامي كه از طريق شبكه اجتماعي تويتر براي جهانيان مخابره شد.اما بيش از پيام روحاني اين پيام تبريك دفتر رهبر انقلاب اسلامي در همين شبكه اجتماعي بود كه مورد توجه رسانه هاي بين المللي قرار گرفت.

برخي از اين رسانه ها اين قسمت از اين پيام تبريك را مورد توجه قرار دادند كه در آن آمده بود «بدون شك ارزشي كه مسلمانان براي حضرت مسيح قائل هستند، از ارزشي كه مسيحيان براي آن حضرت قائل هستند، كمتر نيست». برخي از رسانه هاي غربي پيام تبريك حسن روحاني رئيس جمهور، جواد ظريف وزير امور خارجه و بيش از اين دو پيام تبريك دفتر رهبر انقلاب در تويتر را تغيير رويكرد تهران نسبت به غرب ارزيابي مي كنند.

اما گذشته از اخبار مرتبط با سال نو ميلادي و حادثه تلخ تروريستي كه در كليسايي در عراق رخ داد و باعث كشته شدن 44 نفر از مسيحيان در آستانه سال نو ميلادي شد، در اخبار مرتبط با ايران، طرح مجلس براي الزام دولت براي غني سازي شصت درصدي در صورت عدم پايبندي غربي ها به توافق ژنو هم در مطبوعات بين المللي و به ويژه رسانه هاي منطقه اي بازتاب زيادي يافت و برخي از رسانه هاي منطقه اي با نگاهي منفي وبدبينانه، به تحليل اين اقدام مجلس ايران پرداختند.

تركيه اما در روز هاي اخير كانون داغ ترين اخبار اين روزها بوده است،جايي كه اتهام فساد مالي دولت اردوغان را تحت فشار قرار داده است و وزراي دولت وي را مجبور به استعفا كرده است.فساد مالي اخير در تركيه كه اردوغان هم وجود اشتباهاتي در دولت در به وجود آمدن آن را پذيرفته است، بيش از هر چيز ديگري به جنگ قدرت در تركيه مرتبط است.

جايي كه در آستانه انتخابات محلي شهرداري ها رقباي حزب عدالت و توسعه درصدد تضعيف جايگاه اين حزب و به زير كشيدن آن از سرير قدرت هستند. در اين ميان داستان درگيري سران حزب عدالت و توسعه با فتح الله گولن، سرمايه دار معروف ترك مقيم آمريكا كه روزگاري در كنار حزب بود هم بر پيچيدگي ماجرا افزوده است.

گولن كه شبكه هاي وسيعي از مدارس،آموزشگاه ها و مراكز درماني ترك را در سراسر منطقه را هدايت مي كند و يكي از شخصيت هاي تاثير گذار سياسي واجتماعي در تركيه است، با سياست هاي اخير حزب عدالت و توسعه همراهي ندارد و افشاي برخي از اطلاعات در مورد سخت گيري دولت ادوغان با وي و شبكه قدرتمندش باعث شده كه وي بيش از پيش در تقابل با دولت ادوغان قرار گيرد. نكته جالب اينكه فتح الله گولن نفوذ زيادي در بين پليس و دستگاه قضايي تركيه دارد دو نهادي كه عامل اصلي عمليات هاي اخير عليه دولت اردوغان بوده اند. اردوغان اما همچنان بر نقش قدرت هاي خارجي در اين ماجرا تاكيد دارد. موضوعي كه با شواهد موجود چندان هم بي ربط به نظر نمي رسد.

نكنه آخر هم اينكه انجمن مطالعات آمريكا،دانشگاه هاي رژيم اسرائيل را به دليل اينكه امكان تحصيل آزاد براي محققان فلسطيني را فراهم نمي كند را بايكوت و اعلام كرده كه اين عمل مخالف موزاين حقوق بشري است. تا كنون ده ها مورد بايكوت نهادهاي مختلف رژيم اسرائيل در نهادهاي بين المللي و غربي صورت گرفته است كه در كوتاه مدت با فشار صهيونيست ها دوامي نداشته است.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن