تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804020314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي نهادهاي پژوهشي كشور ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ساماندهي نهادهاي پژوهشي كشور ضروري است
قزوين ـ خبرنگار اطلاعات: براي جلوگيري از تحليل رفتن انرژي در حوزه پژوهش بايد بين نهادهاي پژوهشي كشور مديريت و هماهنگي ايجاد شود.

نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در آيين قدرداني از پژوهشگران برتر استان قزوين با تأكيد بر ضرورت ساماندهي نهادهاي پژوهشي در كشور، گفت: براي مسائل علمي و پژوهشي نياز به بنگاه‌هايي داريم كه فعاليت‌هاي پژوهشي را علاوه بر بررسي مسائل اقتصادي در تمامي حوزه‌ها مديريت كنند.

دكتر خان محمدي با اشاره به قدرت‌ دانش دستگاه‌هاي حوزه صنعت كشور تأكيد كرد: يكي از مشكلات صنايع كشور اين است كه قدمت دانش و دستگاه‌هاي برخي از صنايع حتي به نيم قرن مي‌رسد در حالي كه ديگر كشورها، سرمايه در گردش، نه براي توليد بلكه براي توسعه هزينه مي‌شود.

وي با تأكيد بر لزوم استفاده از فرصت‌هاي پژوهشي افراد متخصص، افزود: پژوهش‌ها در كشور بايد به روزرساني شود و يكي از دلايل عقب ماندن كشور در برخي از حوزه‌هاي صنعتي بي‌توجهي به حوزه پژوهش است.

او حلقه مفقوده پژوهش كشور را راه‌اندازي بنگاه‌هاي رابط دانست و اعلام كرد: به دليل نداشتن سرمايه مورد نياز، پژوهشگران با مشكلات مالي روبرو هستند و چرخه پژوهشي كشور به افراد برون تخصص سپرده مي‌‌شود.

دكتر خان محمدي سرمايه‌گذاري در حوزه صنعت خودروسازي كشور را داراي اشكال دانست و گفت: از 30 سال پيش مشخص بود كه به دليل نداشتن دانش كافي در حوزه خودروسازي در اين صنعت به نتيجه مطلوب نخواهيم رسيد و اين در حالي است كه كشور داراي ظرفيت بزرگ در حوزه كشاورزي و صنعت نفت است و اگر توان خود را در اين حوزه‌ها معطوف مي‌كرديم امروز تحريم‌ها هيچ تأثيري در كشور نداشت.

وي تأكيد كرد: با مديريت درست و برنامه‌ريزي صحيح مي‌توان پروژه‌هاي پژوهشي كه در مرز دانش جهاني هستند و موجب پيشرفت جامعه مي‌شوند را مورد حمايت قرار داد.

در ادامه استاندار قزوين با اشاره به اين كه در حوزه پژوهش كلياتي در كشور وجود دارد، گفت: در اين زمينه پيگيري اولويت براي شناخت موضوع، تحقيق براي افزايش سطح كيفي زندگي و انجام تحقيقات در مدت زمان مشخص مي‌تواند خروجي مناسبي داشته باشد.

مرتضي روزبه پويايي و نشاط در دستگاه‌هاي اجرايي را در گرو وجود بدنه كارشناسي دانست و افزود: بدنه كارشناسي دستگاه‌هاي اجرايي از طريق داشتن برنامه‌هاي پژوهشي تكميل مي‌شود.

وي با اشاره به ظرفيت دانشجويي و دانشگاهي استان قزوين يادآور شد: با توجه به وجود 140 هزار دانشجو و نيز وجود 3000 واحد توليدي و صنعتي در استان قزوين مي‌توان در مديريت كلان از اين ظرفيت بهره‌مند شد.

به گفته او با مديريت صحيح و برقراري ارتباط از طريق متوليان عرصه پژوهش در حوزه‌هاي صنعت، كشاورزي، خدمات و ... تحول شگرفي در منطقه ايجاد مي‌شود.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري قزوين نيز در اين آيين از تشكيل كميته كارشناسي پژوهش در استان خبر داد و گفت: اين كميته با هدف پيگيري اولويت‌هاي پژوهشي، عناوين و طرح‌هاي پژوهشي و بررسي تحقيقات تشكيل شده است.

درافشاني با اشاره به اين كه بر اساس بودجه امسال بايد 1 تا 3 درصد از اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه پژوهش هزينه شود، افزود: بر اساس اين قانون تمام دستگاه‌هاي اجرايي موظف هستند حداقل يك درصد از اعتبارات خود را در حوزه پژوهش هزينه كنند.

وي اعلام كرد: در اين رابطه كارگاه آموزشي براي رابطين پژوهشي دستگاه‌هاي اجرايي تشكيل مي‌شود تا نحوه توزيع اعتبارات، استفاده از ظرفيت مراكز تحقيقاتي و آموزش عالي و ... مورد بررسي قرار گيرد.

رئيس دانشگاه جامع علمي ـ كاربردي نيز با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري براي كاربردي كردن آموزش در جامعه افزود: بر اين اساس مصوبه تأسيس دانشگاه علمي ـ كاربردي در سال 1372 به تصويب رسيد.

دكتر گرجي از ايجاد 968 مركز آموزشي علمي ـ كاربردي در 32 واحد استاني خبر داد و يادآور شد: 600هزار دانشجو در 900 رشته فني و حرفه‌اي و مهارتي در كشور مشغول به تحصيل هستند.

او با اشاره به حذف 600 رشته غيرمهارتي دانشگاه جامع علمي ـ كاربردي در 3 سال اخير، گفت: در اين مدت 700 رشته مهارتي به رشته‌هاي آموزشي دانشگاه علمي ـ كاربردي اضافه شده است.

در اين آيين از پژوهشگران واحدهاي برتر پژوهشي استان قزوين از جمله گروه علوم پزشكي، كشاورزي، صنعتي و فني و حرفه‌اي با اهداي لوح قدرداني شد.



پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن