تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803524251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا اين بار اسرائيل در لبنان وارد جنگ نشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: چرا اين بار اسرائيل در لبنان وارد جنگ نشد؟
چندي پيش يك نظامي اسرائيلي مورد حمله يك تك تيرانداز ارتش لبنان قرار گرفت و كشته شد واگرچه گفته شد ارتش رژيم صهيونيستي متعاقبا دو مركز مشكوك را در داخل لبنان مورد هدف قرار داده اما تهديد كرد كه حق پاسخ را براي خود محفوظ مي‌دارد اما در عمل واكنش خيلي تند از خود نشان نداد و سعي كرد به آرامي از كنار اين رخداد بگذرد.
اين در حالي است كه عمليات حزب‌الله در سال 1385 كه تنها با هدف به گروگان گرفتن دو نظامي اسرائيلي براي مبادله اسراي فلسطيني و لبناني صورت گرفت به يك جنگ فراگير انجاميد كه تا 33 روز ادامه پيدا كرد.بر اين اساس سوال اين است كه چه عواملي موجب شده واكنش رژيم صهيونيستي در قبال دو اقدام نسبتا مشابه تا اين اندازه متفاوت باشد؟
هر چند ممكن است در ظاهر چنين تصور شود كه تلاش‌هاي فوري سازمان ملل وكلاه‌آبي‌هاي اين سازمان در جنوب لبنان موسوم به يونيفل در برگزاري نشست فوري براي بررسي جزئيات و دعوت طرفها به خويشتن‌داري از بحراني‌تر شدن اوضاع و خارج شدن آن از كنترل جلوگيري كرد اما واقعيت اين است كه اگر رژيم صهيونيستي قصدي براي جنگيدن داشت به راحتي مي‌توانست همچون گذشته سازمان ملل را دور بزند. بر اين اساس پاسخ را بايد در درسي جستجو كرد كه ارتش رژيم صهيونيستي پس از شكست در جنگ 33 روزه فراگرفته و شكست در اين جنگ آن را به محافظه كاري شديد واداشته و مسئولان اين رژيم را به اتخاذ رويكردهاي بديل واداشته است.از جمله اين رويكردهاي بديل ترور مغزهاي متفكر حزب‌الله است كه در مورد افرادي چون عماد مغنيه و حسان للقيس محقق شده و امكان دارد در آينده نيز ادامه يابد.
البته اين ترورها با رشته اقدامات تررويستي ديگر تكميل مي‌شود كه بدست عوامل تكفيري صورت مي‌گيرد اما از سوي دستگاه اطلاعاتي و امنيتي رژيم صهيونيستي هدايت و مديريت مي‌شود و اين رژيم از اين حملات در پي اهداف ديگري هم است كه آن دامن زدن به اختلافات فرقه‌اي و تعميق شكاف‌هاي قومي و مذهبي در منطقه است كه در جاي جاي ان از لبنان و سوريه گرفته تا عراق و پاكستان ادامه دارد و هدف نهايي از اين ترفند بستر سازي براي تجزيه كشورهاي منطقه و تغيير نقشه خاورميانه است.
نمودهاي از اين حركت را مي‌توان در تحولات چند روز اخير لبنان نيز مشاهده كرد به گونه ايي كه در پي كشته شدن يك نظامي اسرائيلي در مرز لبنان گروههاي مسلح تكفيري دو ايست بازرسي ارتش لبنان را در صيدا مورد حمله قرار دادند كه در جريان آن 5 سرباز لبناني كشته و دو نفر ديگر نيز زخمي شدند.
براين اساس مي‌توان گفت كه ارتش به عنوان نماد وحدت ملي لبنان و حزب‌الله به عنوان نماد مقاومت در برابر هجمه ائتلاف مشترك صهيونيستي وگروههاي تكفيري مورد حمايت سعودي قرار گرفته‌اند.با اينحال افزايش توان اطلاعاتي ارتش و نيروهاي مقاومت در كشف و شناسايي خودروهاي بمب‌گذاري شده مانع از اين شده است كه روياي بندر بن سلطان رئيس دستگاه اطلاعات و امنيت عربستان محقق شود كه تهديد كرده بود اگر حمله ارتش سوريه به محل تجمع تكفيري‌ها و القاعده اي‌هاي تحت حمايت اين كشور در منطقه قلمون اجرا شود لبنان را به آتش خواهد كشيد.
اما واقعيتي بار ديگر در اين زمينه مشخص مي‌شود اين است كه چگونه اقدامات گروههاي تكفيري و سياست‌هاي حاميان خارجي و منطقه‌اي آنها در خدمت اهداف و سياست‌هاي رژيم صهيونيستي قرار مي‌گيرد و خدمات مجاني به اين رژيم ارائه مي‌دهند.
مهناز خوشابي
منبع: سياست ما

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن