تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803504118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دختران شين‌آبادي همچنان در آتش مي‌سوزند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دختران شين‌آبادي همچنان در آتش مي‌سوزند


گونه‌ها آب شده‌اند و رد زبانه‌هاي آتش روي چشم‌ها، ابروها و صورت مانده است؛ تازيانه زبانه‌هاي آتش هنوز بر جاي خالي گوش‌ها قدرت‌نمايي مي‌كند؛ گوش‌هايي كه ديگر نيستند، تا بر آنها گوشواره‌اي آويخته شود. شرح اين ماجرا اما در دنيايي كه ما پيرامون خود ساخته‌ايم، قدري متفاوت است. پدر يكي از دانش‌آموزان شين‌آبادي از خبرنگار همشهري پرسيد: «اگر فرزند خودشان هم مصدوم مي‌شد اينطور برخورد مي‌كردند؟»

«ديگر در آينه خودم را نگاه نمي‌كنم، درسمان نسبت به همكلاسي‌ها عقب‌تر است، هر چند‌ماه بايد يك يا 2هفته به تهران بيايم.» اين درد دل يكي از دانش‌آموزان شين‌آبادي است كه سال گذشته در مدرسه دچار سوختگي شده و به اميد درمان در پايتخت سرگردان است. 3‌ماه است كه روند درماني 13دانش‌آموز مصدوم دبستان انقلاب اسلامي روستاي شين‌آباد متوقف شده و آنها به لحاظ روحي و رواني دچار مشكل شده‌اند. با وجود تعهد دولت دهم و امضاي پروتكل، وعده‌هاي مسئولان وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و بهداشت، ‌اكنون اين دانش‌آموزان به همراه خانواده‌هايشان در پايتخت سرگردان و بلاتكليف اند.

آموزش و پرورش پيرانشهر هفته پيش به خانواده‌هاي دانش‌‌آموزان مصدوم شين‌آبادي اطلاع داد كه نوبت درمان فرزندان آنها در تهران فرا رسيده و آنها با بليت‌هاي تهيه‌شده از سوي آموزش و پرورش به اميد آغاز مجدد درمان جگرگوشه‌هايشان روانه تهران شدند.

پدر آمنه راك كه فرزندش دچار 85درصد سوختگي شده است به همشهري گفت: ادامه درمان بچه‌هاي ما در گرو پرداخت پول از سوي دولت به‌حساب بيمارستان حضرت فاطمه‌زهراست. اكنون 8روز است در تهران از اين بيمارستان به آن بيمارستان و از اين وزارتخانه به آن وزارتخانه مي‌رويم. كسي پاسخگو نيست و بيمارستان حضرت فاطمه اعلام كرده برويد 20روز ديگر با شما
تماس مي‌گيريم.

احتمال بروز خطرات بيشتر

«بچه‌هاي ما را در بيمارستان‌هاي محب، شهيد مطهري و حضرت فاطمه ويزيت كرده‌اند اما براي ادامه درمان و انجام اعمال جراحي بستري نمي‌كنند، چون پولي به حسابشان واريز نشده است.» جلال مرداي كه سيما دخترش 35درصد سوختگي دارد با بيان اين مطلب گفت: فرزندان ما در معرض خطر بيشتري قرار دارند و احتمال قطع انگشتان دست تعداد ديگري از دانش‌آموزان وجود دارد. سيما مرداي بايد مهر‌ماه چند عمل جراحي روي دست‌ها و صورتش انجام مي‌شد كه با توجه به ناهماهنگي بين وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط چنين نشده است كه اين تأخير عواقب ناخوشايندي براي وي به‌دنبال دارد. آنطور كه مرداي مي‌گويد اين روند روي ديگر بچه‌ها نيز تأثير منفي گذاشته است.

درد بي‌پايان دانش‌آموزان

دانش‌آموزان مصدوم شين‌آبادي پس از آنكه از مسئولان وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و بهداشت نااميد شدند ديروز و پريروز به نهاد رياست‌جمهوري مراجعه كردند تا شايد رئيس دولت يازدهم براي درمان فرزندان آنها كاري بكند. نيمه آذر 91بخاري نفتي يكي از كلاس‌هاي دبستان انقلاب اسلامي روستاي شين‌آباد آتش گرفت، 27دانش‌آموز، 2معلم و خدمتگزار مدرسه دچار سوختگي شدند. برخي مصدومان كه درصد سوختگي آنها كم بود درمان شدند، انگشتان برخي دانش‌آموزان قطع شده، برخي دانش‌آموزان شنوايي‌شان مختل شده است، گوش‌هاي برخي از آنها نيز سوخته است و....

ماجراي پول از زبان وزارت بهداشت

آن طور كه خانواده‌هاي دانش‌آموزان شين‌آبادي مي‌گويند تأمين نشدن هزينه‌هاي درمان از سوي دولت موجب توقف درمان فرزندان‌شان شده است، پيش از اين وزارت بهداشت اعلام كرده بود كه هيچ مشكلي در اين‌باره وجود ندارد. به گفته معاون اجرايي معاونت درمان وزارت بهداشت يك گروه از دانش‌آموزان شين‌‌آبادي دوشنبه هفته آينده در بيمارستان فاطمه‌زهرا تحت عمل جراحي قرار مي‌گيرند و مبلغ 150ميليون تومان به‌عنوان پيش‌پرداخت 30 آذر براي درمان دانش‌آموزان شين‌آبادي به‌حساب دانشگاه علوم پزشكي ايران واريز شده است.علت اينكه مسئولان دانشگاه علوم پزشكي ايران و بيمارستان حضرت فاطمه زهرا اعلام مي‌كنند پولي به‌حساب آنها واريز نشده بروكراسي اداري است و درباره ادامه درمان دانش‌آموزان شين‌‌آبادي با رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران مذاكره شده است.محمودرضا محقق مي‌گويد: وزارت بهداشت هم محدوديت‌هايي دارد، البته دولت نيز تعهد كرده است تا پايان امسال مبلغ يك ميليارد تومان براي هزينه درمان اين دانش‌آموزان اختصاص دهد.

سكوت آموزش و پرورش

مسئولان آموزش و پرورش حاضر نيستند به پرسش‌هاي خبرنگاران درباره وضعيت درماني دانش‌آموزان مصدوم شين‌آبادي پاسخ بدهند. روابط عمومي اين وزارتخانه خبرنگاران را به خبري كه روي سايت اين وزارتخانه قرار گرفته ارجاع مي‌دهد. براساس آنچه از محمد چنيان، مديركل سلامت آموزش و پرورش نقل شده موضوع درمان اين دانش‌آموزان به وزارت بهداشت سپرده شده است.

ايجاد اختلال در روند درماني دانش‌آموزان از سوي آموزش و پرورش به وزارت بهداشت نسبت داده شده و مرجع دعوت براي مراجعه به بيمارستان نيز معاون اجرايي معاونت وزارت بهداشت معرفي شده است. مهر امسال خانواده‌هاي جمعي از دانش‌آموزان شين‌آبادي در اعتراض به متوقف شدن روند درماني فرزندان‌شان در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع كردند كه پس از ديدار با وزير خاتمه يافت.فاني شهريور گفت كه در رسيدگي و درمان دانش‌آموزان شين‌آبادي از هيچ اقدامي دريغ نمي‌كنيم و وظيفه خود مي‌دانيم و آموزش و پرورش موظف است تمامي هزينه‌هاي درمان دانش‌آموزان را پرداخت كند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن