تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضل لوازم آرايشي در كشور/1 عوارض لوازم آرايشي غير استاندارد جبران ناپذير است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: معضل لوازم آرايشي در كشور/1 عوارض لوازم آرايشي غير استاندارد جبران ناپذير است
متخصص پوست گفت: برخي مواد شيمايي موجود در لوازم آرايشي به ويژه لوازم غير قانوني، مي‌توانند سرطان زا باشند.


زهره تهرانچي، متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا اظهار كرد: تمامي محصولاتي كه خارج از مبادي قانوني و بدون اخذ پروانه‌ها، تاريخ مصرف، فاقد نام كارخانه سازنده و مجوزهاي بهداشتي واردات، وارد كشور مي‌شوند، غير قانوني بوده و به هيچ وجه مورد تاييد وزارت بهداشت نيست.

تهرانچي با اشاره به اين مطلب كه استفاده از اين گونه مواد، صدمات جبران‌ناپذيري به مصرف كنندگان مي زند؛ گفت: اين درحالي است كه توليد برخي از لوازم آرايشي در كارخانجات معتبر به دليل استفاده از برخي از مواد، سبب عارضه‌هاي خاص همچون تغيير سفيده رنگ چشم در افراد مي‌شود.

به گفته اين متخصص پوست، برخي از عوارض ناشي از استفاده اين‌گونه فرآورده‌ها، ممكن است در اثر مصرف طولاني مدت ظاهر شوند. همچنين برخي مواد شيمايي موجود در لوازم آرايشي به ويژه لوازم غير قانوني، مي‌توانند سرطان زا باشند.

وي در ادامه افزود: بنابراين بايد روي لوازم آرايشي محتويات مواد مصرفي ذكر شود تا مشخص شود از چه مواد استفاده شده است، چرا كه گاهي اوقات لوازم آرايشي حتي با داشتن تاريخ مصرف، سبب بروز سرطان مي‌شود.

زخم قرنيه و آلرژي چشمي عوارض استفاده از لوازم آرايشي تقلبي

لوازم آرايشي تقلبي سبب زخم قرنيه، آلرژي چشم، تورم و التهابات چشمي مي‌شود.
همچنين پرويز زرين بخش، متخصص چشم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا نيز در اين باره گفت: تمامي محصولات غيرمجاز به دليل مواد غير استاندارد موجود، عوارض مختلفي را براي فرد ايجاد مي‌كند، به‌طوري كه مي‌توان گفت مهمترين عوارض اين محصولات زخم قرنيه، آلرژي چشم، تورم و التهابات چشمي است.

زرين بخش افزود: افراد در راستاي سلامت خود به‌ ويژه سلامت چشم، بهتر است از لوازم آرايش مجاز و با پروانه ساخت و بهداشتي استفاده كنند. در واقع همان قدر كه استفاده از لوازم آرايشي مي‌تواند جذاب باشد، عوارض ناشي از محصولات غيرمجاز نيز مي‌تواند مشكلات جبران ناپذيري را براي افراد به همراه داشته باشد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن