تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819886963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبزيجات زمستاني با خاصيت ضد سرطاني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سبزيجات زمستاني با خاصيت ضد سرطاني
يك كار‌شناس ارشد صنايع غذايي در يزد گفت: سبزيجات زمستاني سرشار از مواد مغذي و آنتي‌اكسيدان‌هاي موثري هستند كه از بدن در مقابل آسيب سلول‌هاي بيماري‌زا محافظت مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه يزد، علي اكبر كمالي اردكاني با بيان اين مطلب كه در اين فصل يكي از بهترين روش‌هاي مقابله با سرطان مصرف كدو حلوايي يا‌ همان كدوتنبل است گفت: اين سبزي حاوي تركيبات آنتي‌اكسيداني به نام كاروتنوئيد‌ها مي‌باشد كه خواص ضدسرطاني دارند.

كمالي با اشاره به اينكه براي سالم بودن تغذيه خوب بخشي از يك سبك زندگي سالم است افزود: با اين حال برخي از سبزيجات حاوي مولكول‌ها و تركيباتي هستند كه از توليد و رشد سلول‌هاي بيماري‌زا جلوگيري مي‌كنند.

وي با اشاره به خانواده كلم‌ها(كلم برگ، گل كلم، كلم قرمز، بروكلي، بروكسل، كلم چيني و غيره) افزود: اين كلم‌ها حاوي تركيبات مغذي مفيد و مورد نياز بدن هستند.

اين كار‌شناس صنايع غذايي خاطرنشان كرد: نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي‌دهد كه ارتباطي بين مصرف اين سبزيجات مفيد و ابتلا به سرطان‌هايي مانند سرطان سينه، آندومتر رحم، تخمدان، ريه، كولون، ريه و پروستات وجود دارد. از طرف ديگر مرداني كه هر هفته دو تا سه مرتبه از اين كلم‌ها مصرف مي‌كنند خطر ابتلا به سرطان پروستات را ۴۰ درصد كاهش مي‌دهند.

وي با تاكيد بر اينكه در فصل زمستان از مصرف شلغم غافل نشويد گفت: اگر نمي‌خواهيد با اولين باد زمستاني سرما بخوريد از‌ همان ابتدا شلغم مصرف كنيد.

وي ادامه داد: اين سبزي سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند و بيماري‌هاي خطرناك را از بدن دور مي‌كند.

كمالي متذكر شد: چغندر نيز يكي از سبزيجات زمستانه فوق‌العاده است كه خواص ضدسرطاني دارد. رنگ قرمز آن مديون وجود تركيبات آنتي‌اكسيداني به نام بتانين است كه با راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كند براي همين هم بدن را از ابتلا به بيماري‌هايي مانند سرطان و همچنين پيري زودرس دور مي كند.

وي ادامه داد: پياز، سير، پيازچه، تره‌فرنگي، موسير. تره‌فرنگي تصفيه‌ كننده‌هاي خون هستند و به دفع مواد سمي و آسيب‌رسان كه در بدن تجمع دارد كمك زيادي مي‌كند.

وي اضافه كرد: مصرف منظم تره‌فرنگي از ابتلا به سرطان معده، سينه و سرطان ريه پيشگيري مي‌كند. اين سبزي زمستاني سيستم ايمني بدن را به خوبي تقويت مي‌كند.

اين كار‌شناس عنوان كرد: نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي‌دهند كه مصرف سير خطر سرطان‌هايي مانند سرطان مري، سرطان سينه، سرطان پوست، سرطان ريه و غيره را كاهش مي‌دهد.

كار‌شناس ارشد صنايع غذايي دانشگاه علوم پزشكي يزد توصيه كرد: افراد سعي كنند سهم زيادي از بشقاب‌ را به ميوه و سبزيجات اختصاص داده و از طرف ديگر، مصرف سوسيس و كالباس و غذاهاي صنعتي را كاهش داده، به طور مرتب ورزش كرده و استرس را به مقدار زياد كاهش دهيد.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن