تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803488090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدرضا تابش در گردهمائي ائمه جمعه استان يزد: تحريم‌ها و سوء تدبير‌ها نقدينگي ۶۰۰ هزار ميليارد توماني را به دنبال داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: محمدرضا تابش در گردهمائي ائمه جمعه استان يزد: تحريم‌ها و سوء تدبير‌ها نقدينگي ۶۰۰ هزار ميليارد توماني را به دنبال داشت
وظيفه ائمه‌جمعه و روحانيتي كه در طول تاريخ پاسدار ارزش‌هاي اسلامي بوده‌اند امروز سنگين‌تر است/اتكاء به نفت در بودجه ۹۳ تا ۴ در صد نسبت به بودجه ۹۲ كاهش يافته است. محمدرضا تابش در گردهمائي ائمه جمعه استان يزد: تحريم‌ها و سوء تدبير‌ها نقدينگي ۶۰۰ هزار ميليارد توماني را به دنبال داشت


نماينده اردكان در مجلس شوراي اسلاميگفت: اثر تحريم‌ها همراه با سوء تدبير‌ها باعث گرديده تا نرخ رشد نقدينگي حدود ۶ درصد در سال ۸۴ به منفي ۸/۵ درصد در سال ۹۱ تنزل پيدا كند و نقدينگي ۸۰ هزار ميليارد توماني سال ۸۶ به ۶۰۰ هزار ميليارد تومان برسد و در سال‌هاي ۹۱ و ۹۲ تورم سي و چهل درصدي را تجربه كنيم كه فشار بسيار زيادي را به مردم خصوصا طبقات ضعيف وارد مي‌كند.

به گزارش ايلنا، محمد رضا تابش در گردهمائي ائمه جمعه استان يزد در اين شهرستان گفت: با همت مردم بزرگ، فداكار، مومن و دوستدار اهل بيت و با رهبري يكي از فرزندان بزرگ حوزه علميه، انقلاب اسلامي آغاز و در قالب جمهوري اسلامي مستقر شد، حكومتي كه مي‌خواهد دنياي مردم را براساس معيار‌هاي ديني و با پيوند زدن به آخرت او، اصلاح كند و استكبار ستيزي و دفاع از محرومين و مظلومين و مستضعفين نيز جزو آرمان‌هاي او است. اين پديده براي دشمنان انقلاب اسلامي قابل هضم نيست و مي‌بينيم كه با تحميل جنگ و تحريم‌هاي ظالمانه و ترور و توطئه و تخريب و استفاده از اهرم رسانه‌اي قوي چه اقدامات سوئي تا به حال انجام داده و خواهند داد. اما مقاومت و هوشياري مردم، آن‌ها را از دستيابي به اهدافشان باز داشته است.

محمدرضا تابش ادامه داد: از طرفي جمهوري اسلامي امروز به عنوان حكومت مستقر، در مقابل مردم مسئول است و بايد نسبت به برآورد خواسته‌هاي آن‌ها و پيشرفت كشور تلاش نمايد. در اين ميانه مردم از روحانيت كه نقش كليدي در هدايت و پيروزي انقلاب اسلامي داشته‌اند و با اعتماد به آن‌ها وارد اين عرصه شده‌اند انتظارات و توقعاتي دارند كه بايد برآورده گردد.

وظيفه ائمه‌جمعه و روحانيتي كه در طول تاريخ پاسدار ارزش‌هاي اسلامي بوده‌اند امروز سنگين‌تر است

وي تصريح كرد: امروز وظيفه روحانيتي كه در طول تاريخ پاسدار اصول و ارزش‌هاي اسلامي بوده‌اند و وظيفه ائمه محترم جمعه كه هدايتگران جامعه هستند، از گذشته سنگين‌تر است. ائمه جمعه‌اي كه نقش مهمي در حفظ انسجام و پيشرفت جامعه خصوصا در عرصه‌هاي معنوي، مذهبي و فكري مردم دارند.

وي با بيان اينكه اعتماد مردم به روحانيت يكي از مولفه‌هاي مهم پيروزي انقلاب اسلامي بود كه بايد اين اعتماد روز افزون شود، افزود: سعه صدر روحانيون، فرا‌تر از گرايش‌ها و سليقه‌ها؛ مردم مداري، تقوا، علم، براي مردم حرمت قائل شدن و به انتخاب آنان احترام گذاشتن، پيوند با طبقات مختلف جامعه، خصوصا نسل جوان و پاسخگويي به مسائل ذهني، نظري و علمي آن‌ها اين پيوند را مستحكمتر واعتماد را افزون‌تر مي‌سازد.

نماينده مردم اردكان ادامه داد: از آن طرف مسئولان بايد قدردان زحمات خالصانه ائمه محترم جمعه و روحانيون ارجمند باشند و نظرات و توصيه‌هاي آن‌ها را كه برگرفته از تعهد ديني و در راستاي گره گشايي از مشكلات جامعه و مردم است، جامه عمل بپوشانند.

تابش با خير مقدم به ائمه جمعه محترم استان و تشكر از برگزار كنندگان اين گردهمائي؛ ياد نمايندگان امام و ولي فقيه در استان شهيد مجاهد آيت الله صدوقي؛ معلم اخلاق مرحوم آيت الله خاتمي و انسان خدوم مرحوم حجت الاسلام صدوقي و اديب فرزانه مرحوم آيت الله بهجتي امام جمعه اردكان را گرامي داشت.

تحريم‌ها و سوء تدبير‌ها باعث شده نقدينگي به ۶۰۰ هزار ميليارد تومان برسد

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تشريح وضعيت اقتصادي كشور و بودجه پيشنهادي سال ۱۳۹۳ گفت: بواسطه تحريم‌هاي ظالمانه، هم در عرصه فروش تجهيزات و تكنولوژيكي و هم خريد نفت و فرآورده‌هاي نفتي و هم محدوديت‌هاي اعمال شده در جابجايي پول نقد به مشكلاتي برخورده‌ايم، امروز جايگاه ما دومين توليد كننده و صادر كننده نفت اوپك به درجه ششم تنزل پيدا كرده‌ايم. توليد نفت ما از حدود ۴ ميليون بشكه در روز به ۷/۲ ميليون بشكه تقليل يافته كه ۷/۱ ميليون بشكه آن مصرف داخلي است و حدود ۱ ميليون بشكه آن را صادر مي‌كنيم. در نتيجه درآمد‌هاي نفتي حدودا به نصف كاهش يافته است. اثر تحريم‌ها همراه با سوء تدبير‌ها باعث گرديده تا نرخ رشد نقدينگي حدود ۶ درصد در سال ۸۴ به منفي ۸/۵ درصد در سال ۹۱ تنزل پيدا كند و نقدينگي ۸۰ هزار ميليارد توماني سال ۸۶ به ۶۰۰ هزار ميليارد تومان برسد و در سال‌هاي ۹۱ و ۹۲ تورم سي و چهل درصدي را تجربه كنيم كه فشار بسيار زيادي را به مردم خصوصا طبقات ضعيف وارد مي‌كند.

تابش عنوان نمود: بودجه عمومي سال گذشته ابتدا ۲۶۰ هزار ميليارد تومان و بعد از اصلاحيه به ۲۱۰ هزار ميليارد تومان تقليل يافت و دولت براي سال ۱۳۹۳ رقم ۱۹۵ هزار ميليارد تومان را پيشنهاد داده است كه در كل نسبت به سال ۹۲، از كاهش ۳/۷ درصدي برخوردار است. بودجه عمراني براي سال ۱۳۹۲ رقم ۵۷ هزار ميليارد تومان پيش بيني شده بود كه حدود ۱۵ هزار ميليارد تومان بيشتر تخصيص نيافت.

عضو كميسيون تلفيق بودجه گفت: بودجه عمراني سال ۹۳، مبلغ ۳۷ هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده است و با توجه به كاهش اعمال شده، اولويت اختصاص بودجه به طرح‌هايي داده شده كه پيشرفت فيزيكي خوبي داشته‌اند تا زود‌تر به اتمام برسند. البته احتمال آنكه اين ۳۷ ميليارد تومان بودجه عمراني اختصاص يابد ضعيف است و پيش بيني‌ها حاكي از تخصيص ۲۰ هزار ميليارد تومان اعتبارات عمراني تا پايان سال ۹۳است.

اتكاء به نفت در بودجه ۹۳ تا ۴ در صد نسبت به بودجه ۹۲ كاهش يافته است

وي تصريح كرد: در سال ۹۲، ۵۸ درصد هزينه‌اي جاري از درآمدهاي مالياتي و عوارض تامين مي‌شد و ۴۲ درصد بودجه به نفت اتكا داشته كه در سال ۹۳ پيش بيني تامين هزينه‌هاي جاري از ماليات‌ها و عوارض ۶۴ درصد است. بنابراين اتكا به نفت در مقايسه با سال گذشته به رقم ۳۶درصد رسيد و ۴ درصد كاهش مي‌يابد كه اقدام بسيار ارزنده‌اي است.

وي گفت: افزايش بودجه جاري بيشتر مرتبط با مباحث حقوق و مزايا و يارانه‌ها و بحث‌هاي رفاهي مردم است. در بودجه جاري سهم آموزش و پرورش از ۱۶ درصد به ۱۸ درصد، امنيت داخلي از ۸/۳ درصد به ۴ درصد، رفاه و تامين اجتماعي از ۲۸ درصد به ۳۰ درصد رسيده تا انشاالله بتواند جوابگوي نيازهاي مردم و كشور باشد.

تلاش دولت در سال آينده رساندن رشد اقتصادي ۵ - به ۳+ درصد و تورم ۴۰ درصدي به ۲۵ دردصد است

نماينده مردم اردكان تاكيد كرد: تلاش دولت اين است كه رشد اقتصادي منفي ۵ درصد امسال را سال آينده به مثبت ۳ درصد و تورم ۴۰ درصد را تا پايان سال ۹۳ به ۲۵ درصد برساند.

نميانده مردم اردكان در خصوص وضعيت بودجه‌اي استان نيز گفت: بودجه استان نيز به تبع بودجه كشور با كاهش مواجه شده و متناسب با مالياتي كه حدودا ۸۴۰ ميليارد تومان از استان به خزانه واريز مي‌گردد نيست. بودجه آبرساني خط دوم انتقال آب به يزد و شهر‌هاي مسير از ۹۴ ميليارد تومان سال ۹۲ به ۵۰ ميليارد تومان كاهش يافته كه انتظار ترميم آن وجود دارد. بودجه آبرساني به ۹ شهر استان همانند سال ۹۲، ۲/۶ ميليارد تومان است. سال ۹۲ جمعا بودجه جاري و عمراني استان ۲۴۰ ميليارد تومان روي كاغذ بود اما چه اتفاقي افتاد؟ از بودجه ۱۲۰ ميليارد توماني عمراني تنها ۲۰ درصد آن يعني حدود ۲۴ ميليارد تومان در ۹ ماهه اختصاص يافته است و در بودجه جاري نيز حدود ۸۰ درصد آنچه پيش بيني شده بود يعني عملا چيزي حدود ۱۲۰ ميليارد تومان از ۲۴۰ ميليارد تومان دست استان را تاكنون گرفته است و با اين روند تا پايان سال كمتر از ۱۵۰ ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده محقق خواهد شد.

انشاءالله بودجه ۱۹۸ ميليارد توماني سال آينده استان به طور كامل محقق خواهد شد

محمدرضا تابش گفت: درآمدهاي مالياتي استان در سال گذشته ۵۲۶ ميليارد تومان بوده و امسال بنا به گفته مسئولان دولتي و سازمان مالياتي بنا به گزارش خود استان و برمبناي تحقق ۱۰۵ درصدي ماليات‌ها در۹ ماهه عدد را به رشد ۴۸ درصديعني، به ۸۳۴ ميليارد تومان رسانده‌اند. البته تامين اين عدد فشاري را متوجه مردم مي‌كند كه بهتر بود اين فشار تحميل نمي‌شد امادر كميسيون تلفيق پيگيري خواهيم كرد؛ همانگونه كه در دولت جناب آقاي خاتمي عمل مي‌شد در مقاطع سه ماهه استان‌هايي كه درآمد مالياتي بالايي داشتند سهم بودجه خود را بر مي‌داشتند و مابقي به خزانه واريز مي‌شد. الان هم حداقل اين امر انجام پذيرد. اگر اينگونه شود ما انشاالله روي كاغذ و هم در عمل بودجه ۱۹۸ ميليارد توماني را محقق خواهيم داشت.

وي ادامه داد: يك كار ارزنده ديگر هم سال گذشته در كميسون تلفيق به اتفاق تني چند از دوستان پيشنهاد داديم و تحت عنوان ماده ۵۵ قانون بودجه در صحن علني به تصويب رسيد. در خصوص پرداخت حق انتفاع معادني نظير چادرملو و گلگهر سيرجان به دولت و بخشي از آن هم براي عمران و آباداني استان كه بايستي اين شركت‌ها ۱۴۰۰ ميليارد تومان به حساب خزانه واريز مي‌كردند كه ۲۰ درصد آن حدود ۲۸۰ ميليارد تومان سهم استان مي‌شد كه خود عدد قابل توجه و بيشتر از بودجه استاني ساليانه بود و اين عدد نيز بين همه شهرستان‌هاي استان توزيع مي‌شد. متاسفانه عليرغم پيگيري‌هاي فرآوان هنوز بيشتر از ۸۰ ميليارد تومان به حساب خزانه واريز نگرديده و از خزانه هم سهم استان پرداخت نشده است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه درخصوص وضعيت تامين آب استان يزد گفت: بودجه آبرساني خط دوم انتقال آب سال گذشته ۱۴ ميليارد تومان در لايحه بود. در تلفيق ۸۰ ميليارد تومان اوراق مشاركت سهم استان را كلا به آن اضافه كرديم و رقم ۹۴ ميليارد تومان در قانون بودجه منظور گرديد كه به دلايل مختلف از جمله بلاتكليفي چگونگي اجرا و مسير آن ريالي به استان پرداخت نشد. در لايحه بودجه سال جاري نيز ۵۰ ميليارد تومان براي آن اعتبار گذاشته‌اند كه انشاالله با تخصيص اين مبلغ و رفع تنگنا‌هاي اجرايي تغيير عنوان و مسير اجراي پروژه كار استارت بخورد و زود‌تر به نتيجه برسد.

بهره كشي بيش از توان محيط زيست تخريب آنرا در پي دارد

رئيس فراكسيون محيط زيست و توسعه پايدار گفت: امروز با بحران‌هاي عديده‌اي در عرصه محيط زيست روبرو هستيم. آلودگي صوتي، آلودگي امواج، پسماند، جمعيت و خطرناك‌ترين تهديد كره زمين بارگزاري بيش از ظرفيت زيست محيطي است. بهره كشي بيش از توان محيط زيست تخريب آن را در پي دارد. در قرآن كريم آمده است «ما هر چيز را به اندازه خلق كرديم» استفاده خارج از حدود طبيعت آن را نابود مي‌كند و حقوق نسل‌هاي بعدي را نيز ضايع مي‌كند. ميانگين سهم هر نفر در دنيا از زمين ۷/۱ هكتار است. در ايران ۲/۲ هكتار است. توليد اكولوژيكي كشور جوابگوي ۲۵ ميليون نفر است. مگر آنكه اقدامات علمي خاصي انجام دهيم. در دنيا نيز زمين جوابگوي نيازهاي اساسي ۴ ميليارد از جمعيت ۷ ميلياردي موجود است.

راهكارهايي كه براي افزايش جمعيت بايد مد نظر قرار گيرد سخت‌تر از كاهش جمعيت است

محمدرضا تابش با اشاره به آيه «خلق لكم من انفسكم ازوجا لتسكنوا الي‌ها و جعل بينكم موده و رحمه» «براي شما از جنس خودتان جفتي آفريديم كه در برابر او آرامش يافته هم انس بگيريد و ميان شما رئفت و مهرباني برقرار فرمود» گفت: هدف از ازدواج توليد نسل نيست بلكه آرامش سكون و رحمت است. كم و زياد بچه بسته به شرايط زماني و مكاني و عوامل اقتصادي و اجتماعي فرهنگي و بعضا سياسي است. نبايد فضاي احساسي بر مباحث علمي غلبه كند. راهكار‌هايي كه براي افزايش جمعيت بايد درنظر بگيريم سخت‌تر از كاهش جمعيت است. براي حل مشكل جمعيت و فرزند آوري بايد سياستگذاري‌هايي در سطح كلان صورت گيرد و هم در سطح خانواده‌ها. همه عوامل و نهاد‌ها در كنار هم فرهنگ سازي كنند. مشوق‌هاي مالي دراز مدت و هدفمند از جمله بيمه، حساب پس انداز، معافيت مالياتي، پرداخت نقدي، دغدغه‌هاي تامين مسكن مناسب، تحصيل فرزندان بايد حل و به يك معني اصلاح سبك زندگي صورت گيرد. چون خانواده بستر تعاملات اجتماعي است بايد براي كوتاه مدت بيشتر مشوق‌هاي مالي و در دراز مدت اصلاح سبك زندگي برنامه ريزي كرد. در هر صورت به افزايش كيفي جمعيت بايد نظر داشت و هزينه‌ها و بستر آن را فراهم كرد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن