تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819137229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان حفاظت محيط زيست كشور:شناخت وضعيت محيط زيست در كيفيت زندگي تأثيرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون سازمان حفاظت محيط زيست كشور:شناخت وضعيت محيط زيست در كيفيت زندگي تأثيرگذار است
معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست كشور گفت: شناخت دقيق از وضعيت محيط زيست پيرامون انسان در كيفيت‌بخشي به زندگي وي تأثير زيادي دارد كه نبايد مغفول واقع شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، سيدمحمد مجابي ظهر امروز در مراسم توديع و معارفه مديركل محيط زيست استان قزوين كه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد، اظهار كرد: موضوع محيط زيست يكي از موضوعاتي است كه در فرهنگ ايرانيان جايگاه ويژه‌اي دارد.

وي افزود: نگاه به محيط زيست پس از ورود اسلام به ايران بسيار تقويت شد زيرا در آيات و روايات نسبت به توجه به محيط زيست سفارشات زيادي شده است.

معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست كشور بيان كرد: عدالت بين نسلي اوج عدالت است چون در اين شرايط عدالت در حق كسي رعايت مي‌شود كه خودش نيست تا از حقوق خود دفاع كند.

مجابي تصريح كرد: محيط زيست سالم نيز يكي از حقوق مسلم نسل آينده است كه بايد با رعايت عدالت بين نسلي در حفظ آن همت كنيم.

اين مسئول با اشاره به اينكه هر آنچه در جهان هستي مي‌بينيم نشاني از وجود خداوند است، گفت: هر چيزي كه در جهان هستي مشاهده مي‌شود از وجود ذات اقدس الهي حكايت دارد بنابراين بايد به آن احترام بگذاريم و محيط زيست نيز از اين قاعده كلي مستثني نيست.

معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست كشور ابراز كرد: در قانون اساسي ايران نيز به موضوع محيط زيست توجه زيادي شده به طوري كه اصل 50 قانون اساسي ايران به اين امر اختصاص يافته است.

مجابي افزود: در چشم‌انداز ابلاغي رهبر معظم انقلاب نيز به طور مشخص و واضحي به داشتن محيط زيست سالم اشاره شده است و اين در حالي است كه شاهد آلودگي هوا در بسياري از شهرهاي كشور هستيم.

وي اضافه كرد: بايد توجه داشت كه عدم رعايت مسائل مربوط به ارزيابي و مواردي از اين قبيل مشكلات عديده‌اي را در محيط زيست ايجاد مي‌كند.

معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست كشور با بيان اينكه در برنامه‌ريزي‌ها بايد نگاه واقع بينانه داشت، عنوان كرد: در بحث محيط زيست با مشكلات عديده‌اي روبرو هستيم كه براي رفع آن‌ها تلاش‌هاي يك سازمان و يا نهاد به تنهايي جوابگو نيست.

مجابي ادامه داد: بر اساس قانون اساسي حفظ محيط زيست وظيفه همگاني است بنابراين همه دستگاه‌هاي اجرايي و سازمان‌ها بايد براي رفع مشكلات مربوط به محيط زيست با اين سازمان همكاري كنند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي رئيس جمهور در بحث محيط زيست اضافه كرد: رئيس جمهور در بحث محيط زيست برنامه جامعي را در پيش گرفته كه شامل 18 مورد بوده و حفظ محيط زيست نخستين موضوعي است كه مدنظر قرار گرفته است.

معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست كشور ادامه داد: با توجه به اينكه اصلاح ساختار دومين موضوع مورد تأكيد رئيس جمهور در خصوص مسئله محيط زيست است، شوراي عالي محيط زيست كشور پس از هفت سال دوباره راه‌اندازي شد.

مجابي اظهار كرد: البته بايد توجه داشت كه تشكيل جلسات و كميته‌ها به تنهاي پاسخگو نيست بلكه بايد به نتيجه مطلوب در اين زمينه دست يافت.

اين مسئول ابراز كرد: امروز در دنيا كيفيت زندگي بسيار حائز اهميت است و بر اساس آن كه شاخص‌هاي مختلف مي‌تواند در اين زمينه پاسخگو باشد، بايد شناخت دقيقي از وضعيت محيط زيست كسب كرد.

معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست كشور با اشاره به اينكه به دليل عدم وجود ديدگاه دقيق در مورد اقتصاد محيط زيست با مشكلات زيادي روبرو شده‌ايم، گفت: آب بسياري از تالاب‌ها به دليل عدم ارزيابي درست سال‌ها براي كشاورزي مصرف و موجب نابودي تالاب شده است.

مجابي عنوان كرد: براي احياي اين تالاب‌ها كه رو به خشكي مي‌روند بايد هزينه‌هاي زيادي را متحمل شويم بنابراين بهترين راه داشتن محيط زيست سالم حفظ و نگهداري از آن است.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي استان قزوين در بحث محيط زيست اظهار كرد: استان قزوين جزو استان‌هايي است كه با وجود مساحت كم آن، وجود اكوسيستم‌ها و تلاقي آنها با يكديگر شرايط بي‌نظيري را ايجاد كرده است.

معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست كشور ادامه داد: شهر قزوين از جمله معدود شهرهاي جهان است كه علاوه بر دارا بودن قدمت تاريخي كهن، باغ‌ها به صورت كمربندي اطراف آن را احاطه كرده‌اند.

مجابي اضافه كرد: باغستان‌هاي اطراف شهر قزوين در گذشته هم از بروز سيلاب‌ها جلوگيري مي‌كردند و هم با بارش باران به راحتي آبياري مي‌شدند اما در حال حاضر به دليل تخريب قسمت‌هايي از آن با مشكل سيلاب روبرو شده است.

وي خطاب به مديركل جديد و كاركنان محيط زيست استان قزوين خاطرنشان كرد: پايش آنلاين، خوداظهاري و مانيتورينگ را با جديت بيشتري پيگيري كنيد.

انتهاي پيام/77010/ي30

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن