تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802720893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسكو از صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه جلوگيري كرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مسكو از صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه جلوگيري كرد
سرويس خارجي: روسيه از صدور قطعنامه‌اي غير الزام‌آور از سوي شوراي امنيت در محكوميت افزايش حملات هوايي ارتش سوريه به شهر حلب كه از سوي نماينده آمريكا ارائه شده بود، ممانعت كرد. پيش‌نويس قطعنامه فوق دولت سوريه را در افزايش حملات هوايي مقصر معرفي و با شديدترين الفاظ اين اقدام را محكوم كرده بود كه با مخالفت مسكو مواجه و آمريكا نيز مجبور شد پيش‌نويس قطعنامه خود را پس بگيرد. در اين قطعنامه از حملات هوايي ارتش سوريه در شهر حلب كه به منظور پاك كردن اين شهر از گروه‌هاي مخالف و تكفيري‌ها صورت مي‌گيرد، ابراز نارضايتي شده بود. اين درحالي است كه منابع ديپلماتيك در شوراي امنيت اعلام كردند مسكو با كليات اين پيش‌نويس مخالف نبود بلكه خواستار ايجاد تغييراتي در متن آن شده بود كه با رد اين موضوع از سوي آمريكا در نهايت پيش‌نويس از دستوركار شوراي امنيت خارج شد.

از سوي ديگر منابع ديپلماتيك گزارش دادند كه برخي كشورهاي عربي از يكسو و لوكزامبورگ و استراليا از سوي ديگر پيش‌نويس‌هاي ديگري در همين رابطه به شوراي امنيت ارائه كرده‌اند. روسيه اعلام كرده در صورت مطرح شدن اين پيش‌نويس‌ها در شوراي امنيت آنها را وتو مي‌كند. دراين حال روسيه با انتقاد از مطرح شدن مسئله شركت بشار اسد در انتخابات 2014، اعلام كرد طرح اين مساله از سوي دولت دمشق پيش از مذاكرات ژنو 2، باعث تشديد تنش‌ها مي‌شود. ميخائيل بوگدانف، معاون وزير امور خارجه روسيه گفت: چنين اظهاراتي بر جو موجود تاثير گذاشته و به بهبود شرايط كمكي نمي‌كند. موضع ما پيش از آغاز مذاكرات ژنو2 اين است كه هيچ اظهارنظري كه باعث تحريك احساسات و ناراحتي ديگران شود، نبايد صورت گيرد. آن‌ها بايد از اين اقدام اجتناب كنند.

گفته مي شود معاون وزير خارجه سوريه در پاسخ به واكنش‌هاي منفي برخي مخالفان داخلي و خارجي اين كشور نسبت به اعلام نامزدي بشار اسد در انتخابات آتي سوريه گفت: هيچ‌كس نمي‌تواند از نامزدي مجدد اسد در انتخابات آتي ممانعت كند. فيصل مقداد گفت همه شهروندان سوريه حق دارند در انتخابات آتي نامزد شوند. اين درحالي است كه اعلام نامزدي مجدد اسد در انتخابات سال 2014 باعث برانگيخته شدن خشم مخالفان سوريه شده و واكنش‌هاي متعددي را در پي داشته است.

تاكيد بر حضور ايران

«اما بونينو» وزير خارجه ايتاليا بر لزوم مشاركت ايران در هرگونه راه حل بحران سوريه تاكيد كرد. وي گفت: ما متقاعد شده ايم كه مشاركت ايران در راه حل بحران سوريه بايد مورد حمايت واقع شود. بونينو افزود: ايتاليا هم مايل است كه بخشي از راه حل مشكلات سوريه در كنفرانس ژنو 2 باشد. از طرفي فيصل مقداد معاون وزير خارجه سوريه درمورد مشاركت ايران در ژنو 2 گفت جاي تاسف است كه آمريكا بر عدم مشاركت ايران در اين كنفرانس تاكيد مي‌كند در حالي كه عربستان كه سوريه را نابود مي‌كند در اين كنفرانس حضور خواهد داشت. خبر ديگر اينكه نمايندگان آمريكا، روسيه و سازمان ملل ديروز نشستي را با محوريت ژنو2 برگزار كردند كه به احتمال زياد آخرين نشست در اين باره خواهد بود. در اين نشست كه پنجمين نشست از نوع خود محسوب مي‌شد، ميخائيل بوگدانوف و گنادي گاتيلوف معاونان وزير خارجه روسيه، وندي شرمن معاون وزير خارجه آمريكا و اخضر ابراهيمي فرستاده مشترك اتحاديه عرب و سازمان ملل به سوريه درباره آخرين وضعيت كنفرانس ژنو 2 گفتگو كردند. از سويي «خالد بن محمد العطيه» وزير خارجه قطر گفت: قطر تنها از راه حل سياسي در بحران سوريه حمايت خواهد كرد. وي افزود: به جز راه حل سياسي هيچ راه حلي براي خروج از بحران سوريه وجود ندارد.

اداره سوريه با شريعت

أبو محمد الجولاني فرمانده تروريست‌هاي موسوم به جبهه النصره در سوريه در گفتگوي تلويزيوني با شبكه الجزيره مدعي شد اگر اين گروه در آينده قدرت را در سوريه در اختيار بگيرد بر اساس شريعت اسلامي حكومت خواهد كرد. وي تصريح كرد اگر جبهه النصره در سوريه به قدرت برسد درباره اتخاذ برنامه جديد براي اداره كشور با مجالس شورا مشورت خواهد كرد. اين اولين بار است كه محمد الجولاني در يك گفتگوي تلويزيوني حضور پيدا مي‌كند و چندي قبل برخي رسانه‌هاي سوري خبر كشته شدن وي را منتشر كرده بودند. جبهه النصره شاخه القاعده در سوريه است كه پس از آغاز بحران در اين كشور با كمك شبه نظامياني از كشورهايي همچون ليبي و تونس شكل گرفت. در تحولي ديگر منابع ديپلماتيك عربي و غربي اعلام كردند تركيه ميزباني نشست بين رهبران گروه تروريستي «جبهه اسلامي» و ديپلمات‌هاي آمريكايي، انگليسي و فرانسوي را كه قرار بود در استانبول برگزار شود لغو كرد. آمريكايي‌ها خواستار برگزاري اين نشست در آستانه مذاكرات ژنو2 شده بودند اما فرانسوي‌ها اين نشست را به دليل اينكه موضع ارتش آزاد را تضعيف مي‌كند، رد كردند.

در همين زمينه جان كري وزير امور خارجه آمريكا تاكيد كرده بود تنها در صورتي كه جبهه اسلامي زير نظر ائتلاف ملي مخالفان قرار گيرد با آنها مذاكره مي‌كند. خبر ديگر اينكه در عمليات ارتش سوريه در جنوب اين كشور ضمن انهدام تعداد زيادي از مقرها و مراكز تجمع گروه‌هاي تروريستي، «احمد نورس ابو نبوت» سركرده گروه تروريستي «سپر فاروق» كشته شد. در چنين شرايطي يگان‌هاي ارتش سوريه در ادامه عمليات‌ خود در شمال سوريه چندين مركز تجمع و استقرار گروه‌هاي مسلح در شهرك مرزي «الدانا» را هدف قرار دادند. در اين عمليات نيروهاي ارتش سوريه يك بيمارستان ميداني در ريف ادلب و نزديك مرزهاي تركيه را منهدم كردند كه در اثر آن شماري از عناصر مسلح كشته و زخمي شدند. در بين كشته‌هاي اين عمليات «مثنى الحايك» شناسايي شد كه از پزشكان وابسته به داعش به شمار مي‌آمد. در اين حال مرد شماره ۲ و از مؤسسان گروه سلفي «امارت اسلامي بيت‌المقدس» به منظور پيوستن به گروه تروريستي داعش وارد سوريه شد.

از سويي سازمان عفو بين‌الملل در تازه‌ترين گزارش خود از تركيه خواست ارسال سلاح براي معارضان مسلح سوري را متوقف كند. در تحولي ديگر رئيس ائتلاف مخالفان سوري به دعوت رئيس منطقه كردستان عراق وارد اربيل شد تا درباره مواضع شوراي ميهني كردهاي سوريه در خصوص ژنو ۲ با وي گفتگو كند. مسعود بارزاني رئيس منطقه كردستان عراق، احمد عاصي الجربا را به اربيل دعوت كرد و وي همراه با چند تن از اعضاي ائتلاف مخالفان، از استانبول

به اربيل رفت.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن