تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819204891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه كشوري بي‌ريشه اجازه صدور قطعنامه عليه ايران را به خود مي‌دهد/ فشار بر ايران فشار بر تمام جهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه كشوري بي‌ريشه اجازه صدور قطعنامه عليه ايران را به خود مي‌دهد/ فشار بر ايران فشار بر تمام جهان
معاونت رياست كل قاره آمريكا وزارت خارجه گفت: چه مي‌شود كه يك كشور غربي بي‌‌ريشه غير موثر در نظام بين‌الملل عليه ايران قطعنامه حقوق‌بشري مي‌دهد و اكثريت سازمان‌ملل كه كشورهاي در حال توسعه هستند، به آن راي مثبت مي‌دهند و چرا متوجه نيستند كه خودشان مي‌توانند يك روز قرباني اين اقدامات شوند.
به گزارش خبرنگار سياست‌ خارجي باشگاه خبرنگاران؛ "بهاروند" معاون رياست كل قاره آمريكاي وزارت خارجه با حضور در دومين ميزگرد شناخت اتحاديه آلبا و زمينه‌هاي همكاري جمهوري‌اسلامي‌ايران و آمريكاي لاتين كه صبح امروز (شنبه) در دفتر مطالعات بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: در حقوق بين‌الملل 3 اصل به خطر افتاده و بايد اقداماتي را انجام داد تا صلح و ثبات، برابري احترام حاكميت كشورها، عدم مداخله در امور داخلي و عدم توسل به زور نهادينه شود، چرا كه امروز اين سه اصل تضعيف شده و صلح به خطر افتاده است.

وي تصريح كرد: اقدامات يكجانبه‌گرايانه به نحو بسيار تاسف‌باري محور روابط شده و هم‌اكنون مشروعيت‌بخشي جعلي به اين اقدامات را شاهد هستيم.

وي با بيان اينكه جامعه مدني بين‌المللي رشد زيادي داشته، اظهار داشت: غرب به دنبال يكجانبه‌گرايي و از طريق سازمان‌ملل به دنبال مشروعيت اقدامات غيرقانوني كه اين امر نقض منشور ملل‌متحد است.

معاون رياست كل قاره آمريكاي وزارت خارجه افزود: بايد در سطح بين‌الملل از اقدامات يكجانبه جلوگيري شود اما در اين راستا دو چالش وجود دارد و آنها عبارت است از اينكه اگر فقط ايده داشته باشيم و برنامه‌اي براي اقدام نداشته باشيم، تبديل به نظاره‌گران نگران مي‌شويم و نمي‌توانيم نقشي در نظام بين‌الملل ايفا كنيم.

وي تصريح كرد: چيزي كه بين ما مشترك است، امري جز صلح‌طلبي نيست اما اگر ما برنامه‌اي براي اقدام نداشته باشيم، موفق نخواهيم بود به همين‌خاطر شايد لازم باشد كه برنامه كاري كشورهاي غيرمتعهد تغيير كند و از صدور بيانيه فراتر رود و برنامه‌اي براي تصميم‌گيري در سازمان‌ ملل‌ متحد داشته باشد.

بهاروند بيان داشت: چالش دوم ما وضعيتي است كه در درون كشورهاي در حال توسعه موجود است، چون گاهي آرمان‌هاي ما در نظام بين‌الملل پياده مي‌شود و اكثريت سازمان‌ملل را كشورهاي در حال توسعه تشكيل مي‌دهند، اما چه اتفاقي مي‌افتد كه كشورهاي در حال توسعه به مشروعيت‌بخشي اقدامات يكجانبه كمك مي‌كنند و چرا در راي‌ گيري در سازمان‌ملل مرعوب مي‌شوند و به زيان كشورهاي در حال توسعه راي مي‌دهند.

معاون رياست كل قاره آمريكاي وزارت خارجه اضافه كرد: چه مي‌شود كه يك كشور غربي بي‌‌ريشه غير موثر در نظام بين‌الملل عليه ايران قطعنامه حقوق‌بشري مي‌دهد و اكثريت سازمان‌ملل كه كشورهاي در حال توسعه هستند، به آن راي مثبت مي‌دهند و چرا متوجه نيستند كه خودشان مي‌توانند يك روز قرباني اين اقدامات شوند.

بهاروند اظهار داشت: فشاري كه به ايران مي‌آيد فشار به كليه جوامع بين‌المللي است و چرا كشور بزرگي مثل كوبا به هواي پي‌در‌پي تحت‌تحريم شديد قرار مي‌گيرد و كشورهاي در حال توسعه كمكي به آن نمي‌كنند و علاوه بر آن به محكوميت كوبا در سازمان‌ملل و كميسيون حقوق‌بشر كمك مي‌كنند، بنابراين بايد برنامه‌اي داشت تا بتوان در مقابل تهاجم يكجانبه به نظام بين‌الملل مقابله كرد و در مشروعيت‌بخشي به اين اقدامات ايجاد اخلال كرد.

وي ادامه داد: خلاء نظام بين‌الملل بايد توسط ساير كشورها پر شود و چين و روسيه در نظام فعلي بين‌المللي رسالت مهمي دارند و بايد سعي كنند توازن قوا در نظام جهاني را به همراه كشورهاي در حال توسعه ايجاد كنند.

بهاروند افزود: هيچ‌كس نمي‌تواند قدرت آمريكاي لاتين را منكر شود و از طرفي هيچ‌كس نمي‌تواند قدرت ديپلماتيك و خلاقانه ايران در سازمان‌هاي بين‌المللي را ناديده بگيرد، البته ما در جهان در حال گذار هستيم و بايد حداقل منافع براي كشورهاي در حال توسعه ايجاد شود.

معاون رياست كل قاره آمريكا بيان داشت: ايران پرجمعيت‌ترين كشور خاورميانه است و هيچ كشوري نيروي متخصص به اندازه ايران ندارد و در خاورميانه هيچ كشوري صنعت بومي و پتانسيل‌هاي ايران را از نظر دانش و صنعت ندارد.

بهاروند اضافه كرد: ايران از نظر فني و مهندسي از كشورهاي برتر دنيا است و آماده است خدمات فني و مهندسي خود را در خدمت آلبا قرار دهد.

معاون رياست كل قاره آمريكاي وزارت خارجه افزود: ايران مايل است امنيت غذايي را به همراه آمريكاي لاتين ايجاد كند، اما براي مبادلات نبايد وابسته به مكانيزم‌هاي كشورهاي سلطه‌گر باشيم و بايد مكانيزمي ايجاد شود كه تحريم‌ها ناديده گرفته شود.

وي ادامه داد: ابتكار داشتن چالش دوم ما است و واقعيت عجيب اين است كه مردم ما ما شناخت كمي از ظرفيت‌هاي يكديگر دارند و اين رسانه‌هاي غربي هستند كه ملت‌هاي يكديگر را به هم معرفي مي‌كنند، به همين‌ خاطر بايد همكاري رسانه‌اي در راس اقدامات ايران و آمريكاي لاتين قرار گيرد.

انتهاي پيام/

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن