تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819445056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطعنامه حقوق بشر عليه ايران و فتنه ۸۸


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: قطعنامه حقوق بشر عليه ايران و فتنه ۸۸
حقوق بشر از منظر آمريكا و غرب اين است كه هر آنچه كه در آن كشورها به عنوان ارزش به خورد مردم و جامعه داده شده است، بايد در ديگر كشورها هم پياده شود. حتي برخي موارد وجود دارد كه در جوامع آمريكايي و غربي اجرا نمي‌شود اما به ديگر كشورها ديكته مي‌شود تا اجرا گردد.
حقوق بشر از ديدگاه غرب به ويژه آمريكايي‌ها در مواردي چون آزادي‌هاي جنسي، آزادي‌هاي افراطي فردي، هم‌جنس‌گرايي، حمل اسلحه، آزادي فرقه‌هاي ضاله مذهبي، اهانت به ديگر اديان و ... بسياري موارد ديگر وجود دارد كه با تلاش گسترده شبكه‌هاي ماهواره‌اي و فيلم‌هاي سينمايي كه در هاليوود ساخته مي‌شود، سعي دارد اين فرهنگ را به ديگر جوامع گسترش دهد.
بسياري از افراد جوامع گوناگون در دنيا هستند كه تصور مي‌كنند آمريكا سرزمين موعود است اين رويا پردازي‌ها زماني به واقعيت مي‌پيوندد كه براي چند صباحي به آن كشور سفر كنيد آنگاه متوجه خواهيد شد آن چيزي كه در روياي خود پرورانده بوديد واقعيت و حقيقت ندارد و چيز ديگري است.
ايراداتي كه به واسطه مسائل حقوق بشري اكنون به جمهوري اسلامي ايران وارد مي‌‌شود در زمينه مسائلي است كه در ارزش‌هاي غربي و آمريكايي جايي ندارد. كرامت و ارزش انساني يكي از مواردي است كه كشورهاي غربي به واسطه سياست‌هاي ليبرالي خود هيچ اهميتي به آن نمي‌دهند. افكار عمومي و مردم جوامع غربي به واسطه تبليغات گسترده رسانه‌اي كه در اختيار سازمان ها و ارگان‌هايي است كه از سرچشمه همين تفكر تغذيه مي‌شود، به شدت تحت تاثير آن تبليغات قرار دارد. حتي از ايران چهره‌اي سياه در اذهان مردم خود ايجاد كرده‌اند.
حقوق بشر همواره به عنوان يكي از ابزارهاي فشار به كشورهاي مستقل و پايبند به ارزش‌هاي فرهنگي، ديني و انساني بوده است. به همين خاطر است كه عليه جمهوري اسلامي ايران از اين ابزار در مقاطع گوناگون استفاده ابزاري شده است تا مردم ونظام اسلامي را تحت فشار قرار دهند.
چند روز پيش قطعنامه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران به خاطر مسائل حقوق بشري در مجمع عمومي سازمان ملل تصويب شد هر چند اين قطعنامه با راي ناپلئوني همراه بود، اما از اهميت آن نمي‌كاهد.
يكي ازمواردي كه در اين چهار سال گذشته همواره در گزارش‌هاي گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل (احمد شهيد) به آن اشاره و تاكيد شده است، موضوع فتنه ۸۸ ومسائل پس از آن بوده است.
هنگامي كه در داخل كشور افراد، شخصيت‌ها و گروه‌هاي سياسي كه در پي تبرئه و آزادي عوامل فتنه ۸۸ وجود دارند، چه انتظاري مي‌توان از گزارشگري داشت كه همه دريافت‌هاي او از مجاري همچون سازمان تروريستي منافقين است و يا به مواردي استناد مي‌كند كه حتي در برخي رسانه‌هاي داخل كشور به آن پرداخته شده است.
در فتنه ۸۸ تعدادي از شخصيت‌ها و برخي افراد، باعث شدند كشور چند ماه با آشوب و اغتشاش و تنش‌هاي سياسي و اجتماعي وضعيت نامناسبي را سپري كند. ارتكاب جرم از طرف آنها محرز است و طبق قانون بايد مجازات شوند، اما همواره مجازات اين افراد براي سازمان‌هاي حقوق بشري و كشورهاي غربي دستاويزي براي فشار بر ايران بوده است.
در بيشتر مواردي كه موضوع حقوق بشر ايران در شوراي حقوق بشر پيگيري شده است، بحث سران فتنه از محوري‌ترين مواردي بوده كه در شورا دنبال شده وحتي نماينده رژيم صهيونيستي هم به آن اشاره و تاكيد داشته است.
مطالبه آزادي سران فتنه و عاملان آن از سوي رژيم صهيونيستي و برخي افراد و گروه‌هاي سياسي در داخل كشور و دلسوزي آنها براي اين افراد، جاي سوال دارد.
اين مطالبه به ناحق در حالي مطرح مي‌شود كه موضوع هسته‌اي از يك سو در حال پيگيري است و از سوي ديگر مسائل اقتصادي كه براي مردم از اهميت فراواني برخوردار است، موضوعي است كه از سوي دولت بايد مورد توجه ويژه قرار داشته باشد.
هدف از طرح اينگونه مسائل، براي اين است كه فضاي كشور به سمت مطالبه سياسي سوق داده شود. گسترش اين سناريو، از سوي كشورهاي غربي در خلال مذاكرات هسته‌اي، ابتدا به عنوان يك اهرم فشار براي تحميل خواسته‌هاي غرب پيگيري مي‌شود و سپس راه‌اندارزي يك فتنه ديگر به واسطه افزايش فشارها و تحريم‌ها كه هم از سوي موضوع هسته‌اي و هم از سمت مسائل حقوق بشري دو لبه‌ شمشيري است كه هدف آن چيزي جز تغيير نظام جمهوري اسلامي ايران نيست.
ديداري كه هيئت پارلماني اروپا با دو نفر از عوامل فتنه در سفارت يونان داشتند در همين زمينه بوده است. آن دو نفر قطعا در اين ديدار مسائلي را مطرح كرده‌اند كه در آينده نزديك شاهد بروز آن در گزارش‌هاي دروغين گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل خواهيم بود.
جمهوري اسلامي ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون دستخوش توطئه‌ها و دسيسه‌هاي سنگيني بوده است. سران فتنه ۸۸ اكنون در حصر به سر مي‌برند. اين حصر جنبه اجراي حكم ندارد و بيشتر به خاطر حفظ امنيت آنهاست هيچ تضميني وجود ندارد با شكستن حصر اين افراد، امنيت جاني آنها برقرار باشد. نخستين دستگاه‌هايي كه اقدام به ترور اين افراد خواهند كرد، سازمان‌هاي امنيتي و جاسوسي صهيونيستي و آمريكايي خواهند بود تا به اين واسطه فتنه‌اي ديگر را رقم بزنند. اصرار بر آزادي اين افراد به خاطر مسائل حقوق بشري، دلسوزي براي آنها نيست كه به خاطر فشار بيشتر به جمهوري اسلامي ايران است.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن