تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801556672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران در گفت‌وگو با فارس خبر دادپايان مدت گذرنامه‌هاي خانواري و مجردي اتباع خارجي در استان تهران/ جزئيات دفاتر كفالت اتباع خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران در گفت‌وگو با فارس خبر دادپايان مدت گذرنامه‌هاي خانواري و مجردي اتباع خارجي در استان تهران/ جزئيات دفاتر كفالت اتباع خارجي
مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران، گفت: ۵۰ درصد جمعيت مشمول طرح ساماندهي اتباع كل كشور كه موفق به اخذ پاسپورت خانواري شده‌اند در استان تهران هستند.


سيد عيسي موسوي‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس، اظهار داشت: در راستاي طرح ملي ساماندهي اتباع غيرمجاز افغاني كه مصوب شوراي عالي امنيت ملي با هدف ساماندهي و مديريت بر اتباع غيرمجاز و تسهيل فرآيند قانوني حضور اتباع و اقدامات قانوني در سال 89 بوده است.عدم حضور غيرمجاز‌ها و ساماندهي اتباع افغاني غيرمجاز در دستور كار وزارت كشور و استانداري‌ها قرار گرفت.

موسوي نسب بيان داشت: در ابتداي طرح ساماندهي يك ميليون و 420 هزار نفر در كشور شناسايي شدند كه از اين تعداد 560 هزار نفر در حوزه استان تهران ثبت‌نام و شناسايي شدند كه بر اساس آمار حدود 40 درصد مشمول اين طرح در استان تهران هستند.

مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران بيان داشت: در اجراي مصوبه شوراي عالي امنيت ملي براي ساماندهي اتباع غيرمجاز از سال 89 تا به امروز مراحل مختلفي طي شده است.

وي گفت: بنا به درخواست مسئولين افغانستان در همان مقطع براي اتباع داراي گذرنامه خانواري كه مشمول طرح بودند با هماهنگي سفارت افغانستان اقدام به صدور پاسپورت و رواديد يك ساله شد و براي مجردهاي مشمول طرح نيز با دريافت برگه خروج و هماهنگي وزارت خارجه با اخذ رواديد قانوني در چارچوب ضوابط وارد كشور شدند.

موسوي نسب گفت: در حوزه استان تهران كساني كه موفق به طي فرآيند‌هاي اخذ پاسپورد و اقامت يك ساله شدند 60 هزار پاسپورت خانواري و براي مشمولين طرح مجرد‌ها نيز 8 هزار پاسپورت واگذار شد.

مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران بيان داشت: 50 درصد جمعيت مشمول طرح ساماندهي اتباع كل كشور كه موفق به اخذ پاسپورت خانواري شده‌اند در استان تهران هستند. در كل كشور نزديك به 126 هزار خانوار موفق به دريافت پاسپورت طرح ساماندهي شدند.

وي گفت: در ادامه اين فرآيند و در اجراي مصوبه كميسيون ساماندهي وزارت كشور مقرر شد به منظور مديريت هوشمند اتباع خارجي و تنظيم نياز كارفرمايان بخش خصوصي به نيروي كار اتباع خارجي در بخش‌هاي صنعت، كشاورزي و خدمات مديريت اتباع بيگانه جوياي اشتغال را موسسات كفالت برعهده بگيرند.

رئيس كار گروه دفاتر كفالت اتباع خارجي خاطرنشان كرد: اصلي‌ترين هدف از ايجاد دفاتر كفالت در حوزه اشتغال راهبردي و ساماندهي مبتني بر قانونمندي، اقامت و اشتغال اتباع خارجي در كشور است.

وي به اهداف ديگر اين طرح اشاره كرد و گفت: تلاش در جهت بهبود رسيدگي به حقوق اداري اتباع خارجي مطابق با‌ آموزه‌هاي ديني، تكريم ارباب‌ رجوع خارجي قانونمند، تجميع خدمات اداري مرتبط با اتباع خارجي به منظور تمركز‌زدايي و افزايش بهره‌وري امكانات دولت، صرفه‌جويي در هزينه‌هاي عمومي كشور، ايجاد رضايتمندي اتباع خارجي متعهد به قانون، كاهش مدت‌زمان انتظار براي رسيدگي به امور اتباع خارجي از طريق افزايش كيفيت خدمات و دسترس بودن خدمات، نهادينه شدن اصل الزام اجرا و احترام اتباع خارجي به قوانين كشور، كاهش تصدي‌گري دولت و اجراي اصل 44 قانون كه كوچك‌سازي دولت بوده از اهداف اين طرح است.

موسوي نسب با بيان اينكه اين طرح 14 ماموريت را دارد اظهار داشت: در تاريخ 2/9/92 دفاتر كفالت تمامي مراحل اداري تقسيم‌بندي جغرافيايي، اختيارات و بازرسي‌ها را به اتمام رسانده و در تاريخ 3 دي سال جاري شروع به فراخوان اتباع خارجي كرده است.

وي گفت: در استان تهران مقرر شده است كه 117 دفتر بر اساس مصوبه كميته وزارت كشور احداث شود كه در مرحله نخست 44 دفتر از روز گذشته آماده ارائه خدمات به مشمولين طرح هستند.

مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران، خاطرنشان كرد: 60 درصد از دفاتر باقيمانده تا پايان سال و همزمان با آمايش10 پناهندگان در ارديبهشت سال 93 فعال‌سازي مي‌شود و در كنار ماموريت‌هاي مختلف بحث آمايش پناهندگان نيز به دفاتر كفالت واگذار مي‌شود.

وي بيان داشت: شروع فراخوان اتباع افغاني داراي گذرنامه خانواري از سوم تير سالجاري با ثبت نام در سامانه فراخوان اخذ نوبت شروع شده است .

رئيس كارگروه دفاتر كفالت اتباع خارجي بيان داشت:‌ مشمولين به سامانه samandehy-nobat.ir مراجعه مي‌كنند و براساس آدرس اعلام شده به نزديكترين پايگاه هدايت مي‌شوند تاريخ مراجعه با مدارك مورد نياز به 16 مركز در استان مراجعه كنند.

موسوي نسب يادآور شد: شروع نوبت‌دهي به دفاتر براي دريافت خدمات اقامتي و اشتغال از 14 دي آغاز مي‌شود و سامانه فراخوان و نوبت‌دهي تا آخر بهمن سالجاري به مدت دو ماه به اتباع افغاني متقاضي نوبت دهي و متقاضي دريافت خدمات به دفاتر مراجعه خواهند كرد و پس از آن سامانه نوبت دهي و مراجعه اتباع به دفاتر كفالت خاتمه مي‌يابد.

وي تأكيد كرد: پايان مدت رواديد، گذرنامه خانواري و مجردي تابستان 1393 سال آينده خواهد بود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن