تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819808253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرمانشاه قادر به تامين 10 درصد از غذاي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كرمانشاه قادر به تامين 10 درصد از غذاي كشور است
كرمانشاه - خبرگزاري مهر: استاندار كرمانشاه گفت: در صورتي كه بخش كشاورزي استان حمايت و تقويت شود كرمانشاه قادر خواهد بود 10 درصد از غذاي كشور را به تنهايي تامين كند.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ ابراهيم رضايي ظهر چهارشنبه در مراسم گشايش كنفرانس بين المللي كشاورزي و منابع طبيعي كه با حضور دانشگاه هايي از كرمانشاه و استان هاي مختلف عراق در سالن شهيد شهرياري دانشكده علوم دانشگاه رازي كرمانشاه برگزار شد، به توانمندي ها و ظرفيت هاي بالاي كرمانشاه در بخش كشاورزي اشاره كرد و گفت: در اين استان نزديك به يك ميليون هكتار اراضي قابل كشت وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: از مجموع اراضي قابل كشت استان، بيش از 300 هزار هكتار آن اراضي آبي است كه مي تواند اين مقدار تا 500 هزار هكتار نيز افزايش يابد.

رضايي يادآور شد:با توجه به ميانگين بارندگي 400 ميلي متر در كرمانشاه، اين استان از موقيت خوبي براي كاشت محصولات كشاورزي برخوردار است.

استاندار كرمانشاه همچنين با بيان اينكه مجموع توليدات كشاورزي استان به بيش از چهار ميليون تن در سال مي رسد، اظهار داشت: در صورت توجه بيشتر مقمامات وزارت جهاد كشاورزي، كرمانشاه قادر به تامين 10 درصد از نيازهاي غذايي كشور است.

رضايي همچنين از وجود ظرفيت هاي مناسب براي صادرات محصولات كشاورزي كرمانشاه به عراق خبر داد.

وي در ادامه از برگزاري كنفرانس بين المللي كشاورزي و منابع طبيعي با حضور جامعه علمي كرمانشاه و عراق ابراز خرسندي كرد و گفت: وجود چنين همايش و كنفرانس هايي به تقويت روابط دو كشور و خصوصا گسترش همكاري ها و مناسبات علمي كمك شاياني مي كند.

استاندار كرمانشاه همچنين وجود دانشگاه رازي و پرديس كشاورزي اين دانشگاه را فرصت خوبي براي برقراري ارتباط با مجامع علمي كشورهاي همسايه و شناسايي توانمندي هاي استان در بخش كشاورزي عنوان كرد.

رضايي در پايان ابراز اميدواري كرد در آينده نزديك شاهد مراودات بيشتري ميان ايران و عراق در تمامي زمينه ها از جمله مسائل تجاري و علمي باشيم.

گفتني است؛ در اين كنفرانس دو روزه اساتيدي از كشورهايي همچون سوييس، تاجيكستان، كره، هند، تركيه و عراق با ارائه مقاله حضور دارند.

همچنين هياتي 60 نفره از استان بابل عراق در اين كنفرانس حضور يافته اند كه علاوه بر اساتيد و دانشجويان دانشگاه القاسم، مسئولين كشاورزي، دامپزشكي، نظام مهندسي، اعضاء اتاق بازرگاني، رييس صنف كشاورزي و هيات سرمايه گذاري بابل عراق هم در اين هيات هستند و قرار است علاوه بر حضور در اين كنفرانس بين المللي، ديدارهايي نيز با مسئولين مربوطه استان كرمانشاه داشته باشند.

در حاشيه اين كنفرانس، نمايشگاهي با 20 غرفه تخصصي از دستاوردهاي علمي و پژوهشي بخش كشاورزي در محل پرديس كشاورزي دانشگاه رازي برپا است.

مقالات ارائه شده در اين كنفرانس امروز و فردا بصورت سخنراني و پوستر ارائه و فردا در مراسم اختتاميه از برگزيدگان تقدير مي شود.

قرار است 8 كارگاه تخصصي كشاورزي نيز در حاشيه اين كنفرانس بين المللي برگزار شود.

كد خبر: 2202252

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۲:۴۷

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن