تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803259647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري 3000 گردهمايي بصيرت‌افزايي درهفته آينده/ دايره المعارف 9 جلدي فتنه رونمايي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برگزاري 3000 گردهمايي بصيرت‌افزايي درهفته آينده/ دايره المعارف 9 جلدي فتنه رونمايي مي‌شود
رئيس ستاد مركزي بزرگداشت نهم دي از برگزاري بيش از3000 گردهمايي، نشست و تجمع هاي مختلف تبييني - تحليلي در قالب نهضت بصيرت افزايي به صورت فراگير با حضور تحليلگران و سخنران هاي كشوري و استاني، در هر شهرستان و در سطوح مختلف از روز جمعه ششم تا جمعه سيزدهم دي ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،علي‌محمد نائيني، رئيس ستاد مركزي بزرگداشت 9 دي،در نشست خبري كه صبح امروز برگزارش شد، با بيان اينكه از همان آغاز خط فتنه، فساد و مبارزه با نظام اسلامي در پيچيده ترين اشكال خودش ظهور يافت، گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك انديشه و مدل سياسي نوين ظهور يافت و در طول حيات خود همواره در معرض خطرها، تهديدها و فتنه هاي مختلفي از ناحيه بازيگران خارجي و داخلي و يا ائتلافي از آنها قرار گرفت؛ تجزيه طلبي، اقدامات مسلحانه گروهك هاي ضد انقلاب، براندازي از طريق اغتشاش و آشوب سازي در جامعه، كودتا، حمله نظامي، ترور شخصيت هاي اصلي نظام، ايجاد شكاف و برانگيختن اختلاف هاي قومي و مذهبي، تحريم و فشارهاي اقتصادي و عمليات رواني پردامنه، محورهايي از تهديدها و توطئه هاي مختلفي بوده است كه نظام جمهوري اسلامي در اين 35 سال با آن ها روبرو بوده است.

نائيني با اشاره به مقدمات انتخابات 88، فضاي تبليغات انتخاباتي آن ايام را نشان از يك برنامه ريزي براي فتنه پيچيده خواند و افزود: در شرايطي كه هيچ خطري كشور را تهديد نمي كرد و موقعيت نظام استثنايي و ممتاز بود، دروغ، افترا و تهمت در كشور، عليه نظام به راه انداختند؛ از ابتداي تبليغات انتخاباتي موج تقلب در انتخابات با بهره گيري از تكنيك هاي عمليات رواني، نهادينه شد و اينطور جا انداختند كه يا ما پيروز انتخابات هستيم، يا هركس ديگر از صندوق ها بيرون آيد، معني آن اين است كه نظام تقلب كرده است. ارزش هاي ديني، اخلاقي، حريم و حرمت ها را به چالش كشيدند. از مدت ها قبل به ويژه همزمان با تبليغات انتخاباتي بنظر مي رسيد اقدامي طراحي نهادينه شده است. مردم ايران به ويژه در كلان شهرها و پايتخت در شرايط خاصي قرار گرفتند. شبهه و ترديد رواج يافت.

وي افزود: قبل از شمارش آراء و اعلان نتايج انتخابات برخي با دستپاچگي و بدون تعقل سياسي و برخي هم برنامه ريزي شده، به كانديداي شكست خورده و از جا مانده ي انتخابات تبريك گفتند. در صورتيكه نتيجه انتخابات، درصد مشاركت و ميزان تقريبي راي هر يك از كانديداها، دقيقا مطابق آنچه بود كه مراكز نظرسنجي هاي معتبر و در سايت ها، خبرگزاري ها و رسانه ها پيش بيني شده بود. اين نتايج هم، دلائل كاملا منطقي و قابل دفاع داشت. اما در يك اقدام برنامه ريزي شده، يك حرف غلط را، بنام تقلب در انتخابات جا انداختند و موج آن بتدريج، از قبل انتخابات پراكنده شد. و در يك گستره ملي به آن دامن زدند.

نائيني مديريت رهبري در ايام فتنه را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: از لحظات اوليه شكل گيري فتنه، ولي امر مسلمين، حضرت امام خامنه اي مدظله العالي وارد ميدان شد، نصيحت كردند، فرمودند از طريق مراجع قانوني، اگر اعتراضي است، رسيدگي و پيگيري شود. وقتي حضرت آقا آن خطبه تاريخي و مظلومانه را خواندند، يك دفعه همه تهاجم ها به سمت ستون خيمه نظام رفت، معلوم شد، دعواي اين جريان برسر دولت نبود، مساله آنها نقد رئيس جمهور، انتخابات و تقلب نيست. معلوم شد يك فرصت براي انهدام نظام پيش آمده است. با سرعت بين جبهه برانداز داخلي و خارجي يك ائتلاف عجيبي شكل گرفت. بلافاصله جريان فتنه همه ديرينه و سابقه اش تبديل به پياده نظام دشمن شد.

وي ادامه داد:‌ جريان فتنه با راهكارهايي كه انقلاب به پيروزي رسيده بود، خواستند انقلاب را براندازي كنند. آنها توجه نداشتند كه؛ انقلابي كه با تكبير و با رهبري روحانيت شيعه و در سايه دين، مردم ايران بدست آورده اند و به پيروزي رسيده است. مگر مي توان با الله اكبر و از طريق دروغ تقلب، تزوير، خدعه، فريب و تدليس با حمايت قدرت هاي فاسد جهاني آدم هاي فاسد، اراذل و اوباش، از دست مي دهند. اما هجوم را آوردند، ابعاد فتنه گسترش يافت، همزمان ابعاد فتنه براي مردم روشن شد.

رئيس ستاد مركزي بزرگداشت نهم دي با بيان اينكه اسناد و اطلاعات موجود نشان دهنده اين است كه دشمن در ايران، از مدت ها قبل براي انتخابات برنامه ريزي كرده بود اظهار داشت: نشانه ها و اعتراف هاي فراواني از جانب غربي ها وجود دارد كه آنچه پس از انتخابات 88 اتفاق افتاد؛ فتنه و اقدام طراحي شده كاملا آمريكايي بود و از مراكز فرماندهي مشخص، هدايت و كنترل مي شد. نكته مهم اين است كه بستر موفقيت، نفوذ و مديريت غربي ها را، احزاب سياسي، نخبگان داخلي و كانديداهاي شكست خورده فراهم كردند. آنها بازيگران داخلي در پروژه فروپاشي از درون بودند. آمريكايي ها تاكنون در حدود 20 كشور تجربه انقلاب هاي رنگي دارند و توانسته اند در برخي از كشورها، از اين طريق دولت ها و نظام هاي سياسي موجود را تغيير دهند.

وي اضافه كرد: انتشار اخبار و اطلاعات دروغ در مورد نظام و انتخابات با هدف تغيير باورهاي ذهني مردم ايران، جنگ رسانه اي و عمليات رواني گسترده از طريق شبكه هاي ماهواره اي و فضاي مجازي، دعوت به شورش و رويارويي با نظام به بهانه اعتراض به نتيجه انتخابات توسط غربي ها و رسانه هاي آنها، برخي از نشانه هاي آن است.

نائيني ادامه داد: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده حداقل هشت دفتر ويژه در كشورهاي مختلف به منظور ارتباط‌گيري، هماهنگ‌سازي، آموزش و تجهيز در فاصله سال‌هاي 1371 تا 1388 راه اندازي شده است. اين دفاتر زير نظر سيا و پنتاگون فعاليت مي‌كردند. اسناد مي‌گويند اين دفاتر به سرشاخه‌هايي در تهران وصل بوده‌اند و از طريق اين سرشاخه‌ها، نخبگان در حوزه‌هاي مختلف را شناسايي كرده و در يك برنامه چند لايه و چند مرحله توجيه و هماهنگ مي‌شدند و در نهايت به‌عنوان پيشتازان تحول در نظام سياسي ايران مورد استفاده قرار مي‌گرفتند. علاوه بر اين دفاتر ويژه، 17 سفارتخانه غربي به جمع‌آوري اطلاعات حساس، ارتباط هدفمند با برخي از مراكز نظام در جامعه ايران از قبل از انتخابات مشغول بودند. راه اندازي رسانه هاي جديد؛ شبكه هاي ماهواره اي تلويزيوني و شبكه هاي اجتماعي مجازي قبل از انتخابات يكي ديگر از نشانه هاي برنامه ريزي جبهه معارض غرب بود.

وي به ورود آشكار ديپلمات هاي انگليسي با نمادهاي سبز در ميان آشوبگران، نفوذ برخي از رابطين سرويس هاي امنيتي و سفارتخانه هاي غربي در ستاد برخي از كانديداها اشاره كرد و تصريح كرد: اعتراف رئيس جمهور آمريكا و برخي از دولتمردان غربي بر دخالت در ايران، كمك هاي مالي برخي از سفارتخانه هاي غربي از جمله انگليس به سازمان هاي مردم نهاد در چارچوب ديپلماسي عمومي تنها بخش كوچكي از دخالت هاي غربي ها در فتنه 88 است.

نائيني اضافه كرد: فتنه 88 لشكركشي همه اردوگاه باطل عليه جبهه حق، با استفاده از همه ظرفيت ها و تجارب نظام سلطه و نفاق داخلي بود. دشمن در سال 88 مي خواست با اردوكشي خياباني، محاسبات مسئولان نظام را تغيير دهند. جريان فتنه و سلطه در يك جبهه واحد، از طريق جنگ رسانه اي، باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار داد. اراده آنها اين بود كه؛ مردم را در مقابل هم و در مقابل نظام قرار دهند. كه با سد مستحكم رهبري الهي نظام جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خامنه اي مدظله العالي و بصيرت مردم مواجهه شدند.

وي افزود: جريان فتنه پايه هاي نظام جمهوري اسلامي را به بهانه تقلب در انتخابات هدف قرار داد، منافع ملي را ناديده گرفت. خسارات سنگيني به نظام زدند. هتك حرمت هاي نظام، مردم و ارزش هاي پايه اي نظام، مخدوش كردن چهره، اعتبار و آبروي نظام در جهان، متهم كردن نظام به ديكتاتوري، خيانت، تقلب، خدعه و تدليس، فلج كردن كار كشور و جامعه براي حدود 8 ماه، امنيتي كردن فضاي كشور و جامعه با آشوب، توليد سوژه و فرصت براي نقش آفريني رسانه هاي معارض غربي و ضد انقلاب، نپذيرفتن راي مردم و زير سئوال بردن سلامت انتخابات و جمهوريت نظام، وسيله نفوذ و حضور غربي ها در داخل كشور شدن، غربي ها را اميدوار به فروپاشي از درون كردن، اين موارد بخشي از خيانت ها و ظلم جريان فتنه است كه محاسبه خسارات آن ممكن نيست.

رئيس ستاد مركزي بزرگداشت نهم دي اظهار داشت: جريان فتنه بدنبال اين بود كه اثبات كند نظام با فريب، دروغ، خدعه و تدليس تاكنون به اينجا رسيده و كارش را پيش برده است و اين ظلم به همه موجوديت نظام بود. امروز برخي از بازيگران فتنه 88 و افرادي كه در مقابل هجمه به ستون انقلاب و ارزش هاي اسلامي سكوت كرده بودند و يا با فتنه همراهي داشتند، تلاش براي تطهير و تخفيف چهره جريان فتنه و جرم سران آن دارند. اين گروه، به بهانه هاي مختلف، درخواست چشم پوشي و فراموش كردن خيانت و ظلم بزرگ سران فتنه را دارند. قطعا حماسه سازان 9 دي با هزينه هايي كه جريان فتنه بر نظام تحميل كرده است، تسليم فشارهاي سياسي و رسانه اي اين جريان سياسي شكست خورده نمي شوند.

وي با اشاره به تلاش برخي جريان ها براي تطهير و رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: كساني كه با سوء استفاده از تغييرات سياسي و رافت اسلامي در حق سران فتنه، امروز شعار رفع حصر سران فتنه و يا آزادي زندانيان فتنه گر را به عنوان يك مطالبه مردمي مطرح مي كنند، همان تجديد نظر خواهاني هستند،كه دنبال منحرف كردن مسير انقلاب بزرگ ملت ايران به سمت آمريكا بودند.

نائيني با بيان اينكه دستاوردهاي 9 دي براي مردم و نظام از دستاوردهاي 8 سال دفاع مقدس قطعا بيشتر بود، افزود: زيرا اين حماسه و پيروزي بزرگ در شرايط جنگ نرم كه تشخيص جبهه حق و باطل مشكل بود، اتفاق افتاد. اگر جريان فتنه در سال 88 به اهداف خود مي رسيد، به طور قطع نه از اسلام، نه از نظام و نه از ارزش ها و راه و رسم شهيدان هيچ چيز نمي ماند. 9 دي نشان داد همه مردم در 22 خرداد88 به انقلاب و نظام راي داده بودند. 40 ميليون راي، راي به اسلام و ميثاق مردم در انتخابات با نظام، انقلاب و امام و رهبري بود. زيرا مردم بدون توجه به پيروزي و شكست كانديداي خود، براي دفاع از رهبري و نظام و مقابله با فتنه آمدند. 9 دي نشان داد، آراء مردم درانتخابات به معناي متفاوت بودن نگرش آنها نسبت به انقلاب نيست. بلكه پراكندگي در آراء، دليل بر حيات سياسي مردم و زنده بودن ملت ايران است. 9 دي مشت فولادين عليه فتنه و فساد بود. از آن زمان فشارها و تحريم ها سهمناك تر شد. تهديدها شفاف ترشد. اما اگاهي مردم، دشمن شناسي، ولي شناسي مردم ابهت استكبار را درهم شكست.

وي ادامه داد: آمريكايي ها چند هفته پس از حماسه نهم دي 1388 و بعد از نااميد شدن از فتنه سبز در فروپاشي از درون الگوي خود را در برخورد با جمهوري اسلامي تغيير دادند و الگوي تحريم را با اعمال تحريم هاي جديد و با هدف خسته كردن مردم ايران و برانگيختن ملت ايران براي شورش داخلي جايگزين كردند. در مقابل با ايستادگي و مقاومت مردم ايران، قدرت و جايگاه نظام جمهوري اسلامي در سطح منطقه در سال هاي اخير افزايش يافت. و باور غربي ها به موفقيت الگوي تحريم اقتصادي در هم ريخت. دشمنان سرسخت نظام، مجبور به پذيرش عظمت نظام و مردم ايران شدند. حقيقتا بايد گفت؛ سرمايه اصلي امروز دولتمردان و ديپلماسي كشور9 دي است و مهم ترين سرمايه مقاومت چهار سال اخير مردم در تحريم ها و فشارهاي اقتصادي 9 دي بود.

رئيس ستاد مركزي بزرگداشت نهم دي با بيان اينكه اگر از فتنه 88، حساسيت زدايي شود، در آينده به فتنه هاي بزرگتري مبتلا خواهيم شد، گفت: مسئولان و دلسوزان كشور نبايد، به افرادي كه پيشينه فتنه گري دارند يا درك فتنه ندارند و هر لحظه ممكن است دچار فتنه شوند، مسئوليت هاي نظام را، به ويژه در بخش هاي حساس كشور واگذار كنند.

وي با اشاره به رسالت نخبگان درباره حماسه نهم دي، اظهار داشت: از نخبگان كشور، مديران رسانه ها، مسئولان مراكز و دستگاه هاي فرهنگي و صاحبان بيان و قلم انتظار است؛ در فرصت بزرگداشت يوم الله 9 دي كه امسال مصادف با دهه آخر صفر است، ماهيت، بسترها و عوامل شكل گيري قيام ملي و مردمي 9 دي را تبيين نمايند. و براي حفظ و تعميق بصيرت و شور و هيجان انقلابي در جامعه كمك كنند. و از ظرفيت 9 دي براي نياز فعلي كشور استفاده شود.

نائيني ادامه داد: افرادي كه در مقابل هجمه به ستون انقلاب در سال 1388 سكوت كردند، بي تفاوت ماندند، با جريان فتنه همراهي كردند، در اين چهارسال هم براي تطهير و تخفيف مجازات سران فتنه تلاش كردند، امروز ماموريت آنها؛ حساسيت زدايي از فتنه 88 است. آنها با زنده و جوشان باقي ماندن، حقيقت حماسه نهم دي مشكل دارند.

رئيس ستاد مركزي بزرگداشت نهم دي محورهاي برنامه هاي اين ستاد براي بزرگداشت نهم دي را به شرح زير اعلام كرد:

1) تبيين ابعاد مديريت الهي رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه اي مد ظله العالي كه باعث شد، جريان فتنه، چهره واقعي و نفاق خود را بيش از بيش آشكار ساخته و زمينه هاي خروش انقلابي ملت ايران را فراهم نمايد.

2) تبيين نقش فرهنگ عاشورا و عشق به ابي عبدالله الحسين عليه السلام در تعميق و تحكيم روحيه ولايت مداري مردم ايران و ايجاد شور انقلابي در آنان براي حضور بهنگام و با بصيرت در صحنه

3) روشنگري و تبيين نقش دولت هاي مداخله گر غربي در فتنه 1388 و حمايت آشكار آنان از سران و جريان فتنه

4) نقش جريان فتنه در گسترش دامنه تحريم هاي اقتصادي ظالمانه عليه ملت ايران( جريان فتنه، خدمت بزرگي به دشمنان انقلاب اسلامي انجام داد. دشمن در سال 1388 به اين باور رسيد كه مي توان؛ كشور را از درون بي ثبات كرد. بر اساس همين برآورد، به راهبرد تشديد تحريم ها و فشارهاي اقتصادي، براي خسته كردن مردم از نظام و انتقام از حماسه سازان 9 دي رسيد.)

5) ترسيم موقعيت دو جبهه وفادار به آرمان ها و رهبري حكيم انقلاب اسلامي كه در حال حاضر در اوج اقتدار و عزت است و جبهه معارض فتنه گر كه با پذيرش ذلت وابستگي، اكنون در آغوش غرب، سرويس هاي امنيتي و رسانه هاي بيگانه به همكاري مشغول هستند.

6) تحليل جريان شناسنانه فتنه 1388 به عنوان حلقه اي از زنجيره ي جريان نفاق از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي

7) جلوگيري از تنزل جايگاه فتنه1388 و جرم و خيانت سران فتنه به سوء تفاهم و يا كشمكش با رقيب انتخاباتي از طريق تبيين و برجسته سازي ظلم بزرگ جريان و سران فتنه و حاميان آنها به نظام اسلامي( جرم سنگين بغي عليه نظام اسلامي و طرح مصداقي خيانت ها و جنايت هاي كه مرتكب شدند.)

1) برجسته سازي مطالبه مردمي براي محاكمه و مجازات سران فتنه و تاكيد براينكه تخفيف و تطهير جرم سران فتنه خواست دشمنان نظام است، رفتار سران فتنه در برخورد با نظام از جمله؛ قانون شكني، عدم پايبندي به راي مردم، دعوت به شورش عليه نظام، حمايت آشكار دولت هاي غربي، تاكنون نتوانسته نفرت بوجود آمده در مردم را تغيير دهد.

8) توجه به راهبرد دشمن براي القاي وجود شكاف دروني در نظام و دو قطبي كردن فضاي كشور( گفتمان سازش و مقاومت) و تاكيد بر اصل وحدت و انسجام داخلي به ويژه در شرايط كنوني كه در عرصه ديپلماتيك با دشمنان ديرين نظام وارد نبرد سخت سياسي شده ايم.

9) مطالبه گري از دستگاه هاي مسئول براي قرار دادن موضوع فتنه 1388 مانند؛ موضوع نفاق به عنوان شاخص رد و گزينش افراد در تمام سطوح نظام جمهوري اسلامي ايران كه متاسفانه هم اكنون برخي از انتصابات در دولت جديد، نگراني هايي را در بين مراجع و دلسوزان انقلاب اسلامي بوجود آورده است.

10) تبيين و بازخواني اقدامات و ادعاهاي فتنه گران براي رواج دروغ تقلب در جامعه( از تقلب تا تدليس)

11) جلوگيري از پروژه حساسيت زدايي از دشمنان ديرينه انقلاب اسلامي به ويژه آمريكاي جنايتكار كه در راستاي حساسيت زدايي از فتنه1388 وغفلت از فتنه هاي جديد مي باشد.

12) توجه به تقارن روز جمعه ششم دي 1392، با حرمت شكني جريان فتنه در ششم دي ( روز عاشوراي 1388 ) به ويژه توسط خطيبان جمعه در سراسر كشور

برنامه ها و اقدامات محوري

اطلاعات مربوط به جزئيات اجراي برنامه ها شامل؛ زمانبندي و مكان اجراي مهم ترين برنامه ها در تهران و استان ها از طريق روابط عمومي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و دبيرخانه ستاد براي رسانه ملي و ساير رسانه ها آماده شده است.

1- آغاز برنامه هاي بزرگداشت يوم الله نهم دي با هماهنگي بعمل آمده با ستادهاي نماز جمعه در سراسر كشور و ايراد خطبه هاي ائمه محترم جمعه و سخنران ويژه در مراكز استان ها در نماز جمعه ششم دي ماه( مصادف با عاشوراي 1388) .

2- برگزاري بيش از3000 گردهمايي، نشست و تجمع هاي مختلف تبييني - تحليلي در قالب نهضت بصيرت افزايي به صورت فراگير با حضور تحليلگران و سخنران هاي كشوري و استاني، در هر شهرستان و در سطوح مختلف از روز جمعه ششم تا جمعه سيزدهم دي ماه

3- رونمايي از 9 جلد كتاب دايره المعارف فتنه 1388 كه حاصل يك كار جامع، روشمند، علمي وتحقيقاتي توسط جمعي از پژوهشگران و تحليلگران در 9 عنوان به شرح زير مي باشد:

1) فتنه شناسي از منظر قرآن و روايات2) روايت رخدادها 3) كالبد شكافي فتنه 4) رفتارشناسي خواص 5) رفتارشناسي گروه هاي سياسي و كشورهاي بيگانه 6) مديريت رهبري در گذر از فتنه 7) آثار ماندگار( در موضوع فتنه) 8) اسناد فتنه 88، 9) آلبوم تصاوير از فتنه 88 و يوم الله نهم دي

4- تجمع هيأت‌هاي مذهبي در 28 صفر، سالروز رحلت پيامبراعظم (ص) در ميدان امام حسين عليه‌السلام و مراكز استان هاي كشور توليد و بازتوليد 12 سير نمايشگاهي،

5- برپايي جشنواره ادبي- هنري (شب شعر و خاطره ) درمراكز هنري كشور؛

6- انجام 57 پروژه تحقيقاتي در موضوع فتنه 88 و حماسه 9 دي توسط اساتيد دانشگاه ها كه بخشي از آن در حال ارزيابي توسط داوران و ويراستاري علمي براي چاپ به صورت كتاب مي باشد.

7- 140 عنوان پايان نامه ارشد و رساله دكتري

8- 5 قطعه موسيقي، نماهنگ و كليپ،

9- نامگذاري اماكن جديد در سطح استانهاي كشور با عنوان "نهم دي"

10- شش مورد تله فيلم و مستند توليدي ويژه پخش تلويزيوني،

11- 300 فيلم كوتاه و انيميشن در جشنواره مردمي عمار،

12- انتشار تعدادي ويژه نامه و صفحه ويژه در مطبوعات سراسري،

13- شش مورد صفحه و پرونده ويژه در خبرگزاري ها،

14- توليد و تكثير چهار نرم‌افزار جديد،

15- فعال سازي و ساماندهي بيش از 2000وبلاگ نويس فعال 9دي،

16- توليد و انتشار 9 قطعه پوستر

17- توليد چند بسته محتوايي براي سخنوران و بهره برداري در توليدات فرهنگي و رسانه اي

18- شناسايي و معرفي حدود 60 نفر كارشناسان برجسته براي معرفي به نهادها، رسانه ها و سازمان ها در سراسر كشور

19- هماهنگي براي اعزام 40 كارشناس و سخنران براي همايش هاي استاني ستاد توسط امور استانها

الف ـ برگزاري نشست‌ها و همايش‌هاي تحليلي با موضوعات روشنگري و تبيين حماسه نهم دي:

1- برگزاري چهارمين همايش « يوم الله نهم دي، پيروزي بصيرت مردم ايران بر فتنه آمريكايي» توسط سازمان بسيج دانشجويي و با مشاركت نهاد مقام معظم رهبري در تعدادي از دانشگاه‌هاي كشور

2- برپايي نشست‌هاي دانشجويي و اساتيد،كرسي‌هاي آزادانديشي و نشست‌هاي پرسش و پاسخ در بسياري از دانشگاه‌هاي كشور با مشاركت بسيج دانشجويي، بسيج اساتيد و نهاد رهبري در دانشگاه‌ها و وزارت علوم.

3- برگزاري سلسله نشست‌هاي تبييني و جلسات هم انديشي اساتيد توسط نهاد رهبري در دانشگاه ها.

4- برپايي حدود سه هزار (3000) نشست و همايش توجيهي و تبييني در سراسر كشور، توسط ستادهاي بزرگداشت نهم دي استان ها و دفاتر شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و مشاركت نهادها در استانهاي كشور.

5- برپايي همايش دانشجويي ملي بصيرت روز دوشنبه 9/10/92 در سالن بصيرت مجموعه 13 آبان (لانه جاسوسي سابق آمريكا )توسط بسيج دانشجويي

6- برپايي نشست هاي روشنگرانه "حلقه هاي صالحين" دانش آموزي در سراسر كشور.

7- فعال شدن مركز قرآن و عترت و هيات هاي دانشجويي در دهه آخر ماه صفر بويژه شب رحلت پيامبر (نهم دي) و برپايي همايش در پايگاه هاي دانشجويي.

8- تجمع باشكوه بسيجيان (دانش آموزان ، دانشجويان،طلاب و اقشار بسيج در نماز جمعه 6/10/92 در سراسر كشور (770 نقطه كشور)

9- تجمع هيأت‌هاي مذهبي در 28 صفر، سالروز رحلت پيامبراعظم (ص) در ميدان امام حسين عليه‌السلام و مراكز استان هاي كشور با تاكيد بر« يوم الله نهم دي، پيروزي بصيرت مردم ايران بر فتنه آمريكايي»

ب ـ برپايي مراسم آئيني و مذهبي و هنري و ادبي

1- برپايي مراسم دعاي كميل پنج‌شنبه پنجم دي ماه و دعاي ندبه جمعه ششم دي ماه در سراسر كشور به ياد حماسه‌آفرينان نهم دي ماه.

2- برپايي مراسم‌هاي ويژه در مساجد استان‌هاي كشور با هماهنگي كانونهاي عالي مساجد و مركز رسيدگي به امور مساجد از ششم تا نهم دي ماه.

3- هماهنگي در اعزام سخنران براي مراسم‌هاي ويژه استاني به ويژه نماز جمعه 6-10-92 در بيش از 770 شهركشور.

4- برپايي همايش‌هاي ادبي و هنري و شبهاي شعر در مراكز استاني حوزه هنري

5- برپايي شب شعر "بصيرت" در چندين مراكز فرهنگي و فرهنگسراها ي شهرداري تهران.

6- برپايي چهارمين دوره جشنواره فيلم "عمار" در سه بخش :

الف - مسابقه فيلم ( فتنه سال 88-وقايع،ريزش ها،و رويش ها- بيداري اسلامي / نقد درون گفتماني / جنگ نرم /بخش ويژه اقتصاد مقاومتي در قالب فيلم داستاني ، مستند، تلويزيوني، نقدهاي سينمايي، فيلمنامه و مقاله كليپ، انيميشن ) .

ب- مسابقه اقلام تبليغاتي (تيزر، فيلم، پوسترفيلم، عكاسي فيلم)

ج – بخش مسابقه فيلم ما ( ساخت فيلم هاي مبتدي با دوربين هاي مبتدي،تلفن همراه، در موضوعات شهيد ما، مسجد ما، مدرسه ما، محله ما ، نماز جمعه ما ، 13 آبان ما ، اكران ما) اين جشنواره در نيمه دوم دي ما همزمان در تهران "سينما فلسطين"و شهرستان‌ها و روستاهاي كشور(300 نقطه )با ارائه آثار برگزيده ها در جشنواره نمايش داده مي شود .

7- برپايي شب شعر "بصيرت نهم دي" در تعدادي از دانشگاه‌هاي كشور توسط دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در دانشگاه‌ها.

ج- فعاليت‌هاي رسانه‌اي

1- باز انتشار ويژه‌نامه «بصيرت» توسط وزارت علوم و توزيع گسترده در سطح دانشگاه‌هاي كشور

2- انتشار ويژه نامه و صفحات ويژه در اكثر روزنامه‌هاي كشور

3- ايجاد فايل و صفحات ويژه در برخي ازخبرگزاري ها از جمله؛ فارس، مهر و تسنيم ، نسيم،ايسنا و ...

4- تهيه و پخش برنامه‌هاي بصيرت‌افزايي از شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما

5- پخش قطعاتي از عاشورا ستيزي فتنه‌گران در عاشوراي سال 88 .

6- اختصاص بخش‌هايي از برنامه‌هاي شبكه‌هاي مختلف سيما به تبيين 9 دي از جمله؛ شبكه يك سيما، برنامه‌هاي گروه اجتماعي از جمله صبح بخير ايران، سيماي خانواده، نگاه يك با حضور كارشناسان و ميهمانان نهم‌دي

7- تهيه و پخش مستند، نماهنگ‌هاي مناسب و كليپ‌هاي متنوع.

8- پرداختن به موضوع نهم‌دي در برنامه‌هاي «تهران بيست»، «سلام تهران»، «درشهر»، «در استان»، «به خانه بر مي‌گرديم» و برنامه حماسه نهم‌دي با حضور كارشناسان مربوطه

9- تهيه گزارش‌هاي خبري در شبكه جام‌جم.

10- در حوزه «صدا» از طريق 25 كانال و شبكه راديويي با 110 برنامه به مدت تقريبي 2150 دقيقه در قالب 78 برنامه (ميزگرد، تحليل، گزارش و خبر در موضوع حماسه نهم‌دي).

11- تهيه برنامه‌هاي متنوع در قالب مستند تلويزيوني، گزارش‌هاي مربوط به حضور پرشور مردمي و تهيه اخبار از اقدامات ساير سازمان‌ها، نهادها، مساجد در موضوع حماسه نهم‌دي در 33 مركز استاني.

12- حوزه شبكه‌هاي برون‌مرزي جام‌جم، العالم، پرس‌تي‌وي، الكوثر، سحر با دريافت اخبار از مراكز و حوزه‌هاي رسانه ملي و ارائه به مخاطبان برون‌مرزي فعال خواهد بود.

13- تهيه و پخش برنامه‌هاي متنوع خبري توسط معاونت سياسي در بخش‌هاي مهم خبري صداوسيما

14- انتشار ويژه‌نامه نهم‌دي ويژه ائمه محترم جماعات مساجد از طريق پايگاه اينترنتي «مركز رسيدگي به امور مساجد»

15- توليد جزوه ويژه تبييني براي سخنرانان و ائمه جماعات و جمعه در سراسر كشور.

16- تهيه اشعار و سرودهاي مناسب بصيرت‌ وعزاي حسيني و رحلت پيامبر و ارسال براي مداحان سراسر كشور.

17- انتشار ويژه‌نامه «نهم‌دي دانشجويي» توسط دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در دانشگاه‌هاي كشور.

18- برگزاري كنگره شعر" بصيرت " توسط معاونت فرهنگي و تبليغات سپاه.

19- باز انتشار كتاب فلش «شرح ماجرا» توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران.

20- انتشار نه جلد كتاب دايره المعارف دوران فتنه 88 و رونمايي در چهارم دي 1392

د- فضاي مجازي

1- توليد و تكثير نسخه سوم نرم‌افزار «روز بصيرت» به‌عنوان اولين و جامع‌ترين نرم‌افزار ويژه نهم‌دي

2- باز توليد و تكثير نرم‌افزار «بصيرت عاشورايي» توسط (بخش خصوصي)

3- توليد و انتشار نمايشگاه 40 قطعه اي ستيز با عاشورا در سراسر كشور توسط سازمان بسيج مستضعفين.

4- در بخش فضاهاي مجازي، علاوه بر فعال شدن تمام سايت‌هاي خبري و تحليلي، انجمن وبلاگ‌نويسان مسلمان، جريان وبلاگ‌نويسي دانشجويي و دانش‌آموزي و مركز بسيج مجازي نيزدر موضوع نهم دي فعال خواهند بود.

5- فعال سازي و ساماندهي 2000 وبلاگ نويس فعال 9دي،

ه - برپايي نمايشگاه

1- برگزاري نمايشگاه عكس و كاريكاتور در مراكز فرهنگي و فرهنگسراهاي شهرداري تهران.

2- باز توليد و چاپ آلبوم عكس هاي منتخب 9 دي توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران.

3- برپايي نمايشگاه «ستيز با عاشورا» توسط مراكز بسيج در تمام استان‌هاي كشور از 6/10/92 تا 10/10/92

4- برپايي نمايشگاه هاي هنري در تمامي حوزه هاي هنري استانهاي كشور.

و - تبليغات شهري و اقدامات نمادين:

1- تبليغات در بيلبوردها، عرشه پل‌ها، ميادين و تلويزيون‌هاي شهري توسط معاونت اجتماعي و سازمان زيباسازي شهرداري تهران با مضامين فرمايشات مقام معظم رهبري در تبيين فتنه 88.

2- فعال سازي پانزده تابلوي شهري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس

3- فضاسازي تبليغاتي در بخش اصناف به‌ويژه در مراكز بزرگ خريد و بازار تهران در موضوعات روشنگري نهم‌دي‌ماه.

4- ديدار با خانواده شهيدان با حضور شهرداران مناطق و نواحي شهر تهران.

5- ديدار مسئولين بنياد شهيد با خانواده شهداي دوران فتنه و آسيب‌ديدگان.

ح- استان‌ها

تمامي دفاتر استان‌هاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به‌عنوان مسئولين ستادهاي استاني نهم‌دي، كار برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي متنوع را در سطح استان‌ها برعهده دارند.

براي تمام استانهاي كشور سخنراناني انتخاب و براي ايراد سخن در مراسم هاي ويژه استاني و خطباي قبل از نماز جمعه توسط معاونت امور استانها اقدام شده است .

ك - توليد اقلام تبليغاتي

1- انتشار 6 قطعه پوستر توسط ستاد مركزي نهم‌دي و ارسال به تمام استان‌هاي كشور (توزيع توسط دفاتر استاني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي) و انتشار بيش از 25 قطعه پوستر و صدها بنر تبليغاتي توسط ستادهاي استاني و دفاتر شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي.

در پايان شايان ذكر است، مراكز و سازمان هايي كه برنامه هاي خودشان را به صورت رسمي و يا از طريق نمايندگان دستگاه ها، به ستاد مركزي بزرگداشت يوم الله نهم دي اعلان كرده اند، عبارت است:

1) سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

2) نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها

3) معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح

4) معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش

5) شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور

6) سازمان بسيج مستضعفان

7) ستاد نماز جمعه تهران

8) هيات رزمندگان اسلام

9) سازمان زيبا سازي شهرداري تهران

10) شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان ها

11) سازمان تبليغات اسلامي

12) معاون اجتماعي شهرداري تهران

13) معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

14) بنياد حفظ و ارزش هاي دفاع مقدس

15) سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران

16) سازمان بسيج دانش‌آموزي

17) سازمان بسيج دانشجويي

18) دبيرخانه جشنواره مردمي فيلم عمار

19) معاونت فرهنگي و تبليغات نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه

20) حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي

21) بنياد شهيد انقلاب اسلامي

22) مركز رسيدگي به امور مساجد

23) تعدادي از خبرگزاري ها با اختصاص پرونده ويژه 9 دي( فارس، تسنيم، ايسنا، دفاع مقدس، مهر و...)

24) تعدادي از مطبوعات كشور با انتشار ويژه نامه و يا صفحات ويژه 9 دي

رئيس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي در پايان ابراز اميدواري كرد كه امسال سالگرد حماسه نهم دي با استقبال گسترده تري از سوي مردم كه حماسه سازان اصلي اين روز بودند، روبرو شود.

كد خبر: 2202209

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۲:۴۰

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن