تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804251080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعاي تباني براي معاون سابق استاندار


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: ادعاي تباني براي معاون سابق استاندار
آخرين جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران و استانداري تهران صبح چهارشنبه با اخذ آخرين دفاعيات دو تن از معاونين سابق استانداري تهران برگزار شد. در اين جلسه معاون عمراني استاندار مدعي شد افرادي براي محكوم كردن وي تباني كرده اند.
مهر: هشتمين و آخرين جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران و استانداري تهران ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.

در اين جلسه آخرين دفاعيات 4 نفر از متهمان اخذ شد كه با پايان رسيدگي به اتهامات 28 متهم پرونده، قاضي محمدي كشكولي رئيس شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران ختم رسيدگي به اين پرونده را اعلام كرد.

در ابتداي جلسه امروز، رئيس دادگاه با تفهميم اتهام دوباره به ي - د معاون سابق عمراني استانداري تهران اظهار داشت: شما متهم به اختلاس به ميزان 7 ميليارد ريال ، تصرف غير مجاز در سهم 30 درصدي عوارض دريافتي از افاغنه به ميزان 59 ميليارد ريال و دريافت عوارض از معدنداران به ميزان 23 ميليارد ريال مي باشيد به عنوان آخرين دفاع اگر مطلبي داريد از خود دفاع كنيد متهم نيز پس از قرار گرفتن در جايگاه گفت: همانطور كه از اول گفتم من هيچ كدام از اين اتهامات را قبول ندارم و بر اساس اظهارات كذب برخي افراد گرفتار شده ام. متاسفانه به دو نفر در فرمانداري ري آموزش داده بودند تا عليه من صحبت هايي را مطرح كرده و موضوع اختلاس 5 ميليارد ريالي در شهر ري با توجه به اظهارات اين دو نفر مي باشد.

زماني كه اين افراد ادعا كرده اند من چك دريافت كرده ام براي بررسي مسكن مهر به بلوك شرقي رفته بودم. من اگر مي خواستم پولي دريافت كنم آيا از منشي اين پول را مي گرفتم چك مورد نظر وصول نشده و هنوز موجود مي باشد خواهشمند است در اين خصوص با فرمانداري ري مكاتبه كرده و موضوع را بررسي كنيد فرمانداري زير مجموعه معاونت سياسي مي باشد و من در اين حوزه هيچ دخالتي ندارم.

وي ادامه داد: در اين رابطه من به ناحق گرفتار بازي برخي افراد شدم و 200 روز به اين خاطر در انفرادي بودم 25 سال صادقانه خدمت كردم و در اين مدت هيچ مشكلي در كارم نداشتم اما در خصوص 2 ميليارد ديگر كه مازاد از تعرفه وصول شده است متاسفانه اين موضوع در استانداري روال بود و اي كاش عزيزان سازمان بازرسي 20 سال قبل در اين باره گزارش مي دادند. مگر نمايندگان بازرسي در استانداري مستقر نبودند پس چرا اين موضوع را گزارش نكردند. در حال حاضر همه سازمانها و مراكز آموزشي از اين دست كمك ها مي گيرند . من 5 سال مسئوليت عمراني داشتم و تنها يك سال به موضوع مالي ورود پيدا كردم در اين مدت هيچ دخالتي در مسائل مالي و معدن نداشتم و حتي يك دستور نيز در اين رابطه صادر نكردم. من تاكنون صادقانه از خود دفاع كردم و افرادي كه مطالبي را خلاف واقع عليه من مطرح كردند به آن دنيا واگذار مي كنم. در اين باره مقصر اصلي دستگاههاي نظارتي هستند كه زودتر از اين در اين باره گزارشي اعلام نكردند.

معاون سابق عمراني استاندار تهران ادامه داد: در خصوص عوارض امور اتباع نيز كار، درست و قانوني انجام شده بود من فقط در اين زمينه يك صورت جلسه را امضا كردم و در اين صورتجلسه اعلام كردم كه اين پول در محل خودش هزينه شود.

در ادامه جلسه دادگاه وكيل متهم به دفاع از او پرداخت و گفت: اصل دريافت 30 درصد عوارض دريافتي از افاغنه قانوني بوده اما آنچه در اين پرونده مطرح است اين مي باشد كه مقداري از آن در غير آنچه بايد هزينه مي شده هزينه شده است. بخشي از اين درآمد براي معاونت انتظامي و دفتر امور اتباع هزينه شده كه الان در اين باره مورد اتهامي مطرح شده است. تنها كاري كه موكلم در اين خصوص انجام داده امضاء صورتجلسه اي است كه دو تن ديگر از معاونان استاندار زير آن را امضا كرده بودند. قرار بود اين 30 درصد عوارض به حساب سازمان همياري ها واريز و صرف امور اتباع شود. بر اساس ماده 598 قانون مجازات اسلامي اتهامي عليه موكلم وجود ندارد.

وي افزود: در خصوص اخذ وجوه اضافي از معدن داران شن و ماسه نيز اين موضوع با ماده 600 قانون مجازات تطبيق دارد. اين يك نوع خودياري اجباري است و نشان از وجود بيماري در سيستم را نشان مي دهد. موكلم اين وجوه را بنا به درخواست استاندار گرفته و تحويل داده است. استاندار به عنوان مطلع بايد در دادگاه حاضر مي شد و ما خواهان محكوميت او نيستيم. اما با توجه به اطلاعاتي كه دارد بايد به عنوان مطلع در دادگاه حاضر مي شد.

در خصوص دريافت 500 ميليون تومان از انبارداران فجر نيز بايد بگويم زماني كه اين ماجرا رخ داد موكلم در ايران نبود. توقع داريم با تكميل پرونده در اين زمينه حكم صادر شود. اين پرونده با عجله به مرحله صدور حكم رسيده است.

رئيس دادگاه سپس با تفهميم اتهام به ال- م معاون سابق استاندار تهران از او خواست براي آخرين بار به دفاع در برابر اتهام مشاركت در تصرف غير مجاز در 30 درصد عوارض دريافتي از افاغنه به ميزان 59 ميليارد ريال، تصرف غير مجاز در اموال دولتي به ميزان 19 ميليارد ريال و همچنين اختلاس به ميزان 15 ميليارد ريال بپردازد. متهم نيز پس از قرار گرفتن در جايگاه گفت من 32 سال در وزارت كشور فعاليت داشتم و كار خود را از فرمانداري آغاز كردم. آقاي رحماني فضلي وزير فعلي كشور متوجه شده اند كه در وزارت كشور حلقه مفقوده اي به نام خارج از شمول وجود دارد و درجهت رفع آن اقدام كرده است. من با پولهايي كه از استانداري هزينه كرده ام آسيب هاي اجتماعي و امنيتي را اداره مي كردم. يك بار جانبازي به اتاقم آمد و چشمش را روي ميز گذاشت او گفت اگر سريع درمان نشود چشم ديگرش را از دست مي دهد كه من 3 ميليون تومان به او دادم. سخت ترين جلسات وزارت كشور بر اساس ملاقات عمومي بود من در كارگروهها شركت كرده و اداره اين كارگروهها برايم تفريح بود اما حضور در ملاقات هاي عمومي سخت ترين كارم بود.

معاون سابق استاندار تهران ادامه داد: من 150 ميليون تومان براي هزينه هاي استانداري از آقاي جابر ابدالي گرفته بودم كه اين پول را از محل كمك هايي كه به استانداري مي شد پرداخت كردم. يك بار رئيس آموزش و پرورش تهران به دفترم آمدم و گفت براي بزرگداشت روز معلم پول مي خواهد كه استاندار دستور داد 30 ميليون تومان به وي بدهيم من نمي توانستم در آن زمان اين پول را پرداخت كنم پولي كه ما بابت عوارض مي گرفتيم در اين راهها هزينه مي شد. در خصوص دريافت 30 درصد عوارض افاغنه نيز من دستگير شده ام و اين ميزان از سوي دو معاون ديگر استاندار هزينه شد. در خصوص دريافت عوارض از معدن داران نيز در ديوان محاسبات تبرئه شدم.

متهم ادامه آخرين دفاع خود را به وكيلش واگذار كرد كه وكيل او پس از قرار گرفتن در جايگاه گفت: موضوع اتهامي موكلم پيش از اين تحت چند عنوان رسيدگي شده است .بسياري از اين عناوين در ديوان محاسبات رسيدگي شده و احكام مربوط به آن صادر شده است. نمي شود يك موضوع در ديوان محاسبات و دادگاه رسيدگي شده و بعد دوباره در دادگاه كيفري به آن رسيدگي كرد. 20 زونكن وجود دارد كه در آنها هزينه ها مشخص شده است از دادگاه تقاضا دارم اين زونكن ها مورد بررسي قرار بگيرد.

رئيس دادگاه سپس از ح - ح كه متهم به اختلاس به ميزان 383 ميليون تومان پولشويي به همين ميزان و تحصيل مال نامشروع به ميزان 76 ميليون تومان مي باشد خواست آخرين دفاعيات خود را مطرح كند متهم نيز پس از قرار گرفتن در جايگاه با رد اتهاماتش گفت من 27 ماه در بازداشت بسر مي بردم. آقايان حمزه نورسي و داوود فهيمي متهمان رديف اول و دوم اين پرونده كه حكمشان در ديوان عالي كشور تاييد شده است مرا وارد بازي خود كرده و از موضوع اختلاس بي اطلاع بودم. من از سال 82 با داوود فهيمي كار مي كردم و از او به صورت ماهيانه حقوق مي گرفتم چند فقره چك نيز براي او نقد كردم اما بابت آن پولي دريافت نكردم پسرم در آن زمان دانشجوي دانشگاه آزاد بود و داوود فهيمي هر ترم هزينه او را پرداخت مي كرد. پسرم نيز براي جبران لطف داوود فهيمي كارهايش را انجام مي داد.

رئيس دادگاه پس از آخرين دفاعيات اين متهم گفت طي 8 جلسه به اتهامات 28 نفر از متهمان رسيدگي شد كه يكي از متهمان به نام ا- ب در جلسات دادگاه حاضر نشد و راي او به صورت غيابي صادر خواهد شد. به اتهام تعداد ديگري از متهمان نيز در شعبه 76 دادگاه كيفري رسيدگي خواهد شد.

وي ادامه داد: ظرف مدت قانوني حكم پرونده صادر خواهد شد و از تلاش خبرنگاران براي پوشش جلسات دادگاه كمال تشكر دارم.

پس از پايان جلسه امروز يكي از متهمان خود را به رئيس دادگاه رساند و مدعي شد از وي آخرين دفاع اخذ نشده است كه آخرين دفاع از اين متهم در شعبه 79 دادگاه كيفري اخذ شد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن