تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804745716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچي: همواره با وضو وارد مذاكرات مي‌شويم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عراقچي: همواره با وضو وارد مذاكرات مي‌شويم
معاون وزير امور خارجه با بيان اينكه دستاوردهاي مذاكرات هسته‌اي نتيجه توسل به ائمه اطهار(ع) و دعاي خير مردم است، گفت: همواره با وضو وارد مذاكرات مي‌شويم.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از مشهد مقدس، به نقل از روابط عمومي آستان قدس رضوي(ع)، موزه حرم مطهر رضوي گرچه به‌لحاظ نفاست اشيا، شهرتي جهاني دارد، اما وجه تمايز آن از همه موزه‌هاي مهم دنيا را بايد در يك چيز جست: عشق و ارادت.

آنچه از نفاست در موزه‌هاي معتبر جهاني وجود دارد، اينجا هم به چشم مي‌خورد، اما آنچه اينجا هست و جاي ديگر نمي‌توان يافت، ارادتي است برخاسته از وجود اهدا كنندگان كه سبب شده گران‌قيمت‌ترين اشياي خود را بي‌هيچ چشم‌داشت مادي به آستان امام رئوف پيشكش كنند.

اگر سيري ميان نام واقفان و اهدا كنندگان آثار به آستان قدس رضوي در طول تاريخ داشته باشيم، به شخصيت‌هاي مهم سياسي، فرهنگي، ورزشي و علمي كنار عموم ارادتمندان مي‌رسيم. اهداي آثار به موزه حرم مطهر رضوي، سنتي ديرينه است كه امروز نيز رونقي مضاعف دارد. از آخرين اشياي اهداشده به اين موزه، فرش ابريشمين مرحوم حسين عراقچي است كه طي روزهاي اخير توسط فرزندانش مجتبي، مرتضي و عباس عراقچي در مراسمي با حضور دكتر علوي، قائم‌مقام توليت عظماي آستان قدس رضوي، به موزه حرم مطهر رضوي اهدا شد.

در حاشيه اين مراسم، گفت‌وگوي كوتاهي با سيدعباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه داشتيم كه ماحصل آن تقديم مي‌شود.

آقاي عراقچي، در مورد اقدام اخيرتان در اهداي فرش نفيس ابريشمي به آستان قدس رضوي بيشتر توضيح بدهيد؟

اين در حقيقت هديه‌اي از جانب مرحوم پدرمان سيدحسين عراقچي به محضر مبارك حضرت رضا(ع) است و ما به‌عنوان فرزندان ايشان، اين افتخار را داشتيم كه در اين كار فقط واسطه باشيم و ان‌شاءالله با اين اقدام، نام ايشان را جاودانه كنيم.

اين فرش چه ويژگي‌هايي دارد كه آن را تبديل به اثري نفيس كرده است؟

اين فرش متعلق به 120 سال قبل، تمام‌ابريشم و بافت تهران و بسيار نادر است. معمولاً دوره بافت فرش تهران حدود 1880 ميلادي تا 1930 بوده است و بر اين اساس و ساير شواهد و قرائن، عمر آن حدود 120 سال تخمين زده مي‌شود و اين خصوصيت را دارد كه كاملاً سالم و بدون عيب است. اين فرش بيش از 50 سال است كه در خانواده ما نگهداري مي‌شود و امروز وقف بر آستان قدس رضوي شده است.

چرا از بين اين‌همه موزه در كشور، موزه آستان قدس رضوي را براي اهداي اين اثر نفيس انتخاب كرديد؟

اين موزه حال و هواي ديگري دارد؛ واقعاً هر شيء موجود در اين موزه، فقط يك قطعه هنري يا تاريخي نيست، بلكه در وراي آن، دنيايي از عشق و علاقه و ارادت وجود دارد و به‌نظرم هركسي از موزه آستان قدس رضوي بازديد مي كند، واقعاً غير از خود شيء يا قطعه‌اي كه آنجا هست، آن عشق و ارادتي كه پشتش هست و آن انرژي مثبتي كه وجود دارد و به فرد بازديد كننده منتقل مي‌كند، را دريافت مي‌كند و اين است كه ارزش دارد. بنابراين نظر جمع اخوان اين بود كه بهترين جايي كه مي‌شود چنين يادگاري ارزشمند را نگه‌داري كرد، اينجاست.

از انرژي مثبت حرم مطهر رضوي سخن به ميان آمد، سؤال من اين است كه شما به‌عنوان يك ديپلمات و عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته‌اي، در مذاكرات و مناسبات سياسي خود چقدر از اين انرژي معنوي استفاده مي‌كنيد؟

اصلاً چيزي غير از اين نيست و ما واقعاً هر آنچه بوده، لطف و عنايت ائمه اطهار(ع) و دعاي خيري است كه همه مردم ايران داشتند و بدرقه ما مي‌كردند. خود من هم همين‌طور، واقعاً به‌جرأت مي‌توانم بگويم همه اعضاي تيم از خود آقاي ظريف تا ساير همكاران، همواره با وضو وارد مذاكرات مي‌شديم و با توسل و عشق و ارادت به ائمه اطهار(ع) كار مي‌كرديم و دستاوردهايي كه حاصل شد، نتيجه نظر و عنايات اهل‌بيت(ع) و دعاي مردم بوده است.

چقدر با فعاليت‌هاي آستان قدس رضوي در زمينه‌هاي مختلف آشنا هستيد؟

كلياتش را مي‌دانم و امروز خدمت آقاي علوي عرض كردم هربار مشهد مي‌آيم، نسبت به بار قبل كاملاً مشهود است كه چقدر سازندگي و نوسازي صورت گرفته و چه پيشرفت‌هايي هم به‌لحاظ كمي و هم كيفي شده است. از نظر بناها و ساختمان‌ها و تسهيلاتي كه راحتي زوار را در پي دارد و هم از نظر كيفي واقعاً رشد فرهنگ زيارت و زائرپذيري، اعتلاي زائر خدماتي صورت گرفته كه به‌نوعي خدمت به علم و دانش است.

كارهاي زيربنايي كه اينجا صورت گرفته، امروز الگوي ساير اماكن مذهبي است كه جاي بسي خوشحالي است و در مجموع سياست‌هايي كه براي توسعه حرم مطهر به كار گرفته شده، خدمات بسيار ارزشمندي است و آرزوي توفيق دارم براي توليت آستان قدس رضوي و همه خدمت‌گزاران در اين آستان و اميدوارم كه ما و همه آنها مشمول عنايت حضرت امام هشتم(ع) باشيم.

و به‌عنوان آخرين سؤال، نظرتان درباره تصميمات اخير كنگره آمريكا بعد از توافقنامه ژنو و نيز مباحثي كه به‌بهانه حقوق بشر در ايران مطرح شده، چيست؟

مقامات آمريكا به‌خاطر مشكلات داخلي خودشان و به‌خاطر راضي كردن كنگره و لابي‌هايي مختلفي كه در اين مدت فعال شده است، عليه توافقنامه ژنو اقداماتي را انجام مي‌دهند و صحبت‌هايي مي‌كنند، ولي قطعاً انتظار داريم كه از مسير حسن‌نيت و از روحيه تفاهم و همكاري خارج نشوند. اين لازمه يك مذاكرات سازنده و مذاكراتي موفق در آينده است و لازم است كه طرفين با حسن‌نيت وارد بشوند. قطعاً مشكلات داخلي آنها به خودشان مربوط است و نبايد زمينه‌هاي مذاكراتي و زمينه‌هاي حسن‌نيتي را از بين ببرند.

اگر سخناني مرتبط با مسائل غيرهسته‌اي بيان شود، قطعاً سازنده نخواهد بود و قطعاً مخرب فضاي موجود مذاكرات است و ما هيچ موضوع ديگري غير از هسته‌اي را در جريان مذاكرات نخواهيم داشت و هيچ تحريم جديدي مورد پذيرش نخواهد بود و حتماً هرگونه تحريم جديد، مسير مذاكراتي را متوقف مي‌كند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن