تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803878120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش مردم در كاهش خسارات ناشي از زمين لرزه موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آموزش مردم در كاهش خسارات ناشي از زمين لرزه موثر است
مديركل مديريت بحران استانداري كرمانشاه گفت: حفظ خونسردي و آگاهي مردم در زمان زلزله و همچنين توجه به ساخت و سازهاي اصولي مي تواند باعث كاهش خسارات جاني و مالي ناشي از زمين لرزه شود.

محمد نجفي به مناسبت پنجم دي روز ايمني در برابر زمين لرزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران‌(ايسنا)، منطقه كرمانشاه، آموزش مردم را مهمترين اصل براي آمادگي در برابر زلزله دانست و گفت: آموزش اولين راهكاري است كه مي توان سريع‌تر آن را اجرا كرد و ساير راهكارها از جمله مقاوم سازي ساخت و سازها زمان‌بر است.

وي افزود: در همين راستا روستاهايي كه در يك كيلومتري گسل‌ها واقع شده‌اند، شناسايي و به فرمانداران شهرستان مربوطه معرفي شده‌اند تا آموزش‌هاي لازم از طريق هلال احمر، فوريت‌هاي پزشكي، آتش نشاني و‌... به آنها ارائه شود.

مدير كل مديريت بحران استانداري كرمانشاه خاطرنشان كرد: در كنار آموزش مردم روستا، پخش انيميشن‌هاي تلويزيوني، برگزاري دوره‌هاي آموزشي توسط هلال احمر در مدارس و دانشگاه‌ها و انتقال اين آموزش‌ها به خانواده‌ها از ديگر بخش‌هاي آموزش ايمني در برابر زمين لرزه در كل كشور است.

نجفي تاكيد كرد: اگر مردم بتوانند در زمان زمين لرزه خونسردي خود را حفظ كنند و با آگاهي كامل با اين بلاي طبيعي برخورد كنند، مسلما پيامدهاي ناشي از آن كمتر خواهد شد.

به گفته اين مسئول در كل كشور تسهيلاتي نيز براي بهسازي و نوسازي منازل فرسوده در نظر گرفته شده كه اولويت اين تسهيلات با روستاهاي نزديك به گسل‌ها‌ست و بايد از طريق دهياران در خصوص تسهيلات به مردم روستاها اطلاع رساني شود.

نجفي اظهار كرد: اگرچه تسهيلات بانكي مقاوم سازي براي همه بافت‌هاي فرسوده شهري و روستايي است، اما چون روستاها خطرپذيري بالاتري دارند، در اولويت هستند.

وي تصريح كرد: در راستاي مقاوم سازي منازل روستايي تاكنون 26 هزار واحد مسكوني روستايي در استان كرمانشاه بازسازي شده است كه اين قم معادل 33 درصد منازل روستايي استان است و در آينده نيز بر اساس اولويت بازسازي ساير روستاها نيز در دستور كار قرار دارد.

مدير‌كل مديريت بحران استانداري كرمانشاه ساخت و سازهاي مقاوم و استاندارد را از ديگر راهكاري ايمني در برابر زمين لرزه عنوان كرد و ادامه داد: بايد نظارت بر ساخت و سازها و همچنين نظارت بر كار مهندسين ناظر افزايش يابد.

نجفي با اشاره به برگزاري جلسات و هماهنگي‌هاي صورت گرفته با شهرداري و سازمان نظام مهندسي ساختمان براي افزايش نظارت بر ساخت و سازها، يادآوري كرد: در اين خصوص تاكيد شده كه هم نظارت بر كار مهندسين ناظر بيشتر شود و هم مهندسين ناظر با دقت بيشتري ساخت و سازها را نظارت كنند.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن