تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820139542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: چرا فقط فيلتر مي كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: چرا فقط فيلتر مي كنيم؟
بخش «نگاه شما» براي ارائه و معرفي «نگاه» مخاطبان «تابناك» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناك» مي‌تواند با مد نظر قرار دادن شرايط همكاري با اين بخش، «نگاه» خود را بفرستد تا در معرض ديد و داوري ديگر مخاطبان قرار گيرد.
عباس جبلي در مطلب ارسالي براي «نگاه شما» نوشت:

اگر ما مردمي فرهنگي هستيم چرا هر جا دلتان خواست فيلتر مي كنيد؟ چرا هميشه محدوديت!؟ بهتر نيست با منطق و زبانِ نرمِ فرهنگ حرف بزنيم و بعد تصميم بگيريم؟!!! تا وقتي با عينك دودي مسائل را نگاه كنيد انتظار نداشته باشيد همه چيز را روشن و واقعي ببيند؟

در كُنهِ هر وسيله اي هم شر وجود دارد هم خير. آيا تنها راه مقابله با فرصت هاي ارتباطي و فرهنگي ديگر ملل جهان كه از طرق مختلف در اختيار ما قرار مي گيرند محدوديت و مسدود نمودن و فيلتر كردنه؟

نرم افزار مفيد وي چت به مانند بسياري از نرم افزارهاي موجود علي رغم مزايا و فوايد گوناگون شايد نقاط ضعف و تهديد آميزي نيز بهمراه داشته باشد اما آيا از استراتژي قيچي كردن در مسائلي مانند ماهواره، فيس بوك و ... كه قبلا امتحان شده نتيجه اي حاصل شده؟ آيا آمار رسمي استفاده 71 درصدي مردم از ماهواره گواه بر تصميمات شايد غير منصفانه قبل نيست؟ بهتر نيست هزينه هاي فيلتراسيون را به سمت فرهنگ سازي در مدارس و رسانه ها سوق داد؟ بهتر نيست در اين مسير از خانواده ها كمك گرفت؟

جاي تشكر از بعضي مسئولين دارد كه اينقدر به فكر عوارض و آثار منفي فضاي مجازي هستند آيا از فضاي واقعي هم خبر دارند؟ خانم نماينده آيا از واقعيت هايي كه در مدارس راهنمايي و شايد هم دبستان (بويژه مدارس دخترانه) وجود دارد به اندازه اتفاقات ويچت و تانگو و وايبر خبر دارد؟ آيا اين ابزار بسيار موثر ارتباطي را در كفه ترازوي انصاف سنجيده ايد؟ به نظرتان با فيلتر كردن، روابط نامناسب اخلاقي بين دختر و پسر بهبود پيدا خواهد كرد؟ اگر مشكل با صهيونيسم داريم چرا بسياري از كالاها مانند انواع رايانه، تلفن همراه و دارو و ... را فيلتر نمي كنيد؟ آيا مشكل ما فيلتر كردن چند نرم افزاري است كه كاربردهاي مثبت و ارزشي آن بسيار بسيار بيشتر از توهمات چند مسئول است؟ چرا بايد تاوان استفاده ناصحيح جمعيتي بسيار اندك را همگان دهند؟ آيا در كشور ما مفاسد ديگري وجود ندارد؟ آيا كارتهاي هديه بعضي نمايندگان مردم جاي پيگيري ندارد؟ آيا 3 هزار ميليارد تومان حل شد؟ آيا آلودگي هوا نداريم؟ آيا ترافيك و مشكل حمل و نقل نداريم؟ آيا مسئولان از ايستگاههاي مترو و بي آرتي كه بسياري از مردم از آن استفاده مي كنند استفاده مي كنند تا ببينند مشكل مردم كجاهاست؟ آيا مشكل اشتغال و اعتيادمان حل شده؟

البته شايد فشار اپراتورهاي خصوصي! تلفن هاي همراه هم مزيد بر علت فيلتر اينگونه نرم افزارها باشد؟

به نقل از سايت الف: اين اپليكيشن تنها وسيله و ابزاري براي ارتباط و گفتگو بود و اگر در اين ميان استفاده اي نادرست از آن شده، به فرهنگ و سبك زندگي استفاده كنندگان از آن بر مي‌گردد. با توجه به رشد فزاينده علم و دانش ديگر نمي‌توان جلوي پيشرفت تكنولوژي را با حذف و فيلتر گرفت. جهاني شدن رخ خواهد داد بي خواست ما. به خوبي نحوه برخورد با ماهواره و ويدئو را به ياد داريم حال نتيجه آن همه برخورد و عمليات‌هاي نيروي انتظامي در برخورد با ماهواره اين شده است كه فقط ۷۱ درصد از تهراني‌ها ماهواره دارند. فيلترينگ فيس‌بوك و توييتر نيز سرانجامي مانند ماهواره پيدا كرده است و در حال حاضر علاوه بر بسياري از مردم، بسياري از مقامات و مسئولين نيز عضو اين شبكه اجتماعي هستند. به نحوي كه بنا بر آمار ارايه شده از سوي فيس بوك كه به تأييد كارشناسان داخلي هم رسيده است، اين شبكه فيلتر شده اجتماعي ۶ ميليون كاربر ايراني دارد.

اميد است تا با بكارگيري زبان و راه هاي زيباي فرهنگي و همچنين مساعدت و همراهي مردم عزيز شاهد تحقق اهداف عالي فرهنگي مان باشيم.

* براي آشنايي با شرايط و نحوه همكاري با «نگاه شما» اينجا را كليك كنيد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن