تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819841771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محشاي قانون مجازات اسلامي منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محشاي قانون مجازات اسلامي منتشر شد
محشاي قانون مجازات اسلامي مصوب اول ارديبهشت امسال در پرتو آراء و نظرات نوشته مسعود مظاهري تهراني به چاپ سوم رسيد.


به گزارش خبرنگار قضايي فارس، يكي از قوانين بسيار مهم كه كاربرد وسيعي در تنظيم مناسبات اجتماعي دارد قانون مجازات است.

با تصويب قانون جديد مجازات اسلامي در ارديبهشت 92 نياز به متني همه سو نگر به اين قانون احساس مي‌شد كه قانون مزبور را از زواياي گوناگون مورد كند و كاو قرار دهد.

مؤلف كه خود يكي از وكلاي دادگستري است، در اين مجموعه در خصوص هر ماده ابتدا سوابق مربوط به آن ماده در قانون مجازات عمومي 1304، قانون مجازات عمومي 1352، قانون راجع به مجازات عمومي 1361 و قانون مجازات اسلامي 1370 را ذكر و مورد بررسي قرار داده است.

مؤلف همچنين ضمن بررسي تطبيقي قوانين جزايي فرانسه، چين و افغانستان با قانون مجازات اسلامي 1392 امكان بررسي تطبيقي مواد مشابه در قوانين مورد اشاره را نيز به خواننده داده است.

علت انتخاب قوانين اين كشورها اينگونه ذكر شده كه فرانسه به عنوان يكي از كشورهاي داراي حقوق كيفري مدرن، افغانستان به عنوان يك كشور جمهوري اسلامي و نيز چين به عنوان يكي از پر جمعيت ترين كشورها در حوزه آسياي جنوب شرقي ملاك انتخاب بوده‌اند.

لازم به ذكر است در محشاي قانون مجازات اسلامي حاضر در ذيل هر ماده تحولات آن ماده در پرتو نظرات شوراي نگهبان آورده شده و همچنين ذيل هر ماده نظرات مشورتي، آراء وحدت رويه، آراي اصراري و نيز بخشنامه‌هاي قوه قضاييه در خصوص آن ماده ذكر شده تا خواننده تاثير و سير تحول اين موارد را بر تحول قانون مجازات در پيش رو داشته باشد.

همچنين براي استفاده هر چه بهتر سعي شده آخرين نظرات مشورتي اداره حقوقي قوه قضاييه در خصوص هر ماده گنجانده شود.

لازم به ذكر است دو چاپ قبلي مجموعه حاضر طي زمان اندكي پس از لازم الاجرا شدن قانون جديد مجازات اسلامي از خرداد ماه سال جاري به اتمام رسيده و چاپ سوم محشاي قانون مجازات اسلامي ويژه جلد اول –كليات حقوق جزاي عمومي توسط انتشارات خرسندي به زيور طبع آراسته و در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن